;
coinex

با افت فروش گوشی های آیفون در کشور چین، اپل به بازار هند چشم دوخته است

با افت فروش گوشی های آیفون در کشور چین، اپل به بازار هند چشم دوخته است

با افت فروش گوشی های آیفون در کشور چین، اپل برای افزایش فروش به بازار هند چشم دوخته است. در ادامه با تکرا همراه باشید :

شرکت اپل اوایل امروز، گزارش‌های مالی مربوط به 3 ماهه‌ی آخر سال 2016 را منتشر کرد. این شرکت اعلام کرد که 30 درصد فروش محصولات این شرکت در کشور چین صورت گرفته است. این آمار نشان می‌دهد که شرکت اپل موفق شده در این سه ماهه 8.8 میلیارد دلار در کشور چین فروش داشته باشد. البته جالب است بدانید که فروش شرکت اپل در مدت مشابه سال گذشته در کشور چین 12.5 میلیارد دلار بوده است. کشور چین، تنها بازار محصولات اپل است که در 3 سه ماهه مالی با افت فروش مواجه بوده است. سال گذشته 33 درصد فروش شرکت اپل در این سه ماهه در کشور چین اتفاق افتاده بود.

تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل، علت این افت فروش در کشور چین را فروش فوق العاده بالای گوشی‌های اپل آیفون 6 و آیفون 6 پلاس در سال 2014 می‌داند. در آن سال شرکت اپل برای اولین بار سایز گوشی‌های خود را به طور چشمگیری افزایش داد و گوشی‌های خود را در سایز 4.7 و 5.5 اینچی روانه بازار کرد. کاربران چینی از این اتفاق استقبال خیلی خوبی کردند و در پی این اتفاق گوشی‌های شرکت اپل با فروش بسیار بالایی در آن سال مواجه شد. شرکت اپل انتظار داشت تا فروش محصولات خود در کشور چین در بازه های مشابه تکرار شود، اما به این دلیل که تغییرات در گوشی‌های شرکت اپل کمتر از حد انتظار بود، اپل با افت فروش محصولات خود در این کشور رو به رو شد.

در حالی که هنوز هم تیم کوک به بازار کشور چین امیدوار است و به فروش بالا در آن اصرار دارد، شرکت اپل نگاه خود را به کشور هند معطوف کرده است. مشکل اصلی کشور هند این است که این کشور دومین بازار فروش گوشی‌های هوشمند در دنیا را در اختیار دارد، اما میانگین درآمد روزانه مردم این کشور کمتر از 3.10 دلار آمریکا است. بیش از 70 درصد از گوشی‌های هوشمندی که سال گذشته در این کشور به فروش رسید، قیمتی کم تر از 150 دلار داشتند. بنابراین، هیچ جای تعجبی وجود ندارد که گوشی اپل آیفون 5s با قیمت 300 دلار، در صدر فهرست پر فروش ترین محصولات شرکت اپل در این کشور است. کوک اشاره می‌کند که فروش گوشی های آیفون در کشور هند در سال 2016 با 50 درصد رشد رو به رو بوده است. در حالی که تولید ناخالص داخلی کشور هند در حال افزایش است، اما تیم کوک معتقد که این امر تضمین کننده‌ی فروش بالای گوشی های آیفون به لطف افزایش قدرت خرید طبقه ی متوسط در این کشور نیست.

شرکت اپل امیدوار است تا با افتتاح فروشگاه‌های خود در کشور هند، دسترسی بیشتری به بازار این کشور داشته باشد، اما در کشور هند قانونی وجود دارد که بر اساس آن فروشگاه‌های این‌چنینی را ملزم می‌کند که 30 درصد از محصولاتی که می‌فروشند را از محصولات ساخت شرکت هند انتخاب کرده باشند. علاوه بر این، درخواست شرکت اپل مبنی بر فروش گوشی های آیفون مرمت شده در کشور هند نیز رد شد. اوایل امسال، یکی از تحلیلگران به نام Gene Munster اعلام کرد که شرکت اپل می‌تواند تا 62 میلیون کاربر جدید به کاربران فعلی خود اضافه کند. او معتقد بود که این اتفاق قابل انجام است اگر که شرکت اپل حضور خود را در کشور هند به سطح حضور خود در کشور چین برساند.

“فروش گوشی های آیفون ما در کشور هند به نسبت سال گذشته 50 درصد رشد داشته است و ما در این کشور تازه در اول راه هستیم و قصد داریم تا این فرصت را در این کشور افزایش دهیم.” تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل

همچنین امروز شرکت اپل اعلام کرد که به توافقی با یکی از اپراتورهای کشور هند به نام Reliance Jio دست یافته است. این توافق به دنبال این است تا شبکه‌های 4G را در 18000 شهر و 200000 روستا تأسیس کند. خریداران گوشی های آیفون در کشور هند می‌توانند به مدت یک سال از خدمات رایگان سرویس Jio بهره‌مند شوند.

.

منبع : phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر