;
coinex

اکنون بزرگترین آپدیت پلی استیشن 4 سونی در دسترس است

اکنون بزرگترین آپدیت پلی استیشن 4 سونی در دسترس است

بزرگترین آپدیت پلی استیشن 4 سونی هم اکنون در دسترس قرار گرفته است. این آپدیت رابط کاربری بازی را بهبود بخشیده، فولدر اضافه می‌کند، منوها را تنظیم می‌کند و خروجی HDR را ممکن می‌سازد.

آپدیت نسخه‌ی 4.00 – با نام شینگن (آپدیت Shingen) – راه را برای دو نسخه‌ی جدید از PS4 سونی باز می‌کند: یک مدل باریکتر این هفته عرضه می شود و PS4 Pro، یک نسخه‌ی قوی‌تر از این کنسول که قابلیت اجرای بازی با رزولوشن 4K را ارائه می دهد، در تاریخ 10 نوامبر سال جاری میلادی (20 آبان) عرضه خواهد شد.

شاید از جمله بزرگ‌ترین تغییرات این آپدیت که به جرات می توان آن را بزرگترین آپدیت پلی استیشن 4 نامید، معرفی قابلیت دامنه‌ی پویای بالا (High Dynamic Range) باشد. مدل PS4 Pro بازی‌ها را با کیفیت 4K اجرا می‌کند، اما آپدیت شینگن آن را به‌گونه‌ای تغییر می‌دهد که همه‌ی کنسول‌های PS4 می‌توانند بازی‌ها را در HDR بازی کنند – البته با فرض این که شما تلویزیونی با قابلیت پشتیبانی از این فناوری را در اختیار داشته باشید.

این بروزرسانی همچنین اجازه‌ی اجرا با رزولوشن 1080p در یوتیوب، تویچ، و انجام بازی از راه دور را می‌دهد. اگر قصد دارید که به سراغ PS4 Pro (یا اندازه‌ی کوچک‌تر آن PS4 Slim) بروید، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این بروزرسانی همچنین برای PS4 شما یک ارتباط LAN باسیم هم آماده کرده است، که به شما اجازه‌ی انتقال همه‌ی داده‌های مرتبط را از کنسول‌های قدیمی به کنسول جدید می‌دهد.

اما حتی اگر شما تلویزیون سازگار با HDR هم در اختیار داشته باشد، احتمالاً اولین چیزی که در ابتدا توجهتان را خود جلب می کند، تغییرات رابط کاربری آن خواهد بود.

رابط کاربری وانیلی PS4 سونی، راحت‌تر از اولین رابط کاربری ایکس باکس مایکروسافت کار می‌کند، اما با این حال کاربران خیلی سریع متوجه می شوند که فایل های کنسول‌شان به هم ریخته بوده و مجبور می‌شوند که داخل صفحات منوها به دنبال چیزی که می‌خواهند بچرخند. همان طور که پیشتر اشاره شد، آپدیت شینگن فولدرها را معرفی می‌کند که به کاربران گزینه‌های سازماندهی بازی‌ها، فایل‌ها و ویدئوهایشان را می‌دهد – تغییری که بیشتر حس یک سیستم عامل کامل را القا می‌کند.

همچنین کنسول منوی سریع و صفحات اشتراکی را تنظیم می‌کند، به‌گونه‌ای که هردوی آن‌ها را به‌گونه‌ای در صفحه جای می دهد که به‌جای آن که بازی، ویدئو یا نرم افزار شما را بپوشانند، تنها بخشی از صفحه‌ی شما را اشغال کنند.

آپدیت شینگن، بزرگترین آپدیت پلی استیشن 4 تا به امروز، همچنین قابلیت پخش صفحات اطلاع رسانی محتویات بازی که برای نمایش جوایز، DLC، و عکس‌ها و ویدئوهای گرفته شده توسط کاربران را دارد. همچنین در این آپدیت امکان اجرای موسیقی از Spotify بدون نیاز به اجرای برنامه فراهم شده است.

شما می توانید این آپدیت را دفعه‌ی بعدی که کنسولتان را روشن کردید دریافت کنید.

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر