;
coinex

فروش مرورگر اپرا به مبلغ 600 میلیون دلار به یک شرکت چینی

مرورگر اپرا به یک شرکت چینی و به مبلغ 600 میلیون دلار فروخته شد.

بعد از کاهش ارزش معامله از 1.2 میلیارد دلار، اپرا بالاخره بیشتر بخش های خود را با قیمت 600 دلار در اختیار یک کنسرسیوم چینی قرار داد. خریداران مرورگر اپرا که تحت رهبری شرکت تحقیقات و امنیتی Qihoo 360 قرار دارند، تجارت مرورگر اپرا ، اپلیکیشن های حریم خصوصی و عملکرد، اعتبارنامه ی تکنولوژی و از همه مهم تر، نام این کمپانی را خریداری کرده اند. این کمپانی نروژی، هنوز بخش مشتریان خود را که مشتمل بر اپلیکیشن و بازی های اپرا (Opera Apps & Games) و اپرا تی وی (Opera TV) است، در اختیار دارد. 560 نفر برای این بازوی مصرف کننده فعالیت می کنند، اما هنوز مشخص نیست که سرنوشت سایر 1109 کارمند دیگر چه خواهد شد.

قرارداد اصلی این خرید و فروش در ماه فوریه مطرح شده بود اما بابر گزارشات، موفق به دریافت تاییدیه ی قانونی نشد. مدیر عامل اپرا، لارس بویلسن در حین ابزار ناامیدی بیان کرد: “ما معتقدیم که قرار داد جدید برای کارکنان و سهامداران اپرا بهتر خواهد بود.” این اکتساب به تایید اعضای هیت مدیره ی اپرا نیز رسیده و به گزارش حبرگزاری تک کرانچ، این شرکت 18 ماه زمان دارد تا نام جدیدی را برای کمپانی خود انتخاب کند.

لازم به ذکر است که کمپانی اپرا بیشتر درآمد 616 میلیون دلاری خود را از اپرا تی وی و دیگر بخش های محصولات مصرف کنندکان به دست می آورد که این بخش ها نیز در این معامله حفظ شده اند. بویلسن در این باره اضافه کرد: “سهامداران باید بدانند که ما تقریا یک چهارم شرکت را به ارزش 600 میلیون دلار فروخته ایم؛ این مبلغ در ازای این بخش، بسیار جذاب است.”

مرورگر اپرا ، پنجمین مرورگر محبوب دسکتاپ است که سهم ناچیز 1.9 درصدی را در اختیار دارد اما در بازار موبایل، سهم با ارزش 10 درصدی را از آن خود کرده است. کمپانی اپرا در این عرصه بسیار نوآورانه عمل کرده است؛ برای مثال می توان به مسدود کننده های تبلیغات در ساختار اصلی، فشرده سازی داده و ویدیو و وی پی ان موجود در ساختار اشاره کرد. هنوز مشخص نیست که صاحبان جدید مرورگر اپرا این روند را ادامه خواهند داد یا خیر؛ اما بنا بر گزارشات، مدیرعامل فعلی اپرا، لارس بویلسن، اداره ی کمپانی جدید را نیز به عهده خواهد داشت. این معامله هنوز تحت بررسی تصویب قانونی قرار دارد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر