;
coinex

بات نت های مخرب مسئول اختلال اینترنت در جمعه گذشته

بات نت های مخرب به عنوان مسئول اختلال اینترنت در جمعه گذشته شناخته شدند!

بات نت های مخرب به عنوان مسئول اختلال اینترنت در جمعه گذشته شناخته شدند!

جمعه گذشته حدود ساعت 7 صبح، مردم متوجه شدند که قادر به دسترسی به سایت‌هایی نظیر توییتر، نت فلیکس ، اسپاتیفای ، ردیت و سایت‌های پر بازدید دیگر نیستند. دلیل این اختلال، حملات DDoS بود که کمپانی Dyn Inc را هدف قرار داده بود. Dyn Inc کمپانی قدرتمندی است که ترافیک اینترنت سایت‌های ذکر شده بالا را مدیریت می‌کند. موج اول حملات، شرق آمریکا را هدف قرار داده بود، اما حملات بعدی کل جهان را در برگرفت.

با اینکه سرویس‌ها تنها چند ساعت قطع بود و باعث سردرگمی و ناراحتی کاربران شد؛ اما افزایش قدرت این نوع حملات سایبری را نشان داد. سؤال اصلی این است که “چه کسانی پشت این حملات بودند؟”

به‌طور خلاصه باید بگوییم که هنوز کسی در این باره چیزی نمی‌داند. وزارت امنیت داخلی آمریکا، در حال حاضر در حال بررسی این مسئله است. اما می دانیم که این حملات توسط بات نت های مخرب طراحی و انجام شده است و همچنین بعضی از آن‌ها به بدافزار Mirai آلوده بوده اند. Mirai برنامه‌ای نسبتاً ساده است که حتی افرادی با تجربه کم نیز قادر به استفاده از آن و در اختیار گرفتن دستگاه‌های متصل به اینترنت و استفاده از آن ها برای راه اندازی حملات دیداس هستند.

به گفته شرکت Hangzhou Xiongmai Technology، شرکت چینی فروشنده دستگاه‌های DVR و دوربین‌های اینترنتی، محصولاتش در حملات روز جمعه نقش داشته‌اند و از آن‌ها استفاده شده است . بنا به گزارش‌ها ، هکرها به لطف ضعیف بودن پسوردهای پیش فرض دستگاه‌های این شرکت، به راحتی توانسته‌اند با اثر گذاری روی آن‌ها توسط Mirai حملات را راه اندازی کنند. این کمپانی توصیه می‌کند که مشتری‌ها، دستگاه‌های خودرا به روزرسانی کنند و اطلاعات شخصی خود را تغییر دهند.

مشکل اصلی اینجاست که سورس کدهای Mirai هم اکنون در دارک وب ( فروشگاهی برای تمام موارد غیرقانونی ) در دسترس است. کارشناسان امنیتی پیش‌ بینی کرده بودند که این برنامه می‌تواند توسط هکرها استفاده شود و ضررهای زیادی برساند ، که همینطور هم شد.

“با افزایش دستگاه‌های متصل به اینترنت و همچنین دسترسی گسترده به بدافزارهایی مانند Mirai که مزیت استفاده از این دستگاه ها را دارند، ممکن است حملات جمعه تازه شروع کار باشد.”

.

منبع : androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر