;
coinex

تصویر فاش شده قاب جلویی گلکسی نوت 7

تصویر فاش شده قاب جلویی گلکسی نوت 7

گفته می شود که گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ طی یک ماه آینده و با برگزاری رویداد بزرگ توسط سامسونگ معرفی خواهد شد و زمان برگزاری این کنفرانس در تاریخ 2 آگوست خواهد بود. اما این به معنای آن نیست که تا آن زمان هیچ اطلاتی در مورد پرچمدار جدید سامسونگ فاش نشود.

بعد از انتشار چندین خبر در مورد طراحی و مشخصات گلکسی نوت 7، حالا تصویری از پنل جلویی این دستگاه فاش شده است که بیانگر دو موضوع مهم است. موضوع اول این که حاشیه این گوشی به صورت خمیده بوده و از این لحاظ شبیه به گلکسی اس 7 اج است. موضوع مهم دیگر وجود اسکنر عنبیه چشم است که قرار است در این گوشی جایگزین حسگر اثر انگشت شود. اسکن عنبیه چشم روشی امن برای باز کردن قفل گوشی است و برای انجام این کار لازم است تا کاربر فقط به گوشی نگاه کند.

همان طور که می دانید اثر انگشت افراد منحصر به فرد بوده و با هم متفاوت است؛ این موضوع در مورد عنبیه چشم نیز صادق است. در گلکسی نوت 7 دوربین جلو وظیفه تشخیص الگوی خاص چشم را بر عهده دارد و بدین طریق قفل گوشی باز می شود.

البته تا کنون چند دستگاه ویندوز فون را دیده ایم که از تکنولوژی عنبیه چشم استفاده کرده اند، بنابراین سامسونگ را نمی توان پیشتاز استفاده این تکنولوژی قلمداد کرد. هر چند که در دستگاه های ویندوز فونی ذکر شده، خواندن الگوی چشم تنها در فاصله معین امکان پذیر بود و همچنین سرعت آن در مقایسه با حسگر اثر انگشت پایین تر بود. حالا چالش اصلی سامسونگ نیز در استفاده از اسکنر عنبیه چشم فراهم کردن سرعت مناسب در تشخیص الگوی چشم است.

از جمله مشخصات گلکسی نوت 7 می توان به صفحه نمایش 5.8 اینچی، چیپ ست اسنپدراگون 820 یا اگزینوس 8890، دوربین 12 مگاپیکسلی، رم 6 گیگابایتی، حافظه داخلی 64 گیگابایتی و باتری 3600 یا 4000 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر