;
coinex

اعلام لمسی بودن دکمه اصلی نسل جدید آیفون ها در گزارش های جدید

گزارش های جدید در رابطه با نسل جدید گوشی های آیفون منتشر شده که مدعی شده اند آیفون های نسل جدید از دکمه اصلی لمسی بهره مند خواهند بود.

این گزارش، دومین گزارشی است که در رابطه با این موضوع در رسانه های مختلف منتشر شده است و به نظر می رسد در آیفون های جدید دیگر خبری از دکمه های اصلی فیزیکی نخواهد بود و در عوض، این دکمه ها لمسی خواهند شد.

مفهوم این عمل توضیح بیشتری نیاز نخواهد داشت اما اگر بخواهیم کمی بیشتر در این رابطه صحبت کنیم باید بگوییم که احتمالا این دکمه میزبان اسکنر اثر انگشت اپل نیز خواهد بود و علاوه بر این، چندین عملکرد ضربه ای و فشاری را نیز به خود خواهد دید.

پیش از این، این اقدام توسط دیگر تولیدکنندگان گوشی های هوشمند نیز صورت پذیرفته بود بنابراین عملی محتمل به شمار می آید. اما شاید برای علاقه مندان به گوشی های اپل کمی ناخوشایند باشد و آن ها هنوز تمایل داشته باشند فشار دادن یک دکمه فیزیکی توسط نوک انگشتانشان را احساس کنند.

البته یکی از راه حل های پیشنهادی و احتمالی برای این موضوع شاید این باشد که اپل یک بازخورد لمسی (haptic) را برای این دکمه پیاده سازی نماید. برای اینکه این موضوع را بیشتر درک کنید، بازخورد لمسی در مک بوک های این کمپانی و یا حتی ویژگی لمس سه بعدی (3D تاچ) در آیفون های فعلی اپل را می توان به عنوان مثال بیان کرد.

البته شایان ذکر است که این اقدام غول کوپرتینو می تواند مزایایی را نیز به همراه داشته باشد. همان طور که پیش از این، از حذف جک هدفون 3.5 میلی متری توسط این کمپانی به هدف آن ها یعنی نازک تر کردن نسل جدید آیفون ها پی برده اید، حذف دکمه اصلی فیزیکی آیفون نیز می تواند به نازک تر کردنِ این گوشی ها کمک نماید.

همچنین این حذفیات (حذف جک هدفون و دکمه فیزیکی) می تواند به ضد آب شدن آیفون 7 کمک نماید.

شاید هیچ کس همانند کاربران و علاقه مندان به گوشی های اپل نتواند درباره مزایا و معایب اقدام اخیر این کمپانی اظهار نظر نماید. بنابراین اگر شما هم جزء علاقه مندان این غول کوپرتینو و گوشی های آیفونش به شمار می آیید، دیدگاه خود را درباره حذف دکمه فیزیکی نسل جدید آیفون ها بیان کنید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gsmarena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر