;
coinex

سرویس تبلیغاتی ادبلاک ؛ دبلاک پلاس حالا تبلیغات می‌فروشد!

سرویس تبلیغاتی ادبلاک ؛ دبلاک پلاس حالا تبلیغات می‌فروشد!

ادبلاک پلاس سرویس جدیدی را راه‌اندازی کرده که …، تبلیغات بیشتری را در صفحه‌نمایش شما قرار می‌دهد!

به‌جای حذف همیشگی همه آگهی‌ها از اینترنت، ادبلاک پلاس امیدوار است تبلیغ‌های خوب را که کوچک‌تر، زیرکانه‌تر و از لحاظ نظری کم آزارتر هستند را جایگزین تبلیغ‌های بد و آزاردهنده کند؛ هر چیزی که بسیار بزرگ، بسیار زشت یا بیش‌ازحد مزاحم به نظر می‌رسد.

ادبلاک پلاس این کار را از طریق یک فروشگاه تبلیغاتی انجام خواهد داد که به وبلاگ‌ها و سایر اپراتورهای وب‌سایت‌ها اجازه انتخاب تبلیغ‌های مناسب و قرار دادن آن‌ها در صفحاتشان را می‌دهد. اگر کاربری که از ادبلاک پلاس استفاده می‌کند به این صفحه بیاید، به‌جای آگهی‌هایی که سایت به‌صورت نرمال اجرا می‌کند، برایش این تبلیغ‌های مناسب نمایش داده خواهند شد.

بن ویلیامز، مدیر ارتباطات و عملیات شرکت ادبلاک پلاس می‌گوید که ” سرویس تبلیغاتی ادبلاک به شما اجازه می‌دهد تا با این دو اکوسیستم متفاوت، کاملاً متمایز رفتار کنید و از هرکدام پول دربیاورید و مهم‌تر از همه، از مسدودکننده‌های تبلیغات طبق شروط خودشان درآمدزایی کنید.”

این فروشگاه، توسعه یافته یک برنامه تبلیغ قابل‌قبول بوده که ادبلاک پلاس از سال 2011 در حال اجرای آن است. ازآن‌پس، این مسدود کننده تبلیغات به‌صورت پیش‌فرض در لیست تبلیغ‌های مجاز قرار گرفت، بنابراین حتی وقتی‌ کاربران مسدودکننده تبلیغات را نیز روشن کرده باشند، این تبلیغ ها نمایش داده می‌شوند. اما قلمرو این برنامه نسبتاً محدود است، چراکه لازم است  منتشرکننده‌ها و شبکه‌های تبلیغاتی  با ادبلاک پلاس کار کنند (و پرداخت‌ها را به آن انجام دهند) تا آگهی‌های خود را مناسب نمایند. ویلیامز تأکید می‌کند که این امر فرایندی زمان‌بر است که تعداد وب‌سایت‌هایی را که برای نمایش تبلیغ‌ها به مسدودکننده‌ها، می‌توانند ثبت‌نام کنند را محدود می‌سازد.

شرکت ادبلاک پلاس امیدوار است که از طریق این فروشگاه تبلیغاتی جدید، پیشرفت قابل توجهی در استفاده از تبلیغ‌های قابل‌قبول رخ دهد. ازآنجاکه این گونه تبلیغات در حال حاضر انتخاب‌شده‌اند و آماده بهره برداری هستند، هر منتشرکننده‌ای قادر به ثبت‌نام و افزودن کدها به وب‌سایت خود است و می‌تواند اجرای تبلیغات موجود در فهرست سفید (مجاز) را آغاز نماید. هیچ‌یک از این تبلیغ‌ها قادر به ردیابی بازدیدکننده‌ها از سایتی به سایت دیگر نیستند و همه آن‌ها محدود به ابعاد و مکان‌های مشخصی از صفحه هستند که توسط دستورالعمل‌های ادبلاک پلاس تعریف‌شده‌اند.

به نظر می‌رسد این برنامه برای منتشرکننده‌ها رضایت آور باشد- در مجموع به آن‌ها اجازه می‌دهد که با جای تمامی تبلیغات برخی از آن ها را به کاربران نشان دهند. اما هنوز دلیل واضحی برای نارضایتی منتشرکننده‌ها وجود دارد. احتمال اینکه تبلیغ‌های قابل‌قبول (مناسب) کم‌ارزش‌تر از تبلیغ‌های یک منتشرکننده باشند زیاد است و این امر مبلغی را که یک وب‌سایت می‌تواند به دست آورد را محدود می‌سازد.

منتشرکننده‌ها 80 درصد از کل درآمد تبلیغ‌های این فروشگاه را می‌گیرند، 20 درصد باقی‌مانده بین سایر طرفین مشارکت‌کننده در ارائه تبلیغ تقسیم می‌شود. ادبلاک پلاس نیز 6 درصد از مجموع درآمد را دریافت خواهد کرد.

ویلیامز می‌گوید که می‌داند که چرا منتشرکننده‌ها در ابتدا از این سیستم ناراضی بوده‌اند، اما می‌گوید که برنامه تبلیغ‌های قابل‌قبول به معنای حل مسئله‌ای است که وجود داشته و توجهی بدان نمی‌شده است. ویلیامز در ادامه می افزاید که “مسدودسازی تبلیغ با ما یا بدون ما به‌هرحال در حال وقوع بوده و چیزی که ما قادر به انجامش بودیم، تلاش و وارونه‌سازی گسترش 100 درصدی مسدودسازی تبلیغ‌های مجاز و غیرمجاز و مسدودسازی همه‌چیز بوده است. تبلیغ‌های قابل‌قبول پیشگام چیزی بوده‌اند که ما فکر می‌کنیم بهتر است.”

این فروشگاه تبلیغات در حال حاضر در حال راه‌اندازی آزمایشی است و قرار است در انتهای امسال به‌صورت کامل راه‌اندازی شود. همزمان، ادبلاک پلاس به سمت راه‌اندازی انجمنی از منتشرکننده‌ها، مدافعان حریم خصوصی و تبلیغ دهنده‌ها در حال حرکت است تا این افراد آینده چیزی که دستورالعمل‌های تبلیغ مناسب باید باشند را بفهمند. در حالی که به نظر می‌رسد این جلسات و انجمن ها تا انتهای امسال راه اندازی شوند، انتظار می رود جلسات کمیته نیز در ابتدای سال آینده میلادی برقرار شوند.

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر