;
coinex

سیستم اتوپایلوت تسلا بار دیگر حادثه آفرید

سیستم اتوپایلوت تسلا مدل ایکس، هفته ی گذشته در یک تصادف جاده ای نقش داشته است.

سیستم اتوپایلوت تسلا مدل ایکس، هفته ی گذشته در یک تصادف جاده ای نقش داشته است.

به گزارش Detroit Free Press، هفته ی گذشته یک ماشین تسلا مدل ایکس در شاهراه پنسیلوانیا، در حالیکه سیستم اتوپایلوت آن فعال بوده دچار سانحه شده است. آژانس ملی امنیت حمل و نقل بزرگراه ها هفته ی گذشته از حادثه ی دیگری خبر داد که در آن اختلال در سیستم اتوپایلوت تسلا مدل اس، منجر به مرگ یک نفر شده بود.

بنا بر این گزارش، راننده ی تسلا مدل ایکس در حالیکه سیستم اتوپایلوت تسلا ی خود را در شاهراه پنسیلوانیا و در خروجی بدفورد روشن کرده بود، با گارد ریل کنار جاده برخورد کرده و بعد از برخورد با یک مانع، روی سقف خود فرود آمده است. خوشبختانه راننده و سرنشین این ماشین آسیب ندیده اند.

سیستم اتوپایلوت تسلا یک اجرای سریع از تکنولوژی پیشرفته ی دستیار راننده است که با استفاده از رادار و دوربین ها ماشین را در لاین خود حفظ کرده و به صورت اتوماتیک سرعت را با ترافیک جاده همگام می کند. این سیستم همچنین می تواند لاین خود را به صورت اتوماتیک تغییر دهد، البته در صورتیکه که راننده راهنمای لاین مورد نظر را روشن کند. خودروسازان دیگری نیز از چنین سیستم مشابهی استفاده می کنند که در آنها کنترل کروز و دستیار حفظ لاین نیز تعبیه شده است، با اینحال هیچ کدام از این سیستم ها با توانایی های سیستم اتوپایلوت تسلا برابری نمی کنند.

تسلا به رانندگان می گوید که سیستم اتوپایلوت یک قابلیت بتا است تا آنها بدانند جنبه های مختلف سیستم، قبل از فعال شدن روی نمایشگر ماشین نشان داده می شود؛ این سیستم به شکلی طراحی شده که به راننده ها هشدار می دهد تا دستان خود را روی فرمان نگه دارند.

این گزارش محلی خاطر نشان می کند که دیل واکوویچ از پلیس ایالتی پنسیلوانیا، رانند را در حادثه ی تسلا مدل ایکس مقصر می داند.

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی درباره ی مقصر بودن سیستم اتوپایلوت تسلا مدل ایکس یا راننده تایید نشده است. ماشین های تسلا، دورسنجی خود را از طریق ارتباط داده به اطلاع کمپانی خودروساز می رسانند، بنابراین می توان انتظار داشت که تا هفته های آینده خبر های بیشتری مخابره شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر