;
coinex

بدافزار ها در گوگل پلی از نام Pokemon Go سو استفاده می کنند

بدافزار ها در گوگل پلی از نام Pokemon Go سو استفاده می کنند

استقبال گسترده کاربران از بازی Pokemon Go باعث شده تا مشکلات بسیار زیادی به وجود آید. از قبیل این مشکلات می توان به سرقت از افراد یا تصادف هنگام بازی اشاره کرد. اما به نظر می رسد دردسر های این بازی همچنان ادامه داشته باشد؛ چرا که موسسه امنیتی ESET با انتشار گزارشی از وجود بدافزار هایی در گوگل پلی خبر داد که از نام Pokemon Go سو استفاده می کنند. این اولین باری است که چنین بدافزار هایی در گوگل پلی رویت می شوند و قطعاً آخرین بار هم نخواهد بود.

یکی از این بدافزار ها Pokemon Go Ultimate نام دارد و پیش از این که گوگلی پلی اقدام به حذف آن کند بین 500 تا 1000 بار دانلود شد. این یک برنامه لاک اسکرین تقلبی است که پس از نصب جای لاک اسکرین اصلی را می گیرد و اپیلیکشن را اجرا می کند و سپس تمام پنجره های سیستم را به خود اختصاص می دهد و حتی اجازه خاموش شدن دستگاه را هم به کاربر نمی دهد. تنها راه حل خاموش کردن گوشی خارج کردن باتری دستگاه، یا استفاده از دکمه سخت افزاری پاور برای خاموش و یا ریستارت کردن است. پس از روشن کردن دستگاه، این برنامه در پس زمینه به صورت مخفی شروع به اجرا می شود، بدون اینکه آیگون آن در لیست برنامه های در حال اجرا باشد. این بدافزار از طریق کلیک بر روی تبلغیات برای سازندگانش کسب درآمد می کند. این نرم افزار می توان به صورت دستی و از طریق منوی تنظیمات حذف کرد.

دو بدافزار دیگر با نام های Guide & Cheats Pokemon Go و Pokemongo وجود دارند که پس از نصب روی گوشی پیام های را به کاربران نمایش می دهد که در صورت کلیک روی دگمه بازگشت باز هم پنجره پاپ آن ها ظاهر می شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidheadlines


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر