;
coinex

به زودی گوشی های بیشتری به اسکنر چشم مجهز می شوند

به زودی گوشی های بیشتری به اسکنر چشم مجهز می شوندبرخی از شرکت های غیر معروف چینی آماده اند تا اسکنر چشم را در گوشی های خود ارائه دهند.

به لطف اطلاعات فاش شده، می دانیم که گلکسی نوت 7 سامسونگ، که گفته شده است 12 مرداد ماه معرفی می شود، مجهز به ماژول اسکنر چشم است. البته این اولین اسکنر چشم تجاری نیست، ولی در حال حاضر اولین گوشی اندرویدی رده بالایی است که مجهز به چنین تکنولوژی است. همه چشم دوخته اند و منتظرند تا ببینند پیاده سازی این تکنولوژی توسط سامسونگ با موفقیت انجام می شود و یا شکست می خورد. اگر به خاطر داشته باشید، اسکنر اثر انگشت در گلکسی اس 5 به خوبی عمل نمی کرد.

در هر صورت چه اسکنر چشم گلکسی نوت 7 خوب باشد و چه اینکه عملکرد خوبی نداشته باشد، حقیقتاٌ راه را برای مجهز شدن دستگاه های دیگر به اسکنر چشم، هموار می کند و این امید وجود دارد که در فرآیند ساخت آن نیز بهبود هایی حاصل شود. بنا به گزارشات، برخی از کمپانی های کمتر شناخته شده ی چینی مثل شیائومی،  LeEco و  360 Qiku آماده اند تا مدل هایی مجهز به اسکنر چشم از گوشی های خود عرضه کنند. اپل نیز بر روی فن آوری بیومتریک جدیدی کار می کند و شاید اسکنر چشم را در آیفون های سال 2018 آن ببینیم.

شایعات نشان می دهد که تولید کنندگان سخت افزاری مثل کوالکام، اپتو-الکترونیک، O-film Tech و  Beijing IrisKing روش هایی برای تولید اسکنر چشم ارائه داده اند.

اسکنر اثرانگشت عملکرد دقیق و سریعی دارد و همچنین به قدری ارزان است که بتوان آن را روی گوشی های رده پایین تر نیز قدید. با این حال 100 درصد امن نیست، زیرا هکر ها می توانند با پرینت اثر انگشت مالک آن را باز کنند. در عصری که بسیاری از ما اطلاعات مهمی در گوشی های هوشمند خود داریم، اسکنر چشم می تواند از امنیت آن به خوبی محافظت کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر