;
coinex

اسکن محرمانه ایمیل ها توسط یاهو!

یاهو با اسکن محرمانه ایمیل ها در شناسایی تروریستها به FBI کمک می‌کند

یاهو با اسکن محرمانه ایمیل ها در شناسایی تروریستها به FBI  کمک می‌کند

نیویورک تایمز می‌گوید این یک برنامه جدید نیست . این برنامه با استفاده از پیکره بندی مجدد فیلتر اسپم ، کار اسکن ایمیل ها را انجام می‌دهد. چیزی که یاهو را متهم کرده بود به اینکه ایمیل ها را بصورت محرمانه چک و اسکن می‌کند ، در واقع استفاده از کدهایی بود که برای شناسایی گروههای تروریستی خارجی استفاده می‌شد.

این کمپانی در جستجوی یک  امضا دیجیتال بود که گروههای تروریستی مورد حمایت دولت بعنوان یک مدل ارتباطی از آن استفاده می‌کردند . پیش تر از این نیویورک تایمز گزارشی درباره جزئیات بیشتر اسکن محرمانه ایمیل ها توسط یاهو را منتشر کرد بود.

در این گزارش آمده بود چنانچه بعضی سیستم های کامپیوتری درگیر کدهای مخفی و پیچیده باشند این امضاها قابل شناسایی نیستند. اما طبق قانون وزارت دادگستری آمریکا و نه آژانس امنیت ملی، یاهو با حکم دادگاه به انجام این کار مجبور شده است. گزارش رویترز درباره سازمانهای درگیر این موضوع کاملا شفاف نیست.

به گفته یک مقام دولتی که نخواست نامش فاش شود، در طول این پروژه یاهو یک کپی از بسیاری از ایمیل ها که شامل امضاهای دیجیتالی بودند تهیه می‌کرد و آنها را به FBI تحویل می‌داد. در این گزارش آمده که جمع آوری این ایمیل ها فضای زیادی را اشغال نمی‌کرد .

یاهو برای مدیریت جستجو، یک برنامه از پیش تعیین شده در نظر گرفته که ایمیل های دریافتی برای اسپم ها ، تروجانها و ورود کودکان به سایتهای غیر اخلاقی را اسکن می‌کند.

در گزارش رویترز آمده که یاهو یک نرم افزار سفارشی به دستور دولت ایالات متحده  برای جستجو از طریق ایمیلهای دریافتی تمام کاربرانش تولید کرده بود.

همچنین در این گزارش اشاره شده به این موضوع که مقامات اطلاعاتی ایالت متحده آمریکا با استفاده از نرم افزار طراحی شده یاهو به دنبال پیدا کردن اطلاعات مجموعه ای از شخصیت ها بودند که ممکن بود بصورت یک واژه یا عبارت و یا یک پیوست به آنها اشاره شده باشد.

همچنین گفته شده صدها میلیون حساب ایمیل یاهو اسکن شده است. این موضوع خشم طرفداران حفظ حریم خصوصی را برانگیخت. مخالفان می‌گویند اینکار خلاف قانون اساسی است. یاهو اظهار داشت گزارش رویترز گمراه کننده و غیر شفاف است.

کمپانی یاهو در بیانیه ای گفت : “ما به دقت دستورات حکومت برای به حداقل رساندن افشای اطلاعات شخصی افراد را اجرا می‌کنیم . اسکن ایمیلهای مطرح شده در گزارش نیویورک تایمز در سیستمهای ما وجود ندارد.”

یاهو از اظهار نظر درباره گزارش تایمز خودداری کرده است.

.

منبع: computerworld.com

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر