;
coinex

پیشنهاد همکاری مایکروسافت به شرکت های بازی، قبل از ساخت ایکس باکس

 مایکروسافت قبل از ساخت کنسول ایکس باکس به شرکت هایی مثل سونی و نینتندو پیشنهاد همکاری داده بود که این پیشنهاد از سوی هر دوی آنها رد شد.

مایکروسافت قبل از ساخت کنسول ایکس باکس به شرکت هایی مثل سونی و نینتندو پیشنهاد همکاری داده بود که این پیشنهاد از سوی هر دوی آنها رد شد.

در گذشته مایکروسافت نامی بود که به مقوله ی بازی مرتبط نبود. با این حال نینتندو تا حد زیادی محصولات بازی ارائه می داد و اکنون نیز در این زمینه فعالیت دارد. وقتی نام کنسول های بازی های ویدئویی به میان می آید، نینتندو در آن پیشگام است. سونی نیز یکی از قطب های بازی بود. به همین دلیل است تعجب آور نیست که مایکروسافت پیش از ساخت ایکس باکس برای شراکت به این کمپانی ها نزدیک شده باشد.

در زمانی که آخرین فصل از IGN Unfiltered منشر شد، آنها از مایکروسافت درخواست کردند که اگر مایل است نینتندو را بخرد. ولی با این حال با توجه به گفته ی خالق ایکس باکس فرایس، مایکروسافت برای ساخت ایکس باکس در تلاش بود تا ابتدا با نینتندو همکاری کند ولی از قرار معلوم در آن زمان، نینتندو مایل به این همکاری نبود.

فرایس می گوید: ” زمانی که ما برای اولین بار در مورد انجام پروژه ی ایکس باکس فکر می کردیم، با نینتندو ملاقات داشتیم، کار را برایشان توضیح دادیم و پرسیدیم که آیا مایل به همکاری در این پروژه است یا خیر که با پاسخ منفی از سوی آنها مواجه شدیم.” او افزود مایکروسافت مسئولیت رسیدگی به شبکه را به عهده می گرفت و نینتندو هم می توانست روی سخت افزار متمرکز شود، ولی این همکاری میسر نشد.

او همچنین در ادامه گفت، مایکروسافت و سونینیز برای ساخت ایکس باکس با یکدیگر وارد مذاکره شدند اما به نظر می رسید که سونی نیز مانند نینتندو مایل به این همکاری نبود. البته تعجبی نداشت زیرا آخرین باری که نینتندو در تلاش بود که با شرکتی همکاری کند، در آن همکاری متحمل ضرر شد اما جالب است که چشم انداز امروز بازی با همکاری همان شرکت و مایکروسافت، پیشتاز است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: ubergizmo


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر