;
coinex

آیفون و آیپد های آینده ی اپل به دکمه ی دیجیتال کراون اپل واچ مجهز خواهند شد

ثبت پتنت مربوط به دیجیتال کراون نشان می دهد که این قابلیت در دستگاه های دیگر اپل نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کمپانی اپل قبلا از قابلیت های ساعت هوشمند خود در دستگاه های دیگر استفاده کرده بود؛ برای مثال قابلیت فورس تاچ از اپل واچ گرفته شده و به شکل لمس سه بعدی در گوشی های آیفون طراحی شده است. در حال حاضر به نظر می رسد که این کمپانی بار دیگر قصد دارد قابلیت دیگری از اپل واچ را برای آیفون و آیپد های آینده قرض بگیرد. دیجیتال کراون (Digital Crown) که در این ساعت مشاهده می کنید عملکرد های مشخصی دارد؛ اما حالا این قطعه موضوع ثبت پتنت توسط کمپانی اپل شده است؛ این مساله نشان می دهد که این قطعه در دستگاه های دیگری به جز ساعت هوشمند این کمپانی استفاده خواهد شد.

دیجیتال کراون در اپل واچ برای زوم کردن، اسکرول کردن و بازگشت به صفحه ی هوم کاربرد دارد؛ اما احتمالا در آیفون و آیپد برای تنظیم صدا، تنظیم اندازه ی فونت متن ها، قفل کردن صفحه نمایشگر لمسی و یا عکس گرفتن مورد استفاده قرار بگیرد. بخشی از پتنت ثبت شده در این باره توضیح داده است که: “دستگاه در برخی موارد از نواحی حاشیه ای برخوردار نیست و یک صفحه ی لمسی جایگزین آن می شود.” گفته می شود که آیفون 2017 از طراحی بدون حاشیه برخوردار خواهد شد، بنابراین این احتمال وجود دارد که پتنت ثبت شده برای طراحی آیفون 2017 در نظر گرفته شده باشد.

قبلا گفته می شد که یک دکمه ی تاچ آیدی داخل صفحه نمایش آیفون 2017 تعبیه خواهد شد، اما یک دیجیتال کراون می تواند جانشین ساده تری برای آن باشد. لازم به ذکر است که این پتنت در سه ماهه ی اول سال 2014 به ثبت رسیده است، بدین ترتیب نمی توان انتظار داشت که تنها برای آیفون 2017 در نظر گرفته شده باشد. با تمام این اوصاف می دانیم که آیفون ها در سال آینده از طراحی ویژه ای برخوردار خواهند بود، بنابراین دیجیتال کراون می تواند به عنوان یک ابزار مفید کاربرد داشته باشد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر