;
coinex

تلویزیون 8k شرکت NHK بسیار بزرگ، باریک و زیباست!

تلویزیون 8k

شبکه‌ی تلویزیونی NHK کشور ژاپن به تازگی از شاهکار خود در ساخت تلویزیون‌های بزرگ پرده برداشت: تلویزیونی غول پیکر با صفحه نمایشی 165 اینچی با کیفیت 8k! البته اگر از نزدیک به آن نگاه کنید متوجه خواهید شد که در اصل این تلویزیون از چهار صفحه نمایش 65 اینچی 4k با تکنولوژی OLED ساخته شده است که توانسته به این اندازه‌ی بسیار بزرگ برسد.

nhk 8k television

تلویزیون 8k گرچه دارای مساحت 4.6 متر مربعی است اما تنها دارای ضخامتی یک میلی متری است! صفحات نمایش بر روی تخته‌ای نصب شده‌اند که آن‌ها را حفاظت کند که ضخامت تلویزیون را دوبرابر می‌کند و به عدد خنده‌دار 2 میلی متر می‌رساند به طوری که به سختی می‌توان در کنار تلویزین ایستاد و ضخامت آن را با چشم دید:

nhk 8k television thikness

در نمایشگاهی که این تلویزیون در کشور ژاپن رونمایی شد، تلویزیون ویدئویی فشرده نشده دارای کیفیت 8k با رزولوشن 7680×4320 پیکسلی به نمایش گذاشت. جالب است بدانید اگر که شما ویدئویی با سرعت 60 فریم بر ثانیه با این کیفیت را بخواهید بر روی این تلویزیون به نمایش بگذارید، باید قدرت انتقال داده‌ای بالغ بر 350 گیگا بایت در دقیقه را داشته باشید!

با وجود ساخته شدن تلویزیون 8k اما باز هم تکنولوژی به جایی نرسیده که بتوانیم برادکست‌ها و پخش زنده‌ای یا حتی به صورت آفلاین را حتی اگر ویدئوها را فشرده کنیم برروی این تلویزیون‌ها با کیفیت مناسبش به صورت روزمره ببینیم. با این وجود شرکت NHK در حال برنامه ریزی و آماده کردن زیرساخت‌های لازم و امکانات استاندارد برای پوشش المپیک 2020 توکیو به صورت 8k است.

اما متاسفانه، احتمال تماشا کردن آن هم برای ما بسیار کم است شاید چون به این دلیل که احتمال بسیار قوی این تلویزیون‌ها حتی تا آن موقع به بازار نخواهند آمد چرا که این نمونه‌های اولیه تنها برای اهداف تخقیقاتی و پژوهشی ساخته شده‌اند. شاید البته دلیل دیگری همچون دیدن این که می‌توان یک صفحه نمایش را تا چه حد بزرگ ساخت قبل از این که کاملا مسخره به نظر برسد!

.

منبع: thenextweb

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر