;
coinex

مقایسه ی ایکس باکس وان با ایکس باکس وان اس

 این متن به مقایسه ی ایکس باکس وان با کنسول جدید ایکس باکس وان اس پرداخته است. شما هم احتمالا شنیده اید که نسخه ی جدیدی از کنسول بازی ایکس باکس وان تا اواخر امسال عرضه خواهد شد.

 این متن به مقایسه ی ایکس باکس وان با کنسول جدید ایکس باکس وان اس پرداخته است. شما هم احتمالا شنیده اید که نسخه ی جدیدی از کنسول بازی ایکس باکس وان تا اواخر امسال عرضه خواهد شد. البته لازم به ذکر است که نسخه ی اصلی این کنسول همچنان یک دستگاه فوق العاده بوده و تمام بازی ها روی آن اجرا می شوند؛ کاربران این کنسول همچنان می توانند از خدمات آن بهره ببرند.

پس تفاوت ایکس باکس اصلی با نسخه ی جدید آن در چیست؟ آیا فکر می کنید که حتما باید نسخه ی قدیمی را کنار گذاشته و مدل جدید تر را در اختیار داشته باشید؟

در ادامه، با تفاوت های ایکس باکس وان با ایک باکس وان اس آشنا خواهید شد؛ با تکرا همراه شوید.

.

ایکس باکس وان اس (نسخه ی جدید) سفید بوده و از طراحی متفاوتی برخوردار است. ضمن اینکه، اندازه ی آن بسیار کوچک تر از نسخه ی اصلی ایکس باکس وان است.

ایکس باکس وان اس (نسخه ی جدید) سفید بوده و از طراحی متفاوتی برخوردار است. ضمن اینکه، اندازه ی آن بسیار کوچک تر از نسخه ی اصلی ایکس باکس وان است..

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، ایکس باکس وان اس را می توان به عنوان یک سخت افزار با ظاهر زیبا توصیف کرد. طراحی آن  40 درصد کوچکتر از نسخه ی قدیمی ایکس باکس وان بوده و جذاب تر از مدل مشکی و بزرگی است که سالها از آن استفاده کرده اید.

.

کنترلر کنسول ایکس باکس وان اس نیز نو نوار شده است.

کنترلر کنسول ایکس باکس وان اس نیز نو نوار شده است..

دسته ی کنسول جدید را نمی توان کاملا جدید دانست؛ اما در مقایسه با نسخه ی فعلی، کمی بهبود یافته است. قابلیت اتصال به کامپیوتر شخصی از طریق بلوتوث و دسته هایی با بافت متفاوت که گرفتن آنها را راحت تر کرده است را می توان به عنوان یک آپگرید در نظر گرفت.

.

ایکس باکس وان اس آداپتور برق ندارد.

ایکس باکس وان اس آداپتور برق ندارد..

متصل کردن دستگاه از طریق آداپتور مجزا و سنگین و پنهان کردن این وسیله ی بزرگ در پشت تلویزیون، کلافه کننده و احمقانه است. اما ایکس باکس وان اس با قرار دادن این منبع تغذیه در خود دستگاه، این مشکلات را برطرف کرده و حمل آن را راحت تر کرده است.

.

بازی های در این کنسول کیفیت بیشتری دارند.

بازی های در این کنسول کیفیت بیشتری دارند..

احتمالا قابل توجه ترین تفاوت ایکس باکس قدیمی با نسخه ی جدید آن این است که با ایکس باکس وان اس، بازی ها و فیلم ها با کیفیت بهتری به نمایش گذاشته می شوند. با استفاده از تکنولوژی رنج دینامیک بالا (HDR)، برخی از بازی ها مثل چرخ دنده های مرگ 4 با کیفیت بیشتری به اجرا گذاشته می شود. البته تفاوت آن به اندازه ای نیست که بخواهید نسخه ی اصلی و قدیمی خود را کنار بگذارید؛ اما ارزش امتحان کردن را دارد.

با قابلیت پشتیبانی از کیفیت 4K، فیلم ها و برنامه های تلویزیونی نیز از ارتقاء بصری قابل توجهی برخوردار شده اند. کیفیت 4K، یک گام بالاتر از کیفیت اچ دی قرار دارد؛ با در نظر داشتن اینکه در حال حاضر تلویزیون های 4K کمتری در خانه ها وجود دارد، قیمت آنها در حال کاهش است. لازم به ذکر است که این دو آپگرید به تلویزیون هایی نیاز دارند که بتوانند این قابلیت ها را پشتیبانی کنند. نسخه ی قبلی به تلویزیون HDR و نسخه ی جدید به تلویزیون 4K/ اولترا اچ دی نیاز دارد.

.

این دستگاه از آداپتور کینکت برخوردار نیست.

این دستگاه از آداپتور کینکت برخوردار نیست..

اگر هنوز هم از کینکت استفاده می کنید، شاید این خبر خوشایندی نباشد. (دوربین حساس به حرکت که در بسته ی خرید ایکس باکس وان وجود داشته است.) کنسول ایکس باکس وان اس از پورت نصب کینکت برخوردار نیست، این بدان معناست که باید برای استفاده از کینکت، آداپتور مجزایی را به کار بگیرید.

شاید این خبر برای کسانی که به استفاده از حرکت کینکت و کنترل صوتی برای هدایت رابط کنسول علاقه دارند، خوشایند نباشد. لازم به ذکر است که مایکروسافت مدتی ست که فروش کینکت را همراه با ایکس باکس وان متوف کرده بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر