;
coinex

TSMC تولید کننده ی انحصاری پردازنده ی اپل می شود

TSMC تولید کننده ی انحصاری پردازنده ی A10 و A11 برای آیفون های سال جاری و سال 2017 خواهد بود. TSMC تولید کننده ی انحصاری تراشه ی A10 و A11 برای آیفون های سال جاری و سال آینده خواهد بود.

اپل روی انتخاب تولید کنندگان تراشه برای محصولات IOS خود به شدت حساس است. به طور کلی، اپل با TSM، سامسونگ و یا هر دوی آنها، وارد همکاری شده است. بدیهی است که اپل نمی خواهد شرکتی مثل سامسونگ، که رقیب او محسوب می شود، از  این معامله سودی بدست آرود، آخرین شایعات بیان می کردند که تا دو سال آینده، اپل به این روند ادامه خواهد داد. اما به تازگی شایعاتی نشان می دهد که تنها تولید کننده انحصاری تراشه A10 بکار رفته در آیفون 7 در سال جاری TSMC خواهد بود. اخبار جدیدتری حاکی از آن است که کمپانی TSMC حق انحصاری تولید تراشه ی  A11 را که بخش اصلی آیفون های سال 2017 را تشکیل می دهد، در اختیار گرفته است.

به گزارش دیجی تایمز، TSMC برنده ی قرارداد شده است و در دو سال آینده تولید کننده ی انحصاری تراشه های آیفون خواهد بود. این شرکت پروسه ی 10 نانومتری FinFET را برای ساخت تراشه ی A11 بکار خواهد بست. تولید این تراشه از فصل دوم سال آینده آغاز می شود.

به راحتی قابل حدس است که اپل قصد دارد با رقیب مستقیم خود سامسونگ، قطع همکاری کند. اگر به یاد داشته باشید، سال گذشته اتفاق تقریبا غیر منطقی در مورد آیفون 6 اس رخ داد، داستان به این شکل بود که تراشه ی A9 توسط دو شرکت سامسونگ و TSMC برای آیفون 6 اس تولید شد و پس از آن در گزارشات دیدیم که سامسونگ برای تولید این تراشه از تکنولوژی 14 نانومتری استفاده کرده، در حالی که TSMC از تکنولوژی 16 نانومتری برای تولید آن استفاده کرده بود. بعدها مشخص شد که این دو تراشه تنها در 3.2 درصد از عمر باتری، اختلاف پتانسیل دارند. TSMC برای در اختیار گرفتن حق تولید انحصاری تراشه های اپل، به صورت هماهنگ شده ای دست به این کار زده بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر