;
coinex

آرشیو آنلاین مقالات ناسا ؛ گنجینه ای از مقالات پژوهشی رایگان

آرشیو آنلاین مقالات ناسا ؛ گنجی از مقالات پژوهشی رایگانآرشیو آنلاین مقالات ناسا ، مجموعه ای از مقالات پژوهشی این آژانس فضایی است که از نویسندگان حمایت شده توسط ناسا، منتشر شده و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد.

در هفته ی جاری ناسا یک آرشیو آنلاین رایگان به نام PubSpace را معرفی کرد که برای مقالات مجلات علمی با بودجه ی آژانس فضایی، راه اندازی شده است. آرشیو آنلاین مقالات ناسا پژوهش ها و داده های مفبد را که در مجلات علمی قرار دارند، در دسترس همه قرار می دهد. PubSpace توسط موسسه ملی بهداشت به عنوان بخشی از پایگاه داده پاب مد سنترال، مدیریت می شود.

تصمیم ایجاد PubSpace، در سال 2013 به دنبال درخواست کاخ سفیده از سیاست علم و فناوری، اتخاذ شد. این بخشی از ابتکار دفتر Open Science است تا دسترسی به تحقیقات دولتی را افزایش دهد. جان هولدرن، مدیر OSTP در یادداشتی در آن زمان نوشت: ” تحقیقات علمی پشتیبانی شده توسط دولت فدرال منجر به سرعت بخشیدن به پیشرفت های نوآورانه و گسترش اقتصاد ما می شود. نتایج آن پژوهش ها به سر منشئی برای بینش های جدید و دارایی برای پیش رفت در زمینه هایی مانند سلامت، انرژی، محیط زیست، کشاورزی و امنیت ملی تبدیل می شود.

با وجود اینکه آرشیو آنلاین مقالات ناسا در دسترس تر از هر زمان دیگری است، با این حال هنوز هم محدودیت هایی در آن وجود دارد. این آژانس می گوید که تمام نویسندگان حمایت شده توسط ناسا داده های علمی خود را در مدت یکسال پس از تاریخ انتشار، در این آرشیو آنلاین قرار می دهند. اما اختراعات ثبت شده، نشریات دارای محتوای حریم خصوصی و شخصی، کنترل صادرات، محدودیت های اختصاصی یا قانون امنیت ملی و مقرارات از PubSpace حذف شده است.

حتی با وجود این محدودیت ها، نیز آرشیو آنلاین مقالات ناسا ، زیاد کمک شایانی به دیگر دانشمندان می کند. الان استفان، یکی از دانشمندان ارشد این آژانس در بیانیه ای گفت: ” ایجاد دسترسی آسان به داده های تحقیقی، تاثیرات زیادی بر تحقیقات آینده ی ما خواهد داشت.”

PubSpace در حال حاضر در حال اجراست، اما ناسا می گوید تا آخر امسال به طور کامل عمل نخواهد کرد. شما می توانید این آرشیو را جستجو کنید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.
منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام واقعا وب سایتتون عالیست تبریک میگم pishrobux.ir

    پاسخ