;
coinex

نسل دوم پورشه پانامرا 2017 رونمایی شد

نسل دوم پورشه پانامرا 2017 ، بعد از هفت سال که از زمان راه اندازی آن می گذرد، دوباره به میدان آمده است.

نسل دوم پورشه پانامرا 2017 ، بعد از هفت سال که از زمان راه اندازی آن می گذرد، دوباره به میدان آمده است.

کمپانی آلمانی سازنده ی ماشین های اسپرت، در مراسمی که در برلین برگزار شد از آخرین تولید خود رونمایی کرد. مدیر عادل پورشه، اولیور بلوم در بیانیه ای اعلام کرد: “مدل جدید درواقع نشان دهنده ی یک اتومبیل دوباره توسعه یافته است، با موتور های جدید، طراحی جدید و تکنولوژ های جدید. ما برای رسیدن به این منظور، در مجموع مبلغ 550 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده ایم که شامل تجهیزات تولید بدنه ی کاملا جدید نیز می شود.”

پورشه پانامرا 2017 با دو موتور مختلف وارد بازارهای آمریکا می شود. پورشه پانامرا 4S با قدرت 440 اسب بخار، حجم موتور 2.9 لیتر، موتور تویین توربو و 6 سیلندر عرضه خواهد شد، این درحالیست که مدل توربو با قدرت 550 اسب بخار، حجم موتور 4.0 لیتر، تویین توربو و 8 سیلندر همراه خواهد بود. هر دو موتور از سیستم انتقال قدرت 8 سرعته با کلاچ دو گانه ی PDK و چهار چرخ متحرک برخوردار هستند.

پورشه پانامرا 2017 با دو موتور مختلف وارد بازارهای آمریکا می شود. پورشه پانامرا 4S با قدرت 440 اسب بخار، حجم موتور 2.9 لیتر، موتور تویین توربو و 6 سیلندر عرضه خواهد شد، این درحالیست که مدل توربو با قدرت 550 اسب بخار، حجم موتور 4.0 لیتر، تویین توربو و 8 سیلندر همراه خواهد بود. هر دو موتور از سیستم انتقال قدرت 8 سرعته با کلاچ دو گانه ی PDK و چهار چرخ متحرک برخوردار هستند..

به گفته ی کمپانی پورشه، مدل پانامرا 4S می تواند سرعت صفر تا 100 را در عرض 4 ثانیه به دست آورد؛ این در حالیست که مدل توربو پورشه پانامرا در عرض 3.4 ثانیه به این سرعت دست می یابد. این سرعت برای ماشینی که بیش از 4000 پوند (1814 کیلوگرم) وزن دارد کفایت می کند.

کمپانی پورشه، ماشین پانامرا را با نسخه ای از مدل 911 چهار در مقایسه می کند. عملکرد نسل اول این ماشین به گونه ای بود که پورشه پانامرا را به سریع ترین ماشین اسپرت دنیا تبدیل کرد که بهترین عملکرد را در کنترل ماشین به اجرا می گذاشت. بدین ترتیب، توانایی این ماشین در سرعت بالا هیچ وقت تحت سوال قرار نگرفت، با اینحال همیشه جایی برای مشاجره وجود دارد.

لازم به ذکراست که بیشتر قسمت های پورشه پانامرا 2017 از طراحی جدیدی برخوردار شده، با اینحال ظاهر متمایز پانامرا تغییر کمی داشته است. به بیان دیگر، هیچ کس پورشه پانامرا را با ماشین دیگر اشتباه نمی گیرد.

نسل دوم پورشه پانامرا شباهت بیشتری با مدل 911 دارد. انتهای قسمت جلویی ماشین، از چراغ های چهار جهت پورشه برخوردار شده اند، در حالیکه انتهای قسمت عقبی از طراحی های مشابه 718 و 911 بهره مند شده است. در مجموع باید گفت که نسل دوم پورشه پانامرا 2017، در مقایسه با نسخه ی قبلی، کشیده تر بوده و ارتفاع کمتری دارد؛ این طراحی، شمایل مدل های کوپه را در آن ایجاد می کند.

low_panamera_2016_porsche_ag.

مدیر طراحی پورشه، مایکل موئر در بیانیه ای اعلام کرد: “کسی که به ماشین نگاه می کند، به سرعت خط سقف مشابه کوپه را در ماشین تشخیص می دهد، اما این مدل سریع تر و حتی پویا تر خواهد بود؛ پنجره ی کناری جدیدی که برای ماشین طراحی شده، نمای کناری شبیه به کوپه را یادآور می شود.”

قسمت های داخلی پورشه پانامرا 2017 تفاوت چندانی نداشته است. با اینحال، دکمه های زیادی که در کنسول مرکزی نسخه ی اول قرار دارد، از طراحی و چینش جدیدی برخوردار شده اند. در پورشه پانامرا 2017 یک نمایشگر لمسی 12.3 اینچی تعبیه شده که در واقع سیستم اطلاعات سرگرمی آپگرید شده ی این ماشین به شمار می رود.

راننده ی این ماشین از ابزارهای جدیدی به نام “کابین پیشرفته ی پورشه” بهره مند خواهد شد. لازم به ذکر است که این ماشین همچنان به سرعت سنج آنالوگ در قسمت مرکزی مجهز شده است، این بخش از مدل افسانه ای 356 تا به حال تمام پورشه ها را مزین کرده؛ این سرعت سنج در حال حاضر توسط ال سی دی های 7 اینچی ایجاد شده است.

در پورشه پانامرا 2017 یک نمایشگر لمسی 12.3 اینچی تعبیه شده که در واقع سیستم اطلاعات سرگرمی آپگرید شده ی این ماشین به شمار می رود..

پورشه پانامرا جدید به تکنولوژی های رانندگی متفاوتی مجهز شده که از میان آنها می توان به قابلیت دید در شب مادون قرمز و سیستم کنترل کروز اشاره کرد که می تواند رانندگی در دو مود متفاوت ترافیک و جاده را فراهم کند.

پورشه پانامرا 4S 2017 با قیمت اولیه ی 99.999 دلار به فروش می رسد، این در حالیست که پانامرا توربو، 146000 دلار ارزش گذاری شده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: businessinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام خوب بودو مفید.ممنون

    پاسخ