;
coinex

80 درصد ترافیک وب سایت های خبری از فیس بوک و گوگل تامین می شود

80 درصد ترافیک وب سایت های خبری از فیس بوک و گوگل تامین می شود

روز چهارشنبه 29 جولای (9 تیر)، فیس بوک با اعلام تغییر مواضع خود در نشان دادن محتوای باب میل کاربران در قسمت نیوز فید هر شخص، همهمه ای بین روزنامه نگاران و شرکت های رسانه ای به راه انداخت.

این شرکت اعلام کرد که قصد دارد به آپدیت های مورد علاقه کاربران که از جانب دوستان و آشنایانشان صورت می گیرد، توجه بیشتری کرده و محتوای خبری و اخبار را کمتر از گذشته به آن ها نمایش دهد.

بر اساس نموداری که در پایین مشاهده می کنید، به شما نشان خواهیم داد که این اتفاق به چه دلیل به مذاق شرکت های رسانه ای و وب سایت های خبری خوش نیامده است.

این نمودار که براساس داده های ماه های ژانویه و فوریه 2016 از Parse.ly (ارائه دهنده تجزیه و تحلیل هایی در زمینه رسانه های دیجیتال) به دست آمده و توسط Statista ارائه شده، نشان می دهد که فیس بوک، ارجاع دهنده ی شماره یکِ وب سایت های خبری است.

همان طور که در این نمودار به وضوح قابل مشاهده است، 41.4 درصد از ترافیک (referral) به وب سایت های خبری از جانب فیس بوک بوده و غول موتورهای جستجو، گوگل نیز با 39.5 درصد در جایگاه دوم قرار گرفته است. این یعنی بیش از 80 درصد از ترافیک وب سایت های خبری از طریق این دو غول تکنولوژی و اینترنتی فراهم می شود.

اگر بخواهیم این دسته بندی را کمی باز تر کنیم، بیش از 86 درصد از ترافیک وب سایت های خبری از طریق شبکه های اجتماعی (مثل فیس بوک و توییتر) و موتورهای جستجو (مثل گوگل، بینگ، یاهو و …) فراهم می شود.

این نمودار که براساس داده های ماه های ژانویه و فوریه 2016 از Parse.ly (ارائه دهنده تجزیه و تحلیل هایی در زمینه رسانه های دیجیتال) به دست آمده و توسط Statista ارائه شده، نشان می دهد که فیس بوک، ارجاع دهنده ی شماره یکِ وب سایت های خبری است.  همان طور که در این نمودار به وضوح قابل مشاهده است، 41.4 درصد از ترافیک (referral) به وب سایت های خبری از جانب فیس بوک بوده و غول موتورهای جستجو، گوگل نیز با 39.5 درصد در جایگاه دوم قرار گرفته است. این یعنی بیش از 80 درصد از ترافیک وب سایت های خبری از طریق این دو غول تکنولوژی و اینترنتی فراهم می شود.  اگر بخواهیم این دسته بندی را کمی باز تر کنیم، بیش از 86 درصد از ترافیک وب سایت های خبری از طریق شبکه های اجتماعی (مثل فیس بوک و توییتر) و موتورهای جستجو (مثل گوگل، بینگ، یاهو و ...) فراهم می شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: businessinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر