;
coinex

سیستم تشخیص عابر ولوو برای عابران بی احتیاط بوق می زند

سیستم تشخیص عابر ولوو

اتوبوس برقی شرکت ولوو که هم اکنون در حال تردد در برخی شهرهای اروپایی است، وسیله نقلیه کم صدایی بمانند سایر وسایل نقلیه برقی محسوب می شود. ایده خودروساز به حداقل رساندن شانس برخورد با عابر پیاده است، این سیستم چیزیست که به این اتوبوس ها قابلیت زیادی برای ایجاد سر و صدا داده است. سیستم جدید تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار ولوو از یک دوربین بهره می برد که دائماً بر محیط اطراف اتوبوس نظارت می کند.

اگر سیستم تشخیص عابر ولوو ، عابری در نزدیکی اتوبوس ولوو مشاهده کند، صدای هشدار دهنده ملایمی که به معنی نزدیکی یک وسیله نقلیه است، منتشر می کند. این سیستم همچنین از علائم صوتی و تصویری برای هشدار به راننده استفاده می کند. اگر این سیستم خطر رخداد سانحه ای را تشخیص دهد، به جز چند هشدار صوتی، با صدای بلندی بوق هم می زند.

با وجود همه سر و صداهایی که اتوبوس ولوو قادر به ایجاد آن است، این شرکت وعده داده، این اتوبوس ها از همتایان بنزینی خود پر سر و صداتر نباشند. پیتر دنیلسون، مدیر عامل وولو در بیانیه ای گفت:”صدای اتوبوس قابل شنیدن است اما بدون مزاحمت خواهد بود. ما این مسئله را با توسعه یک صدای پس زمینه مصنوعی به همراه یک محدوده فرکانس مشخص که مزاحمی ندارد، حل کرده ایم. به عنوان مثال، این صدا به پنجره هایی با شیشه های سه جداره نفوذ نمی کند، بر خلاف صداهایی با فرکانس پایین که توسط موتوری دیزلی ایجاد می شوند.”

این شرکت سوئدی سیستم تشخیص عابر جدید خود را از سال 2017 به ناوگان اتوبوس های خود در اروپا خواهد افزود.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر