;
coinex

محتوای فلش در مرورگر کروم به زودی مسدود می شود

محتوای فلش در مرورگر کروم به زودی مسدود می شودمحتوای فلش از ماه آینده ی میلادی در مرورگر کروم به طور کامل مسدود خواهد شد.

امروز در یک پست وبلاگ، گوگل فلش را ستایش کرد و از نقش محوری آن در تصویب بازی ها، ویدئو و انیمیشن های اینترنتی گفت. در این پست اشاره شد که وب سایت ها در حال حاضر از HTML5 برای امنیت بهتر، سرعت لود صفحه بالاتر و کاهش مصرف انرژی استفاده می کنند، از این رو گوگل تصمیم گرفته است که تمرکز خود را از فلش بردارد تا اهداف کروم اچ تی ام ال بهتر محقق شود.

بیش از 90 درصد محتوای فلش موجود در وب در پس زمینه بارگزاری می شود تا بتواند از مواردی مانند تجزیه و تحلیل صفحات پشتیبانی نماید. این نوع از فلش است که سرعت بارگزاری صفحه را پایین می آورد و باعث مشکلات متعدد می شود. گوگل با انتشار کروم 53 تصمیم به مسدود کردن این نوع محتوا گرفت و از ماه آینده به صورت پیش فرض آن را به طور کامل مسدود خواهد کرد.

این تغییر شبیه تغییری است که گوگل سال گذشته اتخاذ کرد که بر مبنای آن برخی از محتوای فلش موجود در وب سایت ها در کروم 42 برای اجرا نیاز به کلیک داشتند. اکنون ناشران آن را در HTML5 به گونه ای تغییر داده اند که محدودیت فلش بیشتر حس شود. در نسخه ی بعدی کروم نیز به طور کل مسدود خواهد شد.

گوگل همچنین اعلام کرده است که از شروع ماه سپتامبر، کروم 55 به سمتی پیش می رود که HTML5  پیش فرض همه ی وب سایت ها خواهد بود به جز آنهایی که از فلش پشتیبانی می کنند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: ubergizmo


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خیلی خوب شد که فلش رو دارند حذف می کنند چون خیلی اذیت می کرد و هی پیام تایید می داد برای باز کردن فیلم ها 

    پاسخ