;
coinex

ایراتک/ گران شدن بسته های اینترنت موبایل ، نخستین رویداد ملی استارتاپ دریایی و … (7 تیر 95)

ایراتک/ گران شدن بسته های اینترنت موبایل ، نخستین رویداد ملی استارتاپ دریایی و ... (7 تیر 95)

مهم ترین اخبار فناوری کشور را با ایراتک دنبال کنید. در ایراتک امروز خواهید خواند:

• گران شدن بسته‌های اینترنت موبایل در دستورکار

• نخستین رویداد ملی استارتاپ دریایی در شهریور ماه

• تیغ جراحی مدیر جوان بر ساختار شرکت زیرساخت

• آخرین مهلت ثبت‌نام در نهمین نمایشگاه فناوری نانو

.

گران شدن بسته های اینترنت موبایل در دستورکار/کف قیمت دیتا منتفی شد

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات علی‌رغم تمامی پیش‌بینی‌ها، به شکلی هوشمندانه اپراتورهای موبایل را ترغیب به افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی کرد و از ورود به تعیین کف قیمت اینترنت منصرف شد.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خرداد ماه سال جاری در قالب چندین جلسه کاری، سرانجام پکیج جامع تعرفه‌ای در حوزه ثابت و سیار را به تصویب رساند و جهت تأیید نهایی روانه دولت کرد.

این کمیسیون تعرفه درون استانی تلفن ثابت را از 30 ریال به 45 ریال رساند و مبلغی به عنوان حداقل کارکرد شامل 200 دقیقه برای مناطق روستائی و 330 دقیقه برای شهرها تعیین کرد.

تعرفه اتصال تلفن ثابت هم از 50 به 200 هزار تومان افزایش یافت.

با بازنگری‌های صورت گرفته در زنجیره خدمات اینترنت ثابت از طریق فناوری ADSL هم، نوید کاهش 20 درصدی هزینه اینترنت برای کاربر نهائی داده شد.

سقف تعرفه دیتای موبایل نیز برخلاف تمامی پیش‌بینی و گمانه‌زنی‌ها، به ازای هر کیلو بایت استفاده از نیم ریال به 0.4  ریال کاهش یافت.

پیش از خروجی مربوط به پکیج تعرفه‌های ارتباطی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، شنیده می‌شد که تعیین کف قیمت برای بسته‌های اینترنت موبایل هم جزو دستور کار است اما نهایتا چنین اتفاقی نیفتاد.

سیر درآمدی اپراتورهای موبایل از محل مکالمه و پیامک (خدمات پایه) روز به روز در حال کاهش است و با رشد ضریب نفوذ استفاده از گجت‌های هوشمند، مصرف دیتا در شبکه اپراتورهای موبایل رشد چشم‌گیری کرده است.

حال در این شرایط که انتظار می‌رود اپراتورهای موبایل جهت جبران کاهش درآمدهای ناشی از مکالمه و پیامک به سمت افزایش نرخ در حوزه دیتا بروند اما شاهد رویه‌ای معکوس هستیم؛ به گونه‌ای که اپراتورها نرخ‌های دیتا را جهت رقابت بیشتر به پایین‌ترین رقم رسانده‌اند.

همین موضوع باعث شده تا اپراتورهای کوچک‌تر موبایل و کسب‌وکار ADSL تحت فشار قرار گیرند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم پیش از این عنوان کرده بود که وظیفه ما حفاظت از سرمایه گذاری‌های انجام شده در کشور است و از این جهت باید شرایطی را ایجاد کنیم تا بیزینس اینترنت ثابت (ADSL) تحت‌الشعاع دامپینگ دیتای موبایل قرار نگیرد.

پایین بودن نرخ دیتای موبایل باعث شده تا اکثر مردم، اینترنت تلفن همراه را به ADSL ترجیح دهند.

اما کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به جای دخالت در طرح‌های تشویقی اپراتورها و تعیین نرخ کف برای دیتای موبایل، قیمت اینترنت ثابت (ADSL) را کاهش داد تا با این کار شرایط رقابت را در این حوزه تضمین کند.

از طرفی نرخ سقف دیتای موبایل را هم کاهش داد تا اپراتورهای موبایل از محل مصرف اینترنت آزاد با کاهش درآمد مواجه شده و سعی بر جبران آن با افزایش نرخ بسته‌ها کنند.

این اقدام هوشمندانه کمیسیون تنظیم مقررات علاوه بر اینکه مانع اعتراض مردمی نسبت به افزایش یکباره قیمت اینترنت موبایل شد، می‌تواند در بلند مدت همان شرایطی که مدنظر او برای حوزه رقابتی بوده را به ارمغان آورد.

به طور کلی در حالیکه یکی از اپراتورهای موبایل به شدت دنبال تصویب نرخ کف دیتای تلفن همراه بود تا به این واسطه قیمت بسته‌های اینترنت گران شود و فشار ناشی از دامپینگ اپراتورهای بزرگتر شکسته شود، اما این کار به شکلی دیگر اتفاق افتاد.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به جای اینکه به شکل مستقیم کف قیمت اینترنت موبایل را تعیین و به این واسطه بسته‌های تشویقی اپراتورها را گران کند، نرخ سقف اینترنت آزاد را پایین آورده تا سقف درآمدی اپراتورها هم کم شده و خودشان راغب به افزایش قیمت بسته‌ها شوند.

با این حال پیگیری‌های خبرنگار تسنیم حاکی از این است که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات دستور کاری در حوزه تعیین کف قیمت اینترنت موبایل ندارد و عملا نرخ‌ها در این حوزه تثبیت شده است.

.

نخستین رویداد ملی استارتاپ دریایی شهریور ماه برگزار می‌شود

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر از میزبانی این شهرشتان برای برگزاری نخستین رویداد ملی استارتاپ دریایی در تاریخ 11 شهریور ماه با حضور مسؤولان کشوری خبر داد.

مجید یوسفی در نشستی خبری اظهار کرد: در راستای افزایش و رشد خلاقیت و بروز ایده‌های نوین، مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر با همکاری پارک علم و فناوری مازندران نخستین رویداد ملی استارتاپ دریایی با محوریت صنایع دریایی، محیط زیست و شیلات را در نوشهر برگزار می‌کند.

دبیرکل نخستین رویداد ملی استارتاپ تخصصی دریایی افزود: این رویداد مهم روز یازدهم شهریور 95 و همزمان با دومین همایش ملی فناوری‌های دریایی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) شهرستان نوشهر با حضور مدیران ارشد صنایع دریایی کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

یوسفی به نقش استارتاپ‌ها در توسعه ایده‌پردازی و ایجاد فناوری‌های نوین پرداخت و تصریح کرد: حوزه دریا یکی از اولویت‌های اساسی و مهم به منظور فعالیت شرکت‌های فناور و دانش بنیان است که زیرنظر مدیریت مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر قادر به ادامه فعالیت‌های خود هستند و از حمایت مادی و معنوی بهره مند می شوند.

مهدی ترابی نماینده پارک علم و فناوری مازندران نیز با اشاره به اینکه طرح ها و ایده‌های مرتبط با اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی در اولویت انتخاب قرار دارند، گفت: خلاقیت و ایده‌هایی با فناوری بالا و خدمات نوین از امتیاز مثبت برخوردار می‌شود و حمایت اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و فعالان بخش خصوصی از این ایده‌ها دارای امتیاز مثبت هستند.

وی با بیان اینکه ایده‌هایی که نمونه اولیه داشته باشند از امتیاز ویژه ای برخوردار هستند، افزود: بهترین ایده‌ها علاوه بر دریافت جوایز نفیس در اولویت جذب سرمایه‌گذاری برای تبدیل به یک کسب و کار صنعتی قرار می‌گیرند که شامل تسهیلات مالی بلاعوض، ارائه فضای کاری، اداری، بازاریابی محصولات و خدمات تولید شده، حمایت کامل از دانش بنیان شدن تیم‌ها و دیگر حمایت‌های لازم است.

ترابی با اشاره به آغاز به کار دو هفته‌ای دبیرخانه این رویداد در مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر، اظهار کرد: خوشحال هستیم که پذیرای نظرات و ایده‌های خلاقانه عموم مردم باشیم و بر همین اساس از طرح‌ها و ایده‌های نوین و کاربردی استقبال می‌کنیم.

دبیر اجرایی نخستین رویداد ملی استارتاپ تخصصی دریایی بیان کرد: از تمامی محققان، صنعتگران، دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه دریایی دعوت می‌شود تا با شرکت در نخستین رویداد استارتاپ تخصصی دریایی کشور، ایده‌های خود را برای تبدیل به طرح‌های صنعتی که با حمایت‌های مالی و حضور مستقیم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و مدیران صنایع دریایی برگزار می شود، ارائه کنند.

وی درباره ویژگی‌های ایده‌هایی که مطرح می‌شوند، خاطرنشان کرد: ایده‌های مطرح شده باید در راستای توسعه و رونق صنعت دریایی داخلی باشند و در گذشته شبیه آن در داخل کشور ارائه نشده باشد و از سوی دیگر هم دارای طرح توجیه اقتصادی مناسبی باشند.

ترابی با قدردانی از همکاری‌ پارک علم و فناوری مازندران در حمایت از مرکز رشد نوشهر برای برنامه‌ریزی این رویداد مهم و ملی، گفت: صاحبان ایده می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را از طریق ایمیل به دبیرخانه استارتاپ دریایی ارسال کنند.

.

تیغ جراحی مدیر جوان بر ساختار شرکت زیرساخت/ تغییرات به 8 مدیر رسید

مدیرعامل جوان شرکت ارتباطات زیرساخت روز گذشته دو مدیر این شرکت را جابه جا و 4 مدیر را برکنار کرد. امروز نیز دو مدیر دیگر برکنار شدند. گفته شده این تغییرات در راستای ساماندهی ساختار زیرساخت است.

روز گذشته 6 مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت تغییر کردند. دو مدیر جابه جا و باقی مدیران برکنار شدند.

به این ترتیب با نظر محمد جواد آذری جهرمی مدیرعامل جوان شرکت ارتباطات زیرساخت، مهندس احمد نظر پور به سمت مدیرکل ارتباطات زیرساخت شهرستان های استان تهران و امور هماهنگی استانها، علیرضا اصغریان به سمت مدیرکل مهندسی عملیات شبکه دیتا و سوئیچ در معاونت بهره برداری و مدیریت شبکه، سهراب آغ بیات به سمت مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه در معاونت بهره برداری و مدیریت شبکه، مجید میرزایی به سمت مدیرکل امور مشتریان و واگذاری مدارات، مجید شهبازی به سمت مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری و امیر محمدی ستا به سمت مدیرکل امور اداری و توسعه منابع انسانی این شرکت منصوب شدند.

در این تغییرات احمد نظر پور جایگزین بهادر ایرانی، علیرضا اصغریان جایگزین محمد رضا نوروزی، سهراب آغ بیات جایگزین حسین معدنی پور، مجید میرزایی جایگزین سهراب آغ بیات، مجید شهبازی جایگرین محمد رضا زارع و امیر محمدی ستا جایگزین مجید شهبازی شده است.

امروز نیز لطف الله سبوحی به سمت معاون طرح و توسعه و فناوری‌های نوین و سیروس موثقی به سمت معاون نظارت راهبردی و برنامه‌ریزی شرکت ارتباطات زیرساخت منصوب شدند.

پیش از این لطف الله سبوحی جایگرین آریانیان و سیروس موثقی جایگزین سلطانی شده‌اند.

جهرمی گفته: این شرکت تعدیل ساختار معاونت و ساماندهی امور مشتریان را در دستور کار دارد و تغییرات مدیریتی در راستای ساماندهی ساختار شرکت ارتباطات زیرساخت است. نیازمند آغاز مجدد به سمت هدف بزرگتر هستیم که لازمه آن وارد شدن نیروهای تازه نفس با کار جدید و ایده های جدید برای ایجاد تحول و اصلاح فرآیندها است.

.

آخرین مهلت ثبت‌نام در نهمین نمایشگاه فناوری نانو

نهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو به همت ستاد توسعه فناوری نانو، ۱۴ تا ۱۷ مهرماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران (سالن خلیج فارس) برگزار می‌شود.

جشنواره فناوری نانو که به صورت سالیانه توسط ستاد توسعه فناوری نانو برگزار می‌شود، بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه داخلی در حوزه‌ فناوری نانو و دومین نمایشگاه فناوری نانوی آسیا به شمار می‌رود.

از جمله اهداف برگزاری این جشنواره می‌توان به شناخت پتانسیل‌های تحقیقاتی و صنعتی، تقویت همکاری بین صنعت و دانشگاه، نفوذ فناوری‌های توسعه‌یافته نانو در صنایع موجود، زمینه‌سازی برای حضور شرکت‌های نانو در بازارهای بین‌المللی، ارتقای دانش عمومی در حوزه فناوری نانو و تقدیر از برترین‌های فناوری نانو اشاره کرد.

در نهمین جشنواره فناوری نانو، نهادهای فعال در قالب نهادهای ترویجی (شامل باشگاه دانش‌آموزی، فروشگاه کتاب تخصصی، انجمن‌های دانشگاهی و شرکت‌های آموزشی)، مراکز علمی (شامل آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، پارک‌ها و مراکز رشد)، شرکت‌های صنعتی (در بخش‌های سازندگان تجهیزات، خودرو، آب و محیط زیست، بهداشت و سلامت، ساختمان، کشاورزی و بسته‌بندی، نانومواد، نساجی، نفت و صنایع وابسته، بازرگانی)، شرکت‌های مشاوره‌ای – خدماتی و کارگزاران خدمات فناوری و بخش بین‌الملل حضور خواهند داشت.

آخرین مهلت ثبت‌نام در نهمین نمایشگاه فناوری نانو که از ۵ تیرماه آغاز شده، تا ۳۱ تیرماه خواهد بود.

شرکت‌ها، نهادها و مؤسسات علاقه‌مند به حضور در نهمین جشنواره نانو می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی جشنواره ‌ نسبت به ثبت‌نام اولیه و تکمیل اطلاعات در کارتابل خود اقدام کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با پست الکترونیکی festival@nano.ir مکاتبه کنند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: farsnews ، tasnimnews ، isna


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

     خیلی خوب بود و اگر هم میشه بیشتر از این مطالب در ایراتک بگذارید.

    پاسخ