;
coinex

سامسونگ شاید از صفحه نمایش Y-OCTA در گلکسی نوت 7 استفاده کند

سامسونگ شاید از صفحه نمایش Y-OCTA در گلکسی نوت 7 استفاده کند

در سال 2016 شاهد نوآوری های خوبی در طراحی و استفاده از سخت افزار های خوب و قوی در دنیای گوشی های هوشمند بودیم. پرچمداران 2016 شرکت های مختلف از لحاظ سرعت پردازش، صفحه نمایش های با کیفیت تر، پر نور تر و بزرگتر با بهبودهای بسیار خوبی مواجه شده اند. اما در این میان بسیاری از تولیدکنندگان به دنبال کاهش هر چه بیشتر ضخامت گوشی هایشان هستند. از جمله این تولیدکنندگان می توان به شرکت های LeEco و لنوو اشاره کرد که با حذف جک هدفون 3.5 میلی متری صدا سعی در باریک کردن محصولات خود داشتند. از طرف دیگر گفته می شود شرکت اپل نیز با حذف جک هدفون در آیفون های سال 2016 به دنبال کم کردن ضخامت محصولاتش است.
در این میان سامسونگ به عنوان بزرگ ترین شرکت تولید کننده گوشی هوشمند از این قاعده مستثنی نیست و این شرکت نیز به دنبال کم کردن ضخامت گوشی هایش است. در همین راستا امروز شایعه ای منتشر شد و حاکی از آن بود که سامسونگ تکنولوژی جدیدی از صفحه نمایش توسعه داده است که اجازه ساخت محصولات باریک تر و با نور بیشتر را به آنها می دهد. گفته می شود سامسونگ قصد دارد در تولید گلکسی نوت 7 از این تکنولوژی استفاده کند.

این تکنولوژی جدید Y-OCTA نام دارد و به هنگام تولید صفحه نمایش، لایه حساس به لمس را به صفحه نمایش اضافه می کند. در حال حاضر این لایه پس از تولید صفحه نمایش به آن اضافه می شود. همزمانی عمل تولید صفحه نمایش و اضافه کردن لایه حساس، باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود. البته هنوز مشخص نیست که از تکنولوژی Y-OCTA در گلکسی نوت 7 استفاده خواهد شد یا خیر. بعضی منابع معتقدند که سامسونگ از این تکنولوژی می تواند در سری بعدی گلکسی اس 7 استفاده کند. از طرف دیگر شرکت Samsung Display نیز هیچ گونه توضیحی در مورد این تکنولوژی جدید نمی دهد و هنوز مشخص نیست که از در گلکسی نوت 7 شاهد تکنولوژی Y-OCTAخواهیم بود یا خیر.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidheadlines


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر