;
coinex

هر دو نکسوس سال 2016 به چیپ ست اسنپدراگون 821 مجهز خواهند بود

هر دو نکسوس سال 2016 به چیپ ست اسنپدراگون 821 مجهز خواهند بود

اسنپدراگون 820 را بدون شک باید قدرتمندترین چیپ ست ساخته شده در تاریخ کوالکام دانست. این چیپ ست فوق العاده در حال حاضر در بسیاری از گوشی های و به خصوص در پرچمداران شرکت های بزرگ وجود دارد. اما به نظر می رسد که اوضاع کمی در حال تغییر است و شرکت کوالکام چیپ ست اسنپدراگون 821 را نیز معرفی کرد. قبل از این شایعه شده بود که کوالکام قصد دارد نسخه بهبود یافته ای از اسنپدارگون 820 را ارائه کند و تقریباً خصوصیات این چیپ ست جدید فاش شده بود.

قبلاً همچنین شایعه شده بود که نسل جدید گوشی نکسوس که قرار است توسط شرکت اچ تی سی توسعه و طراحی شود (هنوز در حد شایعه است) و قرار است در سال جاری عرضه شود قدرت پردازشی خود را توسط چیپ ست اسنپدراگون 821 تامین کند. لازم به ذکر است که تمامی خبر های پیرامون گوشی جدید نکسوس در حد شایعه هستند و تنها اسم رمز این دستگاه (مارلین) فاش شده است.

اما امروز خبری منتشر شد و حاکی از آن است که هر دو گوشی هوشمند برند نکسوس که قرار است در سال جاری عرضه شوند به چیپ ست اسنپدراگون 821 مجهز خواهند بود. اگر این خبر صحت داشته باشد، باید گفت که گوگل سیاست قبلی خود را تغییر داده است. این شرکت در سال گذشته در ساخت گوشی نکسوس 6P خود از تراشه قدرتمندتر اسنپدراگون 810 استفاده کرد و این در حالی بود که به منظور پایین آوردن قیمت نکسوس 5X، از چیپ ست ضعیف تر اسنپدارگون 808 در ساخت آن استفاده نمود.

به هر حال اگر قرار باشد که هر دو دستگاه نکسوس که امسال عرضه خواهند شد به جدید ترین چیپ ست کوالکام مجهز باشند، دستگاه با اسم رمز Sailfish که با قیمت پایین تری عرضه می شود دارای نقطه ضعف دیگری خواهد بود. با توجه به زمان معرفی چیپ ست اسنپدراگون 821، پیش بینی می شود که هر دو گوشی نکسوس به همین چیپ ست اسنپدراگون 821 مجهز باشند؛ چرا که قرار است تا پیش از پایان تابستان هر دو آنها معرفی شوند.

گفتنی است همه این موضوعات در حد شایعه هستند. اما ذکر این نکته ضروری است که طبق لیست مشخصات منتسب به این گوشی ها که ماه گذشته منتشر شده بود، هر دو نکسوس اچ تی سی پردازنده 4 هسته ای خواهند داشت که البته مدل دقیق این پردازنده ها مشخص نشده بود. اما در لیست مشخصات گوشی نکسوس با اسم رمز Marlin اشاره شده بود که چیپ ست مورد استفاده در دستگاه، یکی از محصولات کوالکام خواهد بود در حالی که چیپ ست به کار رفته در گوشی نکسوس با اسم رمز Sailfish مشخص نشده بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidheadlines


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر