;
coinex

فرود پهباد راکت فالکون 9 اسپیس ایکس بر روی سکویی شناور در استخر!

فرود پهباد راکت فالکون 9 اسپیس ایکس بر روی سکویی شناور در استخر!

همان طور که می دانید، راکت فالکون 9 صنایع فضایی اسپیس ایکس (SpaceX) حدودا یک ماه پیش توانست برای چندمین بار متوالی بر روی سکوی شناور مخصوص به خود فرود آید.

راکت فالکون 9 که بلندای آن حدودا 69 متر (229 فوت) است، به منظور ماموریت های گوناگونی به فضا پرتاب می شود. به عنوان مثال Falcon 9 در یکی از ماموریت های اخیر خود که ساعت 21:39 دقیقه روز جمعه 27 ماه مه 2016 میلادی (7 خرداد 95) صورت پذیرفت، ماهواره THIACOM 8 را به مداری در فاصله ی حدود ۳۵۰۰۰ کیلومتری از سطح زمین (جایی که خدمات اینترنت و تلویزیون برای جنوب شرقی آسیا ارائه می شود) ارسال کرد.

حال یک کاربر خوش ذوق یوتیوب (ajw61185) پهبادی درست کرده که مدل کوچک شده ی این راکت فضایی است. این پهباد درست همانندِ پدرِ غول پیکر خود، بر روی یک سکوی شناور در آب فرود می آید؛ البته یک سکوی شناور در استخر و نه در اقیانوس اطلس!

این پهباد به لطف 4 روتوری که در قسمت تحتانی آن تعبیه شده (قسمتی که پیشرانه های فالکون 9 نیز در آنجا قرار گرفته) به پرواز در می آید.

سکوی شناوری که این مهندس خوش ذوق از آن استفاده کرده، درست همانند نسخه اصلیِ استفاده شده توسط SpaceX رنگ آمیزی شده و پهباد فالکون 9 نیز به منظور شبیه سازیِ فرود نسخه اصلی، بر روی این سکو فرود می آید.

این کاربر در یک بخش از مطلبی که در زیر ویدیوی خود نوشته، چنین می گوید: “با انجام این پروژه، من حتی بیش از پیش به افرادی که در اسپیس ایکس مشغول فعالیت هستند، احترام قائل خواهم شد. انجام چنین کاری (فرود پهباد روی سکو) سخت است، حال آنکه انجام این کار در واقعیت و پس از بازگشت راکت از فضا، چیزی کمتر از سحر و جادو نیست.”

در پایین ویدیوی فرود پهباد راکت فالکون 9 اسپیس ایکس بر روی سکویی شناور در استخر را مشاهده می کنید.

.

.

اگر فکر می کنید نکته ای از قلم افتاده و ما به آن اشاره نکردیم، در قسمت نظرات آن را با ما و همه تکرایی ها به اشتراک بگذارید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر