;
coinex

جذاب ترین تصاویر از عکاسی با پهپاد و برندگان سومین دوره مسابقات آن

درونستاگرام (Dronestagram) وبسایتی است که تصاویر به ثبت رسیده از هنر عکاسی با پهپاد را به اشتراک می گذارد. این وبسیات اخیرا برندگان آخرین دوره ی مسابقات سالانه ی خود را معرفی کرده است؛ این تصاویر حقیقتا نفس گیر هستند.

رقابت عکاسی با پهپاد این وبسیات در دسته بندی های طبیعت، ورزش و سفر بوده است؛ عکس های برتر در این دسته بندی ها در ژورنال نسنال جئوگرافیک به چاپ می رسند. علاوه بر این، یک پهباد یا دنده ی پهباد نیز برای برندگان در نظر گرفته شده که بستگی به مقام کسب شده ی آنها دارد.

تصاویر ارسالی برای رقابت عکاسی با پهباد توسط ویرایش گران ژورنال نشنال جئوگرافی، عکاسان این ژورنال و بنیانگذاران درونستاگرام یعنی اریک دوپین و گیوم جرت قضاوت می شوند. این سومین دوره ی این رقابت سالانه بوده است.

در ادامه تصاویر برنده در هر کدام از دسته بندی های رقابت عکاسی با پهباد را مشاهده خواهید کرد؛ با تکرا همراه شوید.

مقام سوم در دسته ی ورزش و ماجراجویی: کوه Chugach Mountain Rang در آلاسکا؛ این تصویر توسط High Angle Shot (نام مستعار) به ثبت رسیده است.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “ما با هلی کوپتر در بالاترین نقطه ی کوه و در مرکز عملیات اسکی قرطبه، مستقر شدیم. هروقت به این نقطه پرواز می کنم انگشتانم یخ می زند، اما کاملا ارزش آن را دارد.”

مقام سوم در دسته ی طبیعت و حیات وحش: آتشفشان Piton de la fournaise؛ این تصویر توسط جاناتان پایت به ثبت رسیده است.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “به ثبت رساندن این تصویر به دلیل هوای داغ در آن ارتفاع و سرعت باد 50 کیلومتر در ساعت، کار مشکلی بود. در مجاورت آتشفشان سولفور نیز وجود داشت و من مجبور بودم هنگام هدایت پهباد، ماسک بزنم.”

مقام دوم در دسته ی ورزش و ماجراجویی: مجتمع های آبی نورته دی سانتاندر؛ این تصویر توسط Losmanesdeldrone به ثبت رسیده است.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “من به عنوان یک ژورنالیست و عکاس در یکی از روزنامه های محلی کار می کنم و قرار بود از این رقابت شنا که در شهر برگزار می شد، عکس بگیرم. اما به جای اینکه از روش های همیشگی برای عکاسی استفاده کنم، پهبادم را به کار گرفتم تا به بتوانم زاویه ای جدید را به نمایش بگذارم.”

مقام دوم در دسته ی طبیعت و حیات وحش: عکس “ازدحام” توسط Szabolcs Ignacz به ثبت رسیده است.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “ما با ماشین خود در حال مسافرت بودیم که به طور ناگهانی، گله ای را در فاصله ی بسیار دور دیدم. در 99 درصد مواقع با پهبادم سفر می کنم. یک تنظیمات کوچک را انجام دادم و در عرض کمتر از دو دقیقه برای پرواز آماده بوده و اینسپایر وان را راه انداختم. این گله ی گوسفند شکل واقعا جالبی به خود گرفته بود، بنابر این تصمیم گرفتم از آنها عکس بگیرم.”

مقام دوم در دسته ی سفر: ساحل Cable؛ این عکس توسط تاد کندی به ثبت رسیده است.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “من در ساحل Cable در غرب استرالیا در حال سپری کردن ماه عسل بودم که این عکس را گرفتم. ما یک ماشین 4WD کرایه کرده و مسافت 8000 کیلومتر را در اطراف استرالیا طی کردیم، در حالیکه یک پهباد نیز به همراه داشتیم. زمانی که به Baroome رسیدیم، یک تور شترسواری در غروب را رزرو کردیم که واقعا تجربه ی زیبایی بود. به این ترتیب فرصتی دست داد تا بتوانم تصویر جدیدی را به مجموعه ی سایه های خودم اضافه کنم؛ از زمانیکه وارد عرصه ی عکاسی با پهباد شدم، این مجموعه را جمع آوری می کنم.”

مقام اول در دسته ی ورزش و ماجراجویی: “موآب” توسط مکسیگال به ثبت رسیده است.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “دوستان من سعی داشتند برای اولین بار، عرض نوردی از این صخره ها را انجام دهند و من تمام روز از آنها فیلم گرفتم. مسافت زیادی را برای پیدا کردن مسیر مناسب با پای پیاده حرکت کردیم تا در نهایت توانستیم این شکاف زیبا را پیدا کنیم که تقریبا 400 پا از زمین فاصله داشت.”

مقام اول در دسته ی طبیعت و حیات وحش: جنگل Kalbyris در دانمارک؛ این تصویر توسط Mbernholt به ثبت رسیده است.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “برای پیدا کردن یک الگو و مکان جالب، ساعت ها در گوگل مپ زمان صرف کردم. زمانیکه به آن مقصد رسیدم، تقریبا می دانستم با چه چیزی روبرو می شوم. از شانس خوب من، تمام روز را برف باریده بود که جنگل درختان کاج به خوبی مشخص کرده بود.”

مقام اول در دسته ی سفر: کلیسای سنت فرانسیس آسیسی، اومبریا، ایتالیا؛ این تصویر توسط fcattuto به ثبت رسیده است.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “ایتالیا از نقطه نظر هنر عکاسی، یک کشور فوق العاده است؛ هنر، طبیعت، چشم انداز های دریا و کوه و معماری تمام دوره ها، همگی عالی هستند. تنها باید موضوع خود را انتخاب کنید.”

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.