;
coinex

در مرکز مسکو، چه اتفاقی برای اپلیکیشن های موبایلی که با GPS کار می‌کنند افتاده است؟

اپلیکیشن های موبایلی که با GPS کار می‌کنند

تمام اپلیکیشن های موبایلی از بازی پوکمون گو گرفته تا اپلیکیشن تاکسی‌رانی Uber، در نزدیکی کاخ کرملین که در مرکز شهر مسکو پایتخت روسیه قرار گرفته، دیگر کار نمی‌کنند. وقتی در این قسمت از شهر باشید، تمام اپلیکیشن های موبایلی که با GPS گوشی کار می‌کنند به‌کلی از کار می‌افتند و یا به کاربر اعلام می‌کنند که باید حداقل 18 مایل با فرودگاه وونکو شهر مسکو فاصله داشته باشند.

کسانی که در نزدیکی کاخ کرملین سعی داشتند از اپلیکیشن Uber برای رزرو تاکسی استفاده کنند، نتوانستند موقعیت جغرافیایی خود را به‌درستی وارد کنند. بازی‌کننده‌های بازی پوکمون گو هم در این نواحی دچار مشکل شده و نمی‌توانند پوکمون ها را پیدا کرده و به دام بیندازند. حتی دوندگانی که ماه گذشته در مسابقات دوی ماراتن در این شهر شرکت کرده بودند، اعلام کردند که هنگامی‌که از کنار کاخ کرملین گذشته بودند، دیگر نتوانستند از اپلیکیشن های موبایلی خود به‌درستی استفاده کنند و این اپ ها نمی تواستند به‌درستی موقعیت آن‌ها را نشان دهند و میزان مسافتی که تاکنون پیموده بودند را به‌اشتباه نشان می‌دادند. یکی از این دوندگان گفته بود که اپلیکیشنی که از آن استفاده می‌کرده، به‌اشتباه 25 مایل اضافه‌تر از آن چیزی را نشان می داد که او واقعا طی کرده بود؛ که این اتفاق هم‌بار دیگر پس از گذشتن از کنار کاخ کرملین رخ‌ داد.

مشکل GPS در این ناحیه از ماه ژوئن شروع‌شد و ظاهراً بر اساس یک الگوی خاص نیز اتفاق می‌افتد. یکی از برنامه نویسان روسی به نام گریجوری باکونوف که با شرکت اینترنتی Yandex همکاری می‌کند معتقد است که دولت روسیه با ارسال سیگنال‌هایی در اطراف کاخ کرملین قصد دارد تا مانع از پرواز هواپیماهای بدون سرنشین (پهباد) در این منطقه شود.

دمیتری پسکوف، یکی از سخنگوهای ویلادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که خود او نیز اخیراً هنگامی‌که در حال رانندگی در نزدیکی کاخ کرملین بوده، با مشکل GPS روبه‌رو شده است. او می‌گوید که دلیل وجود این اختلال را نمی‌داند. درحالی‌که ممکن است تعدادی در دولت روسیه از علت وجود این اختلالات به‌خوبی آگاه باشند، اما ظاهراً این هم یکی دیگر از مسائل محرمانه‌ای است که دولت روسیه در خفا آن را انجام می‌دهد. اما اکنون به نظر می‌رسد که همان تئوری جلوگیری از پرواز هواپیماهای بدون سرنشین توضیح منطقی برای این موضوع است.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر