;
coinex

گوگل اینباکس ، سرویس جدید گوگل برای صندوق پست الکترونیکی

گوگل اینباکس | آخرین راهکار گوگل برای صندوق پست الکترونیکی

گوگل اینباکس | آخرین راهکار گوگل برای صندوق پست الکترونیکی

 

شرکت گوگل  نرم افزار جدید خود به نام گوگل اینباکس (Google Inbox) را بطور عمومی منتشر کرد.

شرکت گوگل (Google) که همراه با شرکت های مایکروسافت (Microsoft) و اپل (Apple) یکی از سه غول نرم افزاری دنیا و از پیشرو ترین شرکت ها در زمینه تکنولوژی است، با ارئه نرم افزار جدید خود به نام گوگل اینباکس ، فصل جدیدی را در ارائه خدمات به چیزی در حدود 1 میلیارد مشترک خود گشود.

این برنامه با هدف راحتی بیشتر و امکان مدیریت  بیشتر نامه های الکترونیک کاربران طراحی شده است. این برنامه بصورت یک اپلیکیشن در فروشگاه گوگل (Google Store) و فروشگاه اپل (iTunes) نیز عرضه شده است تا کاربران بتوانند از قابلیتها جدید این برنامه بر روی هر پلت فرمی که دستگاه گوشی هوشمندشان دارد استفاده نمایند.

در مورد کامپیوترهای خانگی نیز این تغییرات اعمال شده و با استفاده از امکانات ویندوزهای 8 و 10 شرکت مایکروسافت در مورد صفحه های نمایشگر لمسی، تجربه ای جدید را با کاربران هدیه می کند.

یکی از اهداف اصلی طراحی این نرم افزار توسط شرکت گوگل، یکسان سازی ظاهر صندوق پست الکترونیکی در همه پلتفرم ها و گجت های مختلف بوده، بطوریکه هنگام استفاده در دستگاه های مختلف هیچ تغییری در ظاهر صندوق پست الکترونیکی دیده نمی شود و دیگر مهم نیست که از کامپیوتر شخصی استفاده میکنیم و یا دستگاه آیفون 7 و یا گوشی هوشمند سامسونگ.

گوگل اینباکس | یکسان در تمامی سیستم عامل ها

 

این مساله بنا بر عقیده شرکت گوگل کار را برای کاربران راحت تر میکند.

گرافیک مورد استفاده ساده و زیبا بوده و چشم کاربر را به هیچ عنوان خسته نمی کند. انتخاب رنگ ها نیز هوشمندانه بوده و چیزی غیر از این از این ابر شرکت آمریکایی انتظار نمی رود.

البته مطابق انتظار امکانات این سرویس فقط به تغییرات ظاهری نبوده و امکانات جدیدی را در مورد نحوه مدیریت و مرور نامه های الکترونیکی ارائه کرده است. از این امکانات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

قابلیت دسته بندی یا Bundle  گوگل اینباکس

این قابلیت قبلا هم در سیستم قدیمی پست الکترونیکی گوگل یا جی. میل نیز بطور ساده تر وجود داشت. با استفاده از بسته های مختلف پیش فرض سیستم گوگل اینباکس از جمله Trips ، Saved ، Finance ، Purchases و … می توان به مدیریت صندوق پستی پرداخت. همچنین قابلیت ساخت بسته های (Bundles) جدید و شخصی نیز وجود دارد و کاربر می تواند با اختصاص هر یک از این بسته ها به دسته خاصی از ایمیل ها کار  را برای مدیریت صندوق پستی خود ساده تر کند.

گوگل اینباکس | قابلیت دسته بندی یا Bundle برای مدیریت ساده تر

 

این مسئله به مدیریت یکپارچه و جامع صندوق پستی بر اساس شباهت های نامه های الکترونیکی با یکدیگر، کمک شایانی نموده و از هدر رفتن وقت کاربر برای جستجوی نامه الکترونیکی یا ایمیل موردنظر جلوگیری می نماید.

قابلیت تاخیر یادآوری یا Snooze

این قابلیت برای تمامی کاربران گوشی های همراه هوشمند شناخته شده است. تقریبا همه ما از این برنامه در بخش زنگ ساعت گوشی همراه خود استفاده کردیم. با فشردن این دکمه در گوشی های همراه، آلارم اختصاص داده شده خاموشی شده و بعد از زمان مشخصی فعال می گردد.

این قابلیت در صندوق پستی جدید گوگل نیز وجود دارد. به این روش که نامه الکترونیکی که برچسب تاخیر یا اسنوز می خورد، جزو نامه های خوانده شده محسوب نمی شود ولی بعد از مدت زمانی معینی که خود کاربر آن را تعیین می کند در این پوشه نمایش داده می شود. این قابلیت برای موقعیت هایی که کاربر متوجه اهمیت و اولویت این نامه الکترونیکی شده ولی در آن زمان موقعیت پاسخگویی و یا مطاله دقیق تر آن را ندارد به کار می آید.

گوگل اینباکس | قابلیت تاخیر یادآوری یا Snooze

 

یکی دیگر از امکانات این قسمت این است که کاربر می تواند تعیین کند که با توجه به موقعیت ساب گوشی هوشمند همراه، در صورتیکه کاربر به محل مورد نظر رسید این نامه دوباره به نمایش درآبد.

این قابلیت با نماد یک ساعت در بالای و صفحه مشخص شده و پوشه مختص به آن با نام Snoozed در نوار سمت چپ به نمایش در می آید.

پیش نمایش محتوای نامه الکترونیکی یا E-Mail Preview

یکی دیگر از قابلیت های کاربردی و جالب سرویس اینباکس گوگل امکان نمایش بخشهای مهم هر نامه الکترونیکی مانند تصاویر، ویدیو ها، لینک ها و فایل های ضمیمه است. با این قابلیت در هنگام مشاهده لیست نامه ها، موارد ذکر شده بصورت کوچک و بند انگشتی نمایش داده می گردد و کاربر می تواند بدون اینکه نامه الکترونیکی خود را باز نماید با کلیک کردن و یا لمس آن بخش که بصورت کوچک نمایش داده شده سریعا آنرا مشاهده و یا فایل موردنظر را دانلود نماید.

گوگل اینباکس | پیش نمایش نکات و بخش های مهم پست الکترونیکی

 

قابلیت سنجاق کردن به بالا صفحه یا Pin

بعضی از نامه ها هستند که با توجه به اولویت و مهم بودن آن ها می خواهیم که همیشه یا به مدت معینی در بالای دیگر نامه های الکترونیکی به نمایش درآیند.

گوگل اینباکس | سنجاق کردن با بالای صفحه

 

با استفاده از قابلیت سنجاق کردن کاربر می تواند نامه های موردنظر خود را به ترتیب اولویت و اهمیتی که دارند به بالای صفحه صندوق پست الکترونیکی خود سنجاق نماید. این قابلیت با نماد یک سنجاق مورد در نوار بالای صفحه قابل انتخاب است.

تنظیم یادآور یا Reminder

با استفاده از این بخش شرکت گوگل در واقع یک نرافزار ساده را برای یادآوری کارهای مهم موردنشر کاربر در بخش پست الکترونیکی خود گنجانیده است. با استفاده از این قسمت و نوشتن عنوان کاری که کاربر مایل به انجام آن است و اختصاص زمانی برای یادآوری آن، کاربر دیگر نیازی به استفاده از برنامه های جانبی برای این کار ندارد.

گوگل اینباکس | یادآور ساده و کارآمد گوگل اینباکس

 

این قابلیت با فشرده دکمه قرمز رنگ + در گوشه سمت راست صفحه و از بخش کلید های میانبر قابل انتخاب است.

نرم افزار پست الکترونیکی جدید گوگل، گوگل اینباکس با بیش از 10 میلیون بار دانلود در فروشگاه گوگل و کسب نمره 4.2 از 5 توسط کاربران یکی از محبوب ترین برنامه های برای مدیریت پست الکترونیکی بوده و باتوجه به امکانات و ویزگی های زیاد و جالب آن که به معرفی برخی از آن ها پرداختیم به زودی بیشتر کاربرهای سیستم قدیمی تر جی. میل را به سمت خود جذب خواهد کرد.

گوگل اینباکس | افزونه کروم

 

این برنامه در فروشگاه اپل iTunes نیز امتیاز 4.5 از 5 جزو برنامه های محبوب به حساب می آید. اپلیکیشن اندروید از سرویس نیز از طریق فروشگاه بازار بیش از 20 هزار بار دانلود شده و موفق به کسب 4.5 ستاره از پنج ستاره شده است. افزونه (Extension) این نرم افزار نیز برای مرورگر شرکت گوگل یعنی مرورگر محبوب کروم (Chrome) موجود است.

البته باید این نکته را یادآور شد که سرویس قدیمی گوگل یعتی جی. میل از کار نخواهد افتاد. نرم افزار گوگل اینباکس (Google Inbox) نیز توسط تیم جی. میل طراحی و اجرا شده و در واقع یک پوسته است برای زیبا تر کردن و کارآمدتر کردن سرویس ایمیل گوگل. استفاده از سرویس قدیمی تر چی. میل با استفاده از آدرس www.GMail.com ممکن بوده و این دو سرویس بطور موازی و همراه با هم کار خواهند کرد.

منبع : تکرا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر