;
coinex

لندرور جگوار نیز به جمع ماشین های خودران اضافه می شود

گفته می شود که ماشین خودران لندرور جگوار ، در تمام انواع مختلف زمین رانندگی خواهد کرد.

گفته می شود که ماشین خودران لندرور جگوار ، در تمام انواع مختلف زمین رانندگی خواهد کرد.

تکنولوژی ماشین های خودران به سرعت در حال پیشرفت است، اما تقریبا تمام آنها در جاده های غیر استاندارد و مسیر های خاکی، جنگلی و آف رود کارایی ندارند. اگر نتوانیم با ماشین خودرانمان به مقصد کمپ شبانه در جنگل برویم، پس فایده ی این ماشین ها چه خواهد بود؟ لندرور جگوار این مشکل را رفع خواهد کرد. این کمپانی درحال نمایش تحقیقاتی است که تکنولوژی خودران را در تمامی انواع زمین ها نشان می دهد و می تواند در تمامی سطوح کارایی داشته باشد. ترکیبی از دوربین ها، لیدار، رادار و صداهای مافوق صوت می تواند شرایطی را فراهم کند که ماشین بتواند هر نوع مسیری که در آن حرکت می کند را تشخیص داده و به طور دقیقی با آن همگام شود؛ برای مثال می توان به حرکت آهسته و مستحکم در هنگام عبور از مسیرهای خاکی اشاره کرد. خودروسازان این عرصه باید مسیرهای سه بعدی را طراحی کنند که در آن علاوه بر مسیر زمین، شاخه های درختانی که در ارتفاع کم هستند و سایر موانع احتمالی راه نیز محاسبه شود. چرا که قطعا هیچ کس نمی خواهد در لجن زار فرو رود، به این دلیل که موفق به عبور از یک دره ی چالش برانگیز نبوده است.

لازم به ذکر است که در صورت اتصال ماشین ها با یکدیگر، این سیستم عملکرد بهتری خواهد داشت. یک “کاروان متصل آف رود” در این سیستم قرار گرفته که در آن ماشین ها، علاوه بر به اشتراک گذاری اطلاعات موقعیت مکانی، اطلاعات سیستم تعلیق و موقعیت چرخ ها را نیز به اشتراک می گذارند؛ برای مثال، اگر وسیله ی نقلیه ای که به عنوان راهبر در جلو حرکت می کند، با مشکل مواجه شده و گیر کند، سایر ماشین ها متوقف می شوند و یا می توانند مسیر خود را عوض کنند تا از مشکل مشابه اجتناب کرده باشند. به نظر می رسد که این پروژه برای سافاری های خودکار نیز برنامه ریزی شده است؛ برای مثال، در صورتیکه اگر زاویه یا سوژه ی مناسبی برای عکاسی وجود داشته باشد، ماشین سرعت خود را کاهش می دهد.

در حال حاضر پروژه های تحقیقاتی زیادی پیرامون لندرور جگوار در حال شکل گیری است، اما زمان دقیق برای عرضه و حتی رونمایی از این آف رود خودران مشخص نشده است. البته انتظار می رود که این برنامه جزء اولویت های اصلی کمپانی جگوار به شمار رود. تمام انواع زمین های حمل و نقل، برای لندرور جگوار مثل آب خوردن هستند، بنابراین آزمایش تطابق تکنولوژی خودران روی این ماشین و مناسب بودن آن چندان زمان بر نخواهد بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر