;
coinex

خواندن کتاب بسته به وسیله دوربین تراهرتز

خواندن کتاب بسته به وسیله دوربین
یک تیم پنج نفره متشکل از محققان دانشگاه MIT و فناوری ایالت جورجیا یک دوربین تولید کردند که با استفاده از تابش امواج الکترو مغناطیسی در مقیاس تراهرتز توانست محتوای یک کتاب بسته را مشاهده کنند.

امواج تراهرتز در مجموعه تابش های الکترومغناطیسی با طول موجی بین مایکروویو و نور مادون قرمز قراردارد. یکی از خصوصیات این امواج این است که می تواند به سطوح مختلف نفوذ کند. علاوه بر این، مواد مختلف امواج تراهرتز گوناگونی در فرکانس های متفاوت جذب می کنند.

این دوربین امواج تراهرتز را از خود ساطع می کند و سپس زمان بازتابش آن را به ازای فرکانس های مختلف اندازه می گیرد.

این امواج از جلد کتاب عبور کرده و در بین صفحات و فضای خالی بین آنها و مواد شیمیایی مورد استفاده برای چاپ حروف، جذب شده و منعکس می شود.

با دانستن اینکه چگونه امواج تراهرتز با هوا اثر متقابل دارند، محققان قادر به تمایز بین صفحات مختلف کتاب و همچنین مواد شیمیایی چاپ حروف هستند.

محققان همچنین نرم افزار خاصی برای تفسیر اسکن کتاب تولید کردند.

 این نرم افزار جدید می تواند در مواردی که دوربین، حروف را در صفحات مختلف بهم ریخته نمایش می دهد، بین مجموعه ای از این حروف بهم فشرده شده تمایز قائل شود.

“واقعا وحشتناک است” این اظهار نظر برمک حشمت، یک پژوهشگران این برنامه است. او در ادامه می افزاید: “بسیاری از وب سایت ها دارای چنین حروف امنیتی هستند (کپچا) تا مطمئن شوند که شما یک روبات نیستید و این الگوریتم می تواند از خیلی از آنها عبور کند.”

محققان گفتند در حال حاضر، این دوربین تنها می تواند کتابی با عمق 20 صفحه را اسکن کند و تنها می تواند 9 حرف اول کلمات را بخواند.

با این وجود، MIT  می گوید که موزه متروپولیتن در نیویورک علاقه خود را به این اختراع در بکارگیری برای کشف و خواندن نسخه های خطی قدیمی نشان داد که به گفته کارکنان موزه، این نسخه های خطی قدیمی سست و شکننده هستند، بطوریکه آنها قادر به لمس آنها نیستند.

محققان همچنین پیش بینی کردند که این دوربینشان با تکنولوژی تراهرتز به دانشمندان علوم دیگر نیز کمک خواهد کرد.

.

منبع: softpedia

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر