;
coinex

مدل مفهومی 328 BMW ، تجلیلی بر 75 سال حضور در بازار خودرو های اسپرت

خودرو مفهومی 328 BMW

 

معمولا خودرو های مفهومی شرکت های خودرو سازی نگاه آنها به آینده و خط مشی آتی شرکت را نشان می دهد . اما این موضوع در مورد شرکت ب. ام. و. صدق نمی کند. این خودرو ساز مشهور آلمانی که در سال 1916 تاسیس شده  هر از چند گاهی به بهانه تجلیل از تمامی دست اندرکارانی که در ساخت خودرو های تولیدی نقش داشتند، اقدام به طراحی مدلی بر اساس یکی از مدل های قدیمی شرکت می کند.

شرکت ب. ام. و. در راستای همین هدف اقدام به طراحی مدل مفهومی 328 BMW زده است. مدل مفهومی 328 شرکت خودرو سازی آلمانی BMW تجلیلی است از 75 سال حضور مداوم این خودرو در میان رقبای سرسخت این کلاس از خودرو های اسپرت. خودروهایی که با قیمت مناسب و کارایی و قابلیت های فراوان با بهره گیری از تکنولوژی روز ساخته می شدند و بازار هدفشان نسل جوان و عاشقان سرعت بود.

BMW 328 مدل 1936 ، برنده مسابقه نوربرینگ

 

ب. ام. و 328 ابتدا در سال 1936 به جهان معرفی شد. این خودرو در تابستان سال 1936 میلادی در مسابقات اتومبیل رانی در پیست معروف نوربرینگ (Nürburgring) شرکت کرد. این خودرو در نهایت موفق شد مسابقه را در رتبه اول به پایان رسانده و نام خود را به عنوان برنده این مسایقه ثبت نماید. این شروع رویایی تازه ابتدای راه این کلاس از خودرو های موفق شرکت ب. ام. و بود.

ب. ام. و. 328  اولین بار در سال 1937 به بازار عمومی عرضه شد. تا پایان تولید در سال 1939 تعداد 464 عدد از آن به فروش رفت. این خودرو 850 کیلوگرمی با استفاده از موتور 1970 سی سی 6 سیلندر خود قادر به رسیدن به حداکثر سرعت 150 کیلومتر در ساعت بود که در زمان خود رویایی به حساب می آمد.

قدرت 79 اسب بخاری که در دور موتور 5000 rpm بدست می آمد توسط یک گیربکس 4 دنده دستی به چرخ های عقب منتقل میشد. بدنه خودرو نیز برای کاهش هرچه بیشتر وزن از ترکیب آلومینیوم و فولاد ساخته شده بود.ساخت این خودرو آغازی بود بر ساخت خودرو های راحت و سبک وزن با قابلیتهای دینامیکی فراوان که خوروهای ب. ام. و. سری 3 و مرسدس بنز کلاس C نواده های آنها به شمار می آیند.

از آن زمان تا به امروز این خودرو بیش از 8 بار پوست اندازی کرده و هربار با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی های روز بقای خود را در این کلاس از خودرو برای چند سال آینده تضمین کردن است. رقبای سرسختی همچون مرسدس بنز و آئودی نیز همیشه در جدال با این خودرو بودند.

مدل مفهومی 328 BMW | نمای جلو

 

مدل مفهومی 328 BMW این شرکت با وفاداری به فاکتورهای طراحی مدل سال 1936 و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز خودرو جهان، طراحی شد تا بتواند ارزش های 75 سال حضور مداوم این کلاس را حفظ کند.

مدل مفهومی 328 BMW | نمای عقب خودرو

 

رینگ های مدل مفهومی 328 BMW با توجه به رینگ های مدل 1936 و مدل چرخشی آن ساخته شده. تنها برای عبور بهتر هوا به تعداد حفره های داخل آن افزوده شده است. عقربه ها و اجزای پشت آمپر نیز با توجه به مدل سال 1936 آنالوگ بوده و  تنها اطلاعات مختصر و ضروری را که مورد نیاز راننده است را به نمایش در می آورد.

مدل مفهومی 328 BMW | نمای ساده و زیبا ولی کاربردی داخلی کابین

 

در بخش سرنیشن نیز دو سری درجه وجود دارند که اطلاعات کاربردی از قبیل ساعت را نشان می دهند که آنها نیز مطلبق فرم درجه های خودرو های دهه 1930 و 1940 میلادی طراحی شده اند.در ظاهر نیز جلو پنچره خودرو نگاهی به مدل قدیمی بوده و با استفاده از جلو پنجره مشبک عمودی شرکت ب. ام. و. خودرو را بیش از پیش به مدل کلاسیک شبیه نموده است.

مدل مفهومی 328 BMW | نمای جانبی خودرو

 

با استفاده از الیاف کربن این خودرو مانند جدی بزرگ خود بسیار سبک وزن بوده و تنها 770 کیلوگرم وزن دارد. دستگیره های باز کردن در موتور نیز مانند مدل های قدیمی با استفاده از دو گیره جاسازی شده در دو گوشه خودرو طراحی شده اند. در این مدل های مفهومی نیازی به استفاده از قابلیت های حرکتی خارق العاده نیست به همین دلیل اطلاعات کمی از موتور این خودرو منتشر شده است. شنیده ها حاکی از آن است که قلب تپنده  این خودرو یک موتور 6 سیلندر قدرتمند بوده مه توانایی ها قابل قبولی را برای این سبک خودرو دارد.

البته مدل مفهومی 328 BMW تنها مدل مفهومی با نگاه به گذشته شرکت ب. ام. و. نیست. این شرکت مدل های 2002 و M1 نیز برای گرامی داشت تولید و تولید کنندگان آن  به همین ترتیب طراحی دوباره کرده است.

 

منابع :

تکرا

https://www.bmwgroup-classic.com

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر