;
coinex

پولمان گارد : سپری در برابر گلوله و انفجار

پولمان گارد : سپری در برابر گلوله و انفجار

خودروهای مرسدس بنز موسوم به «پولمان» از پیشینۀ طولانی برای حمل و نقل اشخاص مهم و سرشناس برخوردار است، یعنی حمل و نقل اشخاصی که معمولاً نیاز به محافظت بیش‌تری دارند. زره‌پوش خودروی جدید پولمان اس600 (با عنوان تجاری مرسدس-مایباخ) به نحوی ارتقا یافته است تا بتواند از مسافران خود به طو ر کامل محافظت نماید، آنها را در پر قو بپیچد و از آتش و انفجار ایمن بدارد.

پولمان اس 600 مرسدس-پولمان از لحاظ ایمنی از اس600 گارد در جایگاه بالاتری است، با همان ابعاد پولمان معمولی تولید می‌شود و صرفاً حجم مبلمان داخلی کابین لیموزین کمی بیش‌تر است.

دیوارۀ فولادین زره‌پوش در پشت صندلی های عقب محافظ ناحیه سر مسافرین است و فلز ویژۀ بین بدنۀ خودرو و محل نشیمن‌ باعث تقویت ایمنی شده است. آرامید و قطعات پی‌ای باعث محافظت در برابر شکست می‌شود و لایۀ داخلی پلی‌کربنات نیز در داخل شیشه به همین منظور تعبیه شده است.

از همۀ اینها گذشته، مجموع قطعات زره‌پوش با استاندارد محافظتی وی‌آر 9 در برابر آتش شلیک شده از اسلحه‌های نظامی مقاوم است. با بهره‌مندی از استاندارد اِرو 2010، این خودرو قابلیت محافظت در برابر انفجار را  نیز داراست و یک لایۀ زرهی نیز در کف دارد.

برای حفظ راحتی و کارآمدی فضای داخلی برای مسافران مشهور (یا حداقل بسیار ثروتمند)، مرسدس درهای کناری زره‌پوش سنگین را به موتور کمکی برای باز و بسته شدن مجهز کرده است تا هنگام  باز و بسته کردن کت و شلوار گران قیمت مسافران آسیب نبیند.

به غیر از این آپشن‌های تقویت و اضافه شده، در پولمان گارد اس 600، از همان مبلمان بزرگ و لوکس پولمان اس 600 معمولی استفاده شده است. زره‌پوش به نحوی طراحی شده که در دیدرس نباشد و مانند همان پولمان معمولی به نظر بیاید. در بخش مسافر، دو صندلی اختصاصی قابل تنظیم تاشو در جهت حرکت ماشین و دو صندلی مقابل آنها و در جهت عکس تعبیه شده است. دیوار حایل با بالابر برقی و قابلیت تنظیم تیرگی شیشه بخش مسافران را از راننده جدا می‌کند.

قدرت محرکه این خودروی 5/6 متری را موتور وی‌12 دبل توربو با ظرفیت 6 لیتر تامین می‌کند و  نهایت سرعت آن به صورت خودکار 160 کیلومتر در ساعت تعیین شده است، به طوریکه وقتی از این آستانه، سرعت فراتر می‌رود، ترمز به صورت خودکار سرعت را به آستانه ایمنی برمی‌گرداند.

قیمت پولمان گارد اس 600 ، حدود 6/1 میلیون دلار است یعنی نزدیک به سه برابر قیمت پولمان اس 600 معمولی. آپشن‌های دیگری این خودرو عبارتند از آژیر، فلاشر و سیستم ارتباطی خارجی. تحویل اینت خودرو به مشتریان از نیمۀ دوم سال 2017 آغاز خواهد شد.

.

منبع: newatlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر