;
coinex

گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 از تراشه ی اگزینوس 8895 برخوردار خواهد شد

بنا بر اخبار جدید به نظر می رسد که گوشی گلکسی اس 8 از تراشه ی اگزینوس 8895 برخوردار خواهد شد؛ مراحل تولید این تراشه هنوز به اتمام نرسیده است.

لازم به ذکر است که این خبر قبلا نیز منتشر شده بود اما اینبار برخی جزئیات مربوط به پردازنده ی گرافیکی دستگاه نیز به گوش می رسد. اینطور که به نظر می رسد گوشی گلکسی اس 8 از پردازنده ی ARM Mali-G71 بهره خواهد برد؛ این پردازنده ی گرافیکی نسخه ی بعدی تراشه ی Mali_T880 خواهد بود که در دستگاه های امسال و با پردازنده ی اگزینوس 8890 همراه بوده است.

این پردازنده ی گرافیکی از معماری Bifrost جدید ARM برخوردار شده که تمرکز آن بر روی کیفیت 4K و تجربه ی واقعیت مجازی قرار دارد. بدین ترتیب، شایعات اولیه مبنی بر مجهز بودن گلکسی اس 8 به نمایشگر اولترا اچ دی کنار گذاشته می شوند. گفته می شود که سرعت پردازنده ی گرافیکی G71 به اندازه ی 1.8 برابر بیشتر از تراشه ی T880MP12 خواهد بود که در پرچمداران فعلی سامسونگ به کار گرفته شده است. علاوه بر این، گزارش شده که این GPU از پردازنده ی گرافیکی موجود در تراشه های آینده ی اسنپ دراگون 830 نیز بهتر خواهد بود؛ این اولین رقابت ARM بر علیه کمپانی کوالکوم خواهد بود.

پردازنده ی Mali-G71 با سیستم های Vulkan API، OpenGL ES 3.2، GPU Compute و Android RenderScript سازگار خواهد بود. این پردازنده با قدرت پردازش 850 مگا هرتز می تواند توان عملیاتی 27.2 گیگا پیکسل در ثانیه را پشتیبانی کند؛ این میزان در مقایسه با T880 و در فرکانس مشابه، به اندازه ی 2 برابر بیشتر است. G71 در یک روند 16 نانومتری ساخته خواهد شد.

از نقطه نظر CPU دستگاه باید گفت که تراشه ی اگزینوس 8895 با قدرت پردازشی 3 گیگاهرتز همراه بوده و از یک روند 10 نانو متری بهره خواهد برد؛ این روند برای حصول اطمینان از حفظ باتری در برابر ماکسیمم فرکانس ضروری است.

.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر