;
coinex

گزارش فروش گوشی های هوشمند در دومین کوارتر سال 2016 منتشر شد

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2016 توسط شرکت تحقیقاتی گارتنر منتشر شد

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2016 توسط شرکت تحقیقاتی گارتنر منتشر شد و نشان داد که برندهای گوشی ساز مختلف دنیا چه عملکردی در دومین کوارتر امسال داشته اند. به طور کلی در این گزارش آمده است که فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2016 از رشد فروش 4.3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار شده است.

در رتبه بندی کلی، سه کمپانی تولید کننده گوشی های هوشمند چینی در بین 5 شرکت برتر سازنده قرار گرفتند. کمپانی های هواوی، اوپو و شیائومی توانستند در این لیست جایگاه سوم تا پنجم را به خود اختصاص دهند. کمپانی Huawei با فروش بیش از 30 میلیون گوشی هوشمند در سه ماهه دوم سال 2016 جایگاه سوم را برای فروش جهانی از آنِ خود کرد. این مقدار از فروش 8.9 درصد از سهم بازار را به این کمپانی اختصاص داده و با رشد 0.9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته موقعیت این کمپانی را در فروش گوشی های هوشمند مستحکم تر کرده است.

از سوی دیگر کمپانی اوپو نیز در این دوره از فروش پررونقی برخوردار بود و شاید این را مدیون فروش خوب مدل R9 خود باشد. در حالی که این کمپانی چینی در طول دومین کوارتر سال گذشته تنها 8 میلیون گوشی هوشمند فروخته بود، در دومین کوارتر امسال رکورد خوبی برای خود به ثبت رساند و با فروش بیش از 18 میلیون دستگاه در جایگاه چهارم این لیست جای خوش کرد.

گزارش فروش گوشی های هوشمند در دومین کوارتر سال 2016 برای شیائومی با رشدی تنها 0.2 درصدی، کمترین حاشیه رشد فروش برای این کمپانی را به همراه داشته است. این غول نوظهور چینی از 4.5 درصد از سهم فروش بازار در سه ماهه دوم سال 2015 به 4.7 درصد در دومین کواتر امسال جهش داشته است. جهش کمی است؛ اما مهم این است که این جهش مثبت بوده و رشد این شرکت را نشان می‌دهد. علاوه بر این کمپانی ویوو (این شرکت اکنون جز مایملک قانونی BBK به حساب می آید) نیز در این لیست در بین 10 برند گوشی ساز برتر دنیا قرار گرفت.

بالاترین فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم امسال به غول تکنولوژی کره ای ها رسید. سامسونگ با فروش 76.7 میلیون گوشی هوشمند در مقایسه با فروش 76 میلیون دستگاه در مدت مشابه سال گذشته بر بلندای این لیست قرار گرفت. این کمپانی از 21.8 درصد از سهم فروش بازار به 22.3 درصد از این سهم دست یافت. محققان شرکت گارتنر افزایش فروش سامسونگ را به استقبال خوب کاربران از گوشی های سری Galaxy A و Galaxy J این کمپانی مربوط می دانند که توانست به خوبی با گوشی های چینی رقابت کنند.

اما گزارش منتشر شده از گارتنر برای کمپانی اپل روزگار خوشی را نشان نمی دهد. کاهش فروش 7.7 درصدی در این کوارتر نسبت به کوارتر دوم سال 2015 بیانگر آن است که فروش 48 میلیونی غول کوپرتینو در دومین کوارتر سال گذشته به 44.4 میلیون دستگاه در کوارتر جاری کاهش یافته است. سهم بازار اپل از 14.6 درصد در سال گذشته به 12.9 درصد در سال جدید افت کرده؛ اما این کاهش فروش نیز نتوانسته در موقعیت این کمپانی خللی وارد کند و همچنان جایگاه دوم فروش گوشی های هوشمند در این لیست مختص به میراث به جای مانده از استیو جابز است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmochina


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر