;
coinex

بررسی آیفون ۷ ؛ نگاهی به دستگاهی کاملا جدید با شمایلی آشنا

آیفون ۷

در روزهای نخست عرضه‌ی این محصول نمی‌توانستید وب‌سایتی را پیدا کنید که به نقد و بررسی آیفون ۷ نپرداخته باشد که اغلب با تجربه‌ی کم و طی دوره‌ی کوتاهی که از استفاده از آن می گذست، نوشته شده بودند. ما از نگاه گذرا و پرداختن به مشخصات فنی پرهیز کرده و با صبر سعی کرده‌ایم تجربه‌ی روزانه از استفاده از این دستگاه را به شما نشان دهیم.

آیفون برای بیش از یک میلیارد انسان، دستگاهی است که هر روزه با آن در تعامل هستند و از آن استفاده می‌کنند. آن‌ها از تلفن هوشمند خود راضی هستند و می‌توانند دقیقا کاری که می‌خواهند را با آن انجام دهند و از تجربه‌ی کار با این گوشی همراه لذت ببرند. اما آیا خرید یک آیفون ۷، نقطه‌ای از زندگی شما را بهبود و آن را کارآمدتر می‌کند؟ آیا این آپگرید جدید ارزش صرف هزینه، وقت و انرژی را دارد؟

iphone-7-1

آیفون محصولی بسیار زیبا است؛ در طول سال‌ها، طراحی آن تغییر کرده، بهینه سازی شده و امروز در قالب آیفون ۷، شکل کاملی به خود گرفته است؛ رایانه‌ای سبک و آلمینیومی که در جیب شما به سادگی جا خوش می‌کند. بله، به صورت کلی شباهت بسیاری با نسخه‌های 6 و 6 اس دارد اما در واقع بسیار تغییر کرده است که همچنین می‌توانید در دو رنگ جدید سیاه و Jet Black که همان سیاه خوش رنگ آیفون‌های 4 و 4 اس است، آن را در اختیار داشته باشید. اما در هر حال هر رنگی را خریداری کنید باز هم مشخص است که گوشی همراه شما یک آیفون ۷ است؛ البته اگر که به این گونه مسائل اهمیت می‌دهید! اما حالا اجازه بدهید که به نگاه کردن به آن بگذریم و در مورد مسائل کاربرد آن صحبت کنیم.

iphone-7-2

هنگامی که شما گوشی را روشن می‌کنید اولین چیزی که متوجه آن می‌شوید سرعت خیره کننده‌ی آن است. پردازنده‌ی دستگاه به طور قابل ملاحظه‌ای بهبود پیدا کرده و حالا چهار هسته در اختیار دارد؛ بدان معنا که همه چیز به سرعتی که شما انجام می‌دهید، عمل می‌کنند. اپلیکیشنی را لمس کنید، فورا باز می‌شود. به عکاسی علاقه دارید؟ بدون تاخیر افتادن، هر تعدادی عکس که مایل هستید، بگیرید. تاچ آی‌دی خود را وارد کنید تا برنامه‌ای نصب شود، به همین سرعتی که این جمله را خواندید نصب خواهد شد! (که البته بستگی به سرعت اینترنت لاک پشت‌وار کشورمان نیز دارد!)

به شخصه شروع به بازی کردن با چندین بازی 3دی با گرافیک بالا کردم، و آن‌ها بدون هیچ گلیچ و ضعفی اجرا شدند. این تلفن هوشمند احتمالا خیلی بیشتر از چیزی که نیاز دارید سریع است و تجربه‌ای بی‌نظیر برایتان خواهد بود.

iphone-7-3

زمانیکه دستگاه را برای اولین بار در دست می گیرید، مورد بعدی که قطعا متوجه آن خواهید شد، مقدار بهبود صفحه نمایش گوشی است. اگر به عددها توجه کنیم باید بگوییم که روشنایی رنگ‌های آن و وضوحشان 25% بهبود پیدا کرده و تعدادی بیشتری از رنگ‌های مختلف را نسبت به نسل‌های پیشین دستگاه در بر گرفته است.

گرچه که این صفحه نمایش از تکنولوژی OLED که نمایش بهتری دارد و جای خود را در سایر شرکت‌های تولید کننده‌ی تلفن هوشمند خوش کرده است، با اینحال صفحه نمایش IPS Retina نیز سوار بر آیفون ۷ شده که بسیار چشمگیر و قدرتمند است. در ضعیف‌ترین حالت، نور روشنی بر روی صفحه نمایان می‌شود اما در نقطه‌ی مقابل و نقطه‌ی قوت صفحه نمایش، تصویر بهتر و واقعی‌تری از واقعیات به نمایش می‌گذراد و نشان می‌دهد.

در حال دوچرخه سواری هم به راحتی می‌توانید پیام‌های خود را بدون ریز کردن چشم‌هایتان به سادگی در زیر نور خورشید ببینید. البته این صفحه نمایش بی‌نقص نیست و حتی در بعضی مواقع ممکن است که به سختی بتوان چیزی را بر روی آن دید؛ اما در هر حال بهبود زیادی پیدا کرده و از نسخه‌ی قبلی خود بهتر است.

علاوه بر این، وسعت رنگ بسیار زیاد صفحه نمایش باعث شده که تمامی جزئیات بسیار خارق العاده به نظر برسند. در بالا تصویری می‌بینید که در گوشی عکسی از تعدادی گل در کانال‌های آمستردام گرفته شده و نویسنده‌ی این نوشته اضافه کرده که چقدر از دیدن تشابه بسیار زیاد رنگ‌های داخل گوشی با رنگ‌های زنده‌ی گل‌ها تعجب کرده است و چقدر واقعی به نظر می‌رسیدند.

iphone-7-4

اگر بخواهیم واقع‌گرا باشیم، دوربین دستگاه آیفون ۷ همچنین آیفون ۷ پلاس که دوربین‌هایی 12 مگاپیکسلی دارند، یکی از ویژگی‌هایی است که سروصدای زیادی در رسانه‌ها به پا کرده و از آن‌ها تعریف شده است. عکاسی معمولی با گوشی که دارای زوم اپتیکال دو برابری و زوم دیجیتال تا 10 برابر نیز هست، کاری است که می‌توان با دوربین‌های تله‌فوتو انجام داد و از آن لذت برد که در آیفون ۷ پلاس تعبیه شده است.

همچنین تثبیت کننده تصویر نوری بر روی هر دو دستگاه آیفون ۷ و نسخه‌ی پلاس آن تعبیه شده که در مواقع که نور کمی وجود دارد و سنسور نیازمند نور بیشتری برای تصویربرداری است بسیار کارآمد و مفید خواهد بود و برای کسانی که مبتلا به لرزش دست هستند کاربردی دو چندان دارد.

عکس‌هایی که با این دستگاه‌ها گرفته می‌شود بسیار عالی هستند و صفحه نمایش جدید، زیبایی دوچندانی به آن‌ها می‌بخشند. این دوربین بسیار بهبود یافته اما اگر با دوربین گوشی 6اس و 6اس پلاس کار کرده باشید فهمیدن آن شاید کمی برایتان سخت باشد مگر اینکه آنها را با عکس‌هایی که در فضای با نور کم گرفته شده‌اند مقایسه کنید.

iphone-7-5

چیزی که مختص آیفون ۷ پلاس است قابلیت عکاسی پرتره جدید است، ویژگی جدیدی که به عکس‌ها عمق می‌بخشد و معمولا آن را در دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای و گران قیمت DSLR می‌توانید بیابید. البته این ویژگی هنوز به طور رسمی به کاربران ارائه نشده اما اگر که از iOS 10.1 نسخه بتا استفاده کنید می‌توانید این ویژگی را امتحان کنید. (عکسی که در بالا مشاهده می‌کنید نمونه‌ی تست این ویژگی است و در هر دو صورت روشن و خاموش بودن این ویژگی گرفته شده است).

اگر که آن را امتحان کنید به سادگی متوجه خواهید شد که بسیار خوب عمل می‌کند؛ اما همچنان تقلیدی است از موارد واقعی آن و مواردی وجود خواهند داشت که در لبه‌های سوژه‌ی عکاسی مصنوعی به نظر خواهند آمد. اگر چه با بهبود الگوریتم افکت، فرصتی پیش خواهد آمد که عکاسی با آیفون را بسیار تحسین برانگیزتر و جذاب‌تر خواهد کرد.

iphone-7-6

مواردی درباره‌ی آیفون ۷ وجود دارند که ممکن است تا به حال درباره‌ی آن‌ها خوانده باشید که صد البته بزرگ‌ترین شوک در میان آن‌ها، حذف شدن جک هدفون از دستگاه است. نظراتی وجود دارند که ممکن است درباره‌ی این موضوع بسیار زیاده روی کرده باشند، در هر حال به نظر ما، شما بعد از چند ساعت استفاده از این گوشی هوشمند این موضوع را فراموش می‌کنید. در جعبه‌ی دستگاه، تبدیل جک 3.5 میلیمتری به کابل لایتنینگ وجود دارد که تمامی مشکلاتی که فکر می‌کتید بوجود خواهند آمد را برطرف می‌کند.

شرکت اپل شاید بهترین روش را برای تضمین کردن آینده‌ی تکنولوژی وایرلس را پیش نگرفته باشد اما با گذشت یک سال از این موضوع دیگر کسی درباره‌ی حذف درگاه 3.5 هدفون برروی تلفن‌های هوشمند صحبت نخواهد کرد.

iphone-7-7

مورد بعدی ضد آب بودن دستگاه است که دقیقا همانطور در تبلیغات گقته شده، کار می‌کند.

آیفون ۷ یا 7 پلاس خود را درون آبی به عمق 2 متر بیندازید و سی دقیقه صبر کنید، پس از بیرون آوردن دستگاه، کماکان مانند روز اول خود کار خواهد کرد. برای هر کسی می‌تواند ابزاری برای سرگرم کردن بقیه در مهمانی‌ها باشد و باعث می‌شود افراد زیادی درباره‌ی آن صحبت کنند و خود می‌تواند بازاریابی خوبی برای شرکت باشد اما در هر حال در مواقع اضطراری و فوریتی و بلایای غیر مترقبه می‌تواند جان افراد زیادی را نجات دهد.

در ابتدا شاید کمی با دستگاه غریبی کنید چرا که تمامی اجزای گوشی‌های قدیمی‌تر و نه تنها دکمه Home صدای کلیک کلیک می‌دادند؛ اما پس از مدتی به آن عادت می‌کنید و از بی‌صدا بودن آن بسیار لذت می‌برید و بیشتر از هر چیزی دکمه Home جدید را دوست خواهید داشت چرا که فقط لازم است که آن را لمس کنید و سریعا عکس العمل نشان خواهد داد و کار شما را انجام می‌دهد؛ تجربه‌ای بسیار خوب که در آن، روان بودن روند هر چیزی باعث می شود که از دستگاه لذت ببرید.

همچنین شما می‌توانید که سطح بازخوردی که موتور ضربه‌ای داخلی دستگاه می‌گیرید را شخصی سازی کنید؛ بدان معنی که شما اگر که از احساس فشار دادن دکمه‌ها لذت می‌برید حساسیت موتور را بالا ببرید که این احساس را به شما القا کند. این ویژگی را با دکمه‌ای که درصد خرابی آن نسبت به دکمه‌های تحرکی بسیار پایین‌تر است ترکیب کنید، ویژگی که این تغییر را قابل تامل می‌کند.

مورد بعدی که بیش از حد تصور مورد استقبال قرار گرفت، اسپیکرهای جدید استریوی دستگاه است که یکی در کنار دوربین سلفی دستگاه و دیگری در کنار درگاه لایتنینگ تعبیه شده است. در حین فیلم دیدن یا گوش دادن به موسیقی، صدا بسیار بلند و رساتر و با کیفیت بالاتری به گوش میرسد و صدای بم بهتری دارد. اگر که اسپیکر بلوتوثی خود را فراموش کردید نیاز به نگرانی نیست، یک اسپیکر خوب برای پخش موسیقی در جیب خود دارید!

iphone-7-8

نکته‌ی کوچک اما قابل بحث و اشاره‌ای وجود دارد که با موتور داخلی ضربه‌ای قدرت می‌گیرند. این موتور نه تنها دکمه Home جدید را دوس داشتنی‌تر کرده بلکه تمامی فعل و انفعالاتی که با دستگاه به وجود می‌‎آید را با حس واقعی‌تری به کاربر القا می‌کند. به عنوان مثال نوتیفیکیشن سنتر را پایین بکشید، هنگامی که به پایین صفحه برخورد می‌کند بازخوردی ضربه‌ای از این موتور در پایین صفحه دریافت می‌کنید. یا هنگامی که در حال تنظیم کردن ساعت و دقیقه‌ی هشدارها هستید، وقتی از شمارشگر دوارنی استفاده می‌کنید ضریانی کلیک مانندی به دست شما توسط دستگاه زده می‌شود.

این ویژگی‌های قابل لمس، مواردی هستند که بازخورد تجربه‌ی استفاده از سکیومورفیسم زمان iOS6 را به شما به صورت رنگ و رو رفته القا می‌کنند.

همچنین به استفاده از دستگاه می‌توانید که بهبود چشمگیر باتری آن را متوجه شوید. شرکت اپل اظهار کرده که باتری آیفون ۷ توان نگهداری از دستگاه را دو ساعت بیشتر از دستگاه‌های قبلی را دارد و صاحبان آیفون ۷ پلاس دارای یک ساعت بیشتر نیز هستند. در تست گیری‌های انجام شده، آیفون ۷ پلاس به راحتی تا یک روز کامل با وجود کارهای سنگین باتری‌دهی کرد. این باتری قوی‌تر و قدرت بیشتر آن را مدیون پردازنده‌ی بهتر دستگاه و باتری بهتر و بزرگتری هستیم که به لطف حذف درگاه 3.5 میلیمتری هدفون در دستگاه گنجانده شده است.

هر چند که این مورد، بهبود بسیار خوب و بزرگی است اما برای رسیدن به صدر جدول از این حیث نیاز به کار بیشتری دارد مخصوصا این که رقبای شرکت دستگاه‌هایی با قابلیت باتری‌دهی تا دو روز نیز را دارا هستند.

iphone-7-9

البته که قسمتی از تجربه استفاده از آیفون ۷ لذت بردن کامل از iOS 10 است، همچون استفاده از ویژگی‌هایی چون اپلیکیشن گالری جدید که خاطرات شما بر اساس عکس‌هایی که می‌گیرید، در روز یا مکان خاص برایتان به صورت خودکار مدیریت می‌کند یا ویژگی جدید Raise to Wake که به شما اجازه می دهد بدون فشار دادن دکمه ای، از دستگاه استفاده کنید.

اما هیچ چیزی بی‌نقص نیست! فضای موجود بالا و پایین صفحه نمایش که سامسونگ در گوشی گلکسی اج 7 خود آن را رفع کرده، در آیفون ۷ و نسخه‌ی پلاس آن به صورت مضحکی بزرگ است و باعث شده که این دو دستگاه بیشتر از حد لازم بزرگ باشند و به سادگی نتوان با یک دست با آن‌ها کار کرد و برای حمل آن‌ها در جیبتان نیز دچار مشکل شوید.

iphone-7-10

مشکلی که در این میان وجود دارد این است که بیشتر مردم، آیفون ۷ یا 7 پلاس را به خاطر این که یک «آیفون جدید» است خریداری می‌کنند نه که از تمامی کارایی‌های آن باخبرند. توضیحات لازمی درباره‌ی ویژگی‌های جدید دستگاه‌ها وجود ندارد، به عنوان مثال این واقعیت که آیفون ۷ و 7 پلاس گوشی‌هایی ضدآب هستند جایی بازتاب داده نشده حتی در دفترچه‌های توضیحات و راهنمای درون جعبه‌ی آن‌ها و اکثر مردم از آن بی‌خبرند. این مشکل درباره‌ی 3D touch، ویژگی معرفی شده در کنفرانس سال گذشته‌ی اپل حین معارفه‌ی آیفون 6اس نیز وجود دارد. این قابلیت یکی از بزرگترین طرح‌های درون رابط کاربری دستگاه است و بیشتر کاربران آن حتی از نحوه‌ی عملکرد آن بی‌خبرند، از آن استفاده نمی‌کنند و یا حتی باید برایشان توضیح بدهی که اصلا گوشی همچین قابلیتی را نیز دارد.

البته که این موضوع باید تغییر کند اگر که شرکت اپل درباره‌ی دانش مشتریان خود و درباره‌ی نوآوری‌های خود اهمیت می‌دهد و می‌خواهد که محصولات خوبی برای مردم بسازد که مردم نیز بتوانند از آن استفاده کنند!

iphone-7-11

اما تمامی این صحبت‌ها حمله‌هایی کوچگ برای خراب کردن این واقعیت که در واقع آیفون ۷ و 7 پلاس تلفن‌های هوشمند فوق العاده‌ای هستند. بسته به نوع سلیقه‌ی شما در طراحی، دایره‌ی اپلیکیشن‌های مورد استفاده‌ی شما و سازگاری دستگاه با دیگر گوشی‌ها و گجت‌ها و همچنین بودجه و هزینه‌ای که شما مایل هستید برای یک تلفن همراه بپردازید، شرایط تفاوت دارد اما در بهترین حالت، آیفون ۷ و 7 پلاس گوشی ایده آلی برای شما خواهند بود.

طراحی بدنه و شمایل کلی این آیفون، متریال و مواد به کار رفته برای تولید دستگاه و کاری که شرکت اپل با ظرافت بر روی این دستگاه انجام داده بسیار خوب و زیباست. دوربین دستگاه هنوز قابل مقایسه با دستگاه‌های دیگر نیست و فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل واقعا مملو از اپلیکیشن‌های خوب و کاربردی و بسیار زیادی است که هر کسی می‌تواند به این موضوع اقرار کند که اپ استور اپل بهترین فروشگاه اپلیکیشن حال حاضر است.

برخی موارد اذیت کننده در ادوار گذشته همچون کار نکردن دستیار صوتی دستگاه یعنی Siri با برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های تولیدی شرکت‌های مختلف در iOS 10 رفع شده و حالا به سادگی با صحبت کردن با آن می‌توانید از Uber درخواست تاکسی دهید یا که پیامی از طریق تلگرام یا وایبر و واتس‌اپ بفرستید.

iphone-7-12

در کل، آیفون ۷ دستگاهی بسیار عالی است که به طور قابل ملاحظه‌ای بهبود پیدا کرده است و ممکن است شباهت‌های بسیاری با نسخه‌ی پیشین خود داشته باشد اما در داخل و موتور گرداننده بسیار متفاوت است. اگر شما به دنبال گوشی جدیدی برای خریدن هستید گزینه‌ای بسیار عالی است.

اما ممکن است که بخواهید صبر کنید و عجله‌ای برای خرید گوشی جدید نداشته باشید!

سال آینده دهمین سالگرد رونمایی از اولین آیفون تولید شده است و شایعاتی وجود دارد که تغییرات بزرگ‌تری در راه هستند و بیشتر از الان شگفت زده خواهیم شد. با قیمت‌هایی که از 649 دلار شروع و حداکثر به 969 دلار می‌رسند، کیف‌های پولتان بیشتر تشکر خواهند کرد.

اما در هر حال اگر که شما یک آیفون 6اس دارید در نظر بگیرید که آیا هزینه‌ای که برای خرید آپگریدهای جدید می‌پردازید که اعم از دو رنگ جدید یا صفحه نمایش، دوربین و موارد دیگر هستند، ارزشش را دارد؟ اما اگر می‌خواهید اولین آیفونتان را خریداری کنید یا خیلی وقت است که منتظر هستید، زمانی مناسب‌تر از حال برای مهاجرت به این محصول خارق العاده اپل پیدا نمی‌کنید!

.

منبع: thenextweb

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر