;
coinex

سریع ترین کارت میکرو اس دی 256 گیگابایتی جهان معرفی شد

سرعت کارت میکرو اس دی 256 گیگابایتی جدید سامسونگ به اندازه ایست که هیچ دستگاهی در حال حاضر توانایی پشتیبانی از آن را ندارد.

سرعت کارت میکرو اس دی 256 گیگابایتی جدید سامسونگ به اندازه ایست که هیچ دستگاهی در حال حاضر توانایی پشتیبانی از آن را ندارد.

ظرفیت حافظه ای که در کارت های میکرو اس دی بسیار کوچک (به اندازه ی ناخن) جا می گیرد، بسیار شگفت انگیز است. سال گذشته، سن دیسک از کارت میکرو اس دی خود با ظرفیت 200 گیگابایت رونمایی کرد و امسال سامسونگ با کارت حافظه ی 256 گیگابایتی این حجم ظرفیت را ارتقا داده است. کارت میکرو اس دی 256 گیگابایتی سامسونگ، سریع ترین مدل موجود در جهان است. سرعت این مدل از نسخه ی 256 گیگابایتی سن دیسک که هفته ی گذشته معرفی شد نیز بیشتر است.

حافظه های فلش یونیورسال (UFS) سامسونگ در نسخه های 32، 64، 128 و 256 گیگابایت تولید می شوند. این کارت های حافظه برای بازی های سه بعدی و فیلم هایی با رزولوشن بالا طراحی شده و سرعت خواندن را تا 530 مگابایت در ثانیه افزایش داده است؛ این میزان تقریبا 5 برابر بیشتر از سایر کارت های میکرو اس دی رایج در بازار است. سرعت رایت این کارت ها به 170 مگابایت در ثانیه می رسد. سن دیسک، هفته ی گذشته از سریع ترین کارت حافظه ی 256 گیگابایتی رونمایی کرد که در آن، سرعت خواندن به 100 مگابایت در ثانیه و سرعت رایت به 90 مگابایت در ثانیه می رسد.

سامسونگ می گوید سرعت انتقال بالا می تواند کارت ها را با تکنولوژی های SATA درایو های ثابت برابر کند و مدت زمان دانلود داده های چند رسانه ای، لود شدن تصاویر و زمان پاکسازی بافر برای عکاسی پر سرعت را کاهش دهد.

سامسونگ ادعا می کند که کارت میکرو اس دی 256 گیگابایتی ، ذخیره سازی 24 عکس با فرمت JPEG با سایز 1.1 مگابایت را تنها در عرض 7 ثانیه انجام می دهد. همین مراحل با کارت UFS-1 سن دیسک در عرض 32 ثانیه انجام می شود.

تولید سریع ترین کارت میکرو اس دی 256 گیگابایتی بسیار هیجان انگیز و خوشایند است، به جز اینکه در حال حاضر هیچ گجت و دستگاهی توانایی پشتیبانی از چنین سرعتی را ندارد. کمپانی سامسونگ قیمت و تاریخ انتشار این کارت ها را اعلام نکرده است. این احتمال وجود دارد که کمپانی سامسونگ در حال تلاش برای ساخت دستگاه هایی ست که توانایی پشتیبانی از این کارت ها را داشته باشد که از جمله ی آنها می توان به پرچمدار گلکسی بعدی اشاره کرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: mashable


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر