;
coinex

صدای سه بعدی دستگاه واقعیت مجازی پلی استیشن تنها با هدفون سیمی کار می‌کند!

صدای سه بعدی دستگاه واقعیت مجازی پلی استیشن تنها با هدفون سیمی کار می‌کند!

توسعه دهندگان دستگاه‌های واقعیت مجازی بر این اصل تاکید زیادی دارند که صدا هم به همان اندازه‌ی تصویر در واقعیت مجازی مهم و تاثیرگذار است. دستگاه واقعیت مجازی پلی استیشن از صدای سه بعدی پشتیبانی می‌کند، تکنیکی که به کاربر احساس حضور فیزیکی در مکان را با فرستادن اصوات از فواصل و مواضع مختلف در هدفون القا می‌کند. در هر حال، تکنولوژی صدای سه بعدی با هدست‌های بی‌سیم کار نمی‌کند و این موضوع را امروز شرکت سونی در نوشته‌ای با موضوع سوال و جواب‌های متداول واقعیت مجازی پلی استیشن بازگو کرد.

اصوات موضعی مجازی به شبیه سازی رفتار اصوات در دنیای واقعی به شکلی که گویی صداها از اطراف و فواصل مختلف و موقعیت‌های مکانی مختلف مانند روبرو، پشت سر، چپ، راست و یا حتی بالای سر و زیر پاها به سمت شما می‌آیند، گفته می‌شود. به این ترتیب، صدای سه بعدی به نقل از سونی، «به صورت خارق العاده‌ای احساس حضور فیزیکی در واقعیت مجازی و غوطه‌ور شدن در آن را به نسبت سیستم‌های صوتی قدیمی مانند صدای فراگیر 7.1 افزایش داده است».

دکتر ریچارد مارکس سرپرست ارشد تیم تحقیقات و توسعه شرکت سونی آمریکا در مصاحبه با The Verge گفته بود که: «صرفا در صورتی می‌توان تجربه‌ی واقعیت مجازی خوبی داشت که صدای سه بعدی اضافه شود چرا که به صورتی باور نکردنی به اعماق ذهن نفوذ کرده و تاثیر بسیاری به جا خواهد گذاشت».

این ویژگی (صدای سه بعدی) تنها با هدفون‌ های سیمی کار خواهد کرد؛ سونی همچنین یک جفت هدست سیمی در بسته‌ی دستگاه واقعیت مجازی خود تعبیه کرده است. دستگاه واقعیت مجازی که کار پردازش صدای سه بعدی را بر عهده دارد مجهز به یک سوکت استاندارد 3.5 میلیمتری صدا است که کاربران به صورت مستقیم میتوانند هدفون‌های خود را به آن متصل کنند.

هدفون‌های سیمی در حال حاضر تنها راه استفاده از صدای سه بعدی از دستگاه واقعیت مجازی سونی هستند و هیچ هدفون بی‌سیمی حتی خود هدفون بی‌سیم سونی Pulse هم یا هدفون‌های وایرلس مخصوص بازی دیگر کمپانی‌ها همچون SteelSeries، Astro، Turtle Beach و غیره هم با این دستگاه کار نخواهند کرد و صدایی سه بعدی از آن‌ها نخواهید شنید. براساس نوشته‌ی خود سونی در این باره، این موضوع احتمالا به خاطر این موضوع است که هدست‌های مخصوص بازی به طور کل خروجی صدای کنسول بازی بازی را استفاده می‌کنند و از منبع و دستگاه اکسترنالی مثل واقعیت مجازی سونی تغذیه نمی‌کنند.

همچنان که صحبت از هدست‌های بازی شد باید این نکته را اضافه کرد که سونی در نوشته‌ی خود در این مورد به گیمرها و کاربران تذکر داده که باید هرگونه ویژگی Surround Sound هدفون‌هایی که با دستگاه واقعیت مجازی سونی استفاده می‌کنند را غیرفعال کنند چرا که با صدای سه بعدی که دستگاه برای هدفون ارسال می‌کند تداخل پیدا می‌کند.

.

منبع: polygon

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر