;
coinex

سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری اوبر برای نقشه برداری از جاده های جهان

نقشه برداری از جاده های جهان که به منظور عملکرد بهتر ماشین های خودران اوبر انجام خواهد شد، برای این کمپانی 500 میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت.

شنیدن اینکه اوبر قصد دارد نسبت بهبود نقشه برداری از جاده های جهان اقدام کند تا عملکرد بهتری را در هنگام سوار و پیاده کردن مسافران داشته باشد، تعجب آور نیست اما شاید باور نکنید که این کمپانی تا چه اندازه بر این هدف خود متعهد شده است. یکی از منابع خبری Financial Times گزارش کرده است که کمپانی اوبر قصد دارد برای نقشه برداری از جاده های جهان ، 500 میلیون دلار سرمایه گذاری کند که در نهایت می تواند اطلاعات گسترده ای از جزئیات جغرافیای مناطقی که مخصوص اشتراک گذاری ماشین هاست، فراهم کند. این سرمایه گذاری اصلا کم نیست، مخصوصا با توجه به اینکه این کمپانی در طول سال هایی که از تشکیل آن می گذرد، 13.5 میلیارد دلار عایدی داشته است.

این منبع داخلی از نحوه ی هزینه کردن این مبلغ اطلاعاتی را منتشر نکرده است، اما به هر حال حدس زدن آن کار مشکلی نیست. ابتکار نقشه برداری از جاده های جهان به سپاهی از ماشین هایی که در خیابان ها حرکت می کنند، نیاز دارد. همچنین به نقشه های با کیفیت DigitalGlobe نیاز دارد که آپدیت کردن داده های آنها هزینه ی زیادی را در بر خواهد داشت.

تمام هزینه هایی که اوبر در حال حاضر پرداخت می کند، بازپرداخت آن در آینده مشخص خواهد شد. این کمپانی برای آینده ای برنامه ریزی می کند که در آن ماشین های خودران به یک امر عادی تبدیل شده اند. بدین ترتیب نیاز به نقشه های با دقت تری احساس می شود که در آن ماشین های خودران، هم در رانندگی و هم در تشخیص مسافر در محل های فراخوانده شده، عملکرد بهتری را به نمایش می گذارند. نقشه برداری از جاده های داخلی در کوتاه مدت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که وابستگی به گوگل را کاهش می دهد؛ این احتمال وجود دارد که ماشین خودران گوگل در آینده به رقیب اوبر تبدیل شود. با این اوصاف، عملکرد اوبر را نمی توان یک قمار بزرگ به حساب آورد، بلکه این برنامه ریزی در واقع یک نوع حفاظت از سرمایه گذاری است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر