;
coinex

هک شدن سیستم انتخاباتی آمریکا توسط روسیه

هک شدن سیستم انتخاباتی آمریکا. روسیه سیستم انتخاباتی آمریکا را هک کرد

براساس گزارش منتشر شده در وب سایت گاردین، پایگاه داده‌های سیستم انتخاباتی در در دو ایالت آمریکا هک شده است. اف بی آی اسامی دو ایالت مورد هک قرار گرفته شده را اعلام نکرده اما گزارشات حاکی از آن است که هک شدن سیستم انتخاباتی آمریکا مربوط به سیستم ثبت نام رأی‌دهندگان ایالات آریزونا و ایلینوی بوده و این ایالات مورد هدف هکرها قرار گرفته است.

براساس رایزنی‌های محرمانه، بعد از آنکه مشخص شد هکرها دو پایگاه داده مربوط به انتخابات دو ایالت آمریکا را در هفته‌های اخیر مورد هدف قرار داده‌اند، اف بی آی از مسئولان انتخابات خواستار افزایش تدابیر امنیتی سایبری شد.

هشدار امنیتی مربوط به هک شدن سیستم انتخاباتی آمریکا در 28 مرداد (18 اوت) از بخش سایبری اف بی آی صادر شد.

ابتدا خبرگزاری یاهو این خبر را در روز دوشنبه اعلام کرد و به نقل از مقامات مجری قانون (که نامشان ذکر نشده) اشاره کرد که این هکرها خارجی بوده‌اند.

اگر چه اف بی آی هنوز نامی از این ایالات نبرده، اما منابع خبری یاهو ایالات آریزونا و ایلینوی را مورد هدف نفوذ سایبری می‌دانند.

خبرگزاری یاهو به نقل از یک مقام هیئت مدیره انتخابات یکی از ایالات اعلام کرد پس از آنکه هکرها موفق شدند اطلاعات شخصی 200 هزار رأی دهنده را از سیستم ثبت نام رأی‌دهندگان ایلینوی به سرقت ببرند، این سیستم به مدت 10 روز در اواخر ماه جولای بسته شد.

اما خبرگزاری یاهو به نقل از یک مقام دولتی اعلام می‌کند که این حمله در مورد آریزونا محدود‌تر و شامل ارسال نرم‌افزارهای مخرب به سیستم ثبت نام رأی‌دهندگان بوده است. همچنین این مقام دولتی اظهار کرد که هیچ گونه اطلاعاتی از این سیستم به سرقت نرفته است.

مقامات اطلاعاتی آمریکا همواره نگران این هستند که هکرها با حمایت مالی از سوی روسیه یا سایر کشورها دست به ایجاد اخلال در سیستم انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر بزنند.

مقامات و کارشناسان امنیت سایبری می‌گویند نقض اخیر در کمیته ملی حزب دموکرات و یا هر جای دیگری در حزب دموکرات، به احتمال زیاد توسط افرادی در دولت روسیه انجام شده است. اما مقامات کرملین اتهامات وارده درباره دخالت مسکو را تکذیب کرده‌اند.

نگرانی‌ها درباره‌ی امنیت سایبری انتخابات موجب شده تا وزیر امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا، جِه جانسون، یک کنفرانس تلفنی با مقامات ایالتی انتخابات در اوایل این ماه تشکیل دهد و در ساخت سیستم‌های انتخاباتی امن‌تر به آنها مشارکت کند.

.

منبع: theguardian

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر