;
coinex

پتنت جدید بوئینگ: هواپیمای مسافربری با امکان فرود عمود

پتنت جدید بوئینگ: هواپیمای مسافربری با امکان فرود عمود

پتنت جدید بوئینگ ، کانسپتی از یک هواپیمای مسافربری است که به صورت عمودی نیز قدرت مانور خواهد داشت. بر اساس پتنتی (ثبت اختراعی) که بوئینگ به تازگی به ثبت رسانده، این شرکت ممکن است هواپیماهای مسافربری جدیدی بسازد که امکان فرود و پرواز عمودی را داشته باشند.

این هواپیمای مفهومی (کانسپت) دارای دو شیب روتور در هر بال است که بسته به شرایط، می توانند در جهت عمودی و یا افقی بچرخند. حرکت عمودی روتور برای حالت برخاست و فرود مورد استفاده قرار خواهد گرفت، چیزی که شباهت بسیاری با هلیکوپتر خواهد داشت و سپس در زمان پرواز، حالت حرکت روتور به مانند، هواپیماهای معمولی به حالت افقی در خواهد آمد.

هواپیماهای عمود پرواز (VTOL) اجازه انعطاف پذیری و همچنین دامنه طولانی تری را نسبت به هلیکوپترهای متداول فراهم می کنند. ارتش ایالات متحده آمریکا از سال 2007، از هواپیماهای عمودی پروازی به نام V-22 عقاب دریایی بهره می برد که توسط شرکت های بوئینگ و بِل ساخته شده اند.

بل با بهره بردن از تجربه خود در ساخت و طراحی هواپیمای V-22، هواپیمای غیر نظامی عمود پروازی به نام BA609 را ساخته است. شریک این شرکت یعنی آگوستاوستلند، از سال 2011 مالکیت این پروژه را عهده دار شده و نمونه اولیه ای از این هواپیما توسعه داده؛ اما با این حال هواپیمای نامبرده، تنها قابلیت حمل 9 سرنشین را دارد.

boeing-may-building-passenger-plane-

حال، پتنت جدید بوئینگ بیان می کند، هواپیما امکان حمل حداقل 100 مسافر- به عنوان هواپیمای تجاری- را خواهد داشت و همچنین برای استفاده نظامی امکان پیکره بندی مجدد را نیز دارد. در حالی که نسخه نظامی هواپیمای V-22 از دو موتور رولز رویس بهره می برد، نسخه غیرنظامی این هواپیما از چهار موتور، بهره خواهد برد.

همچنین هواپیمای نظامی V-22 به راحتی قادر به حمل 24 سرنشین تا ارتفاع 25000 پایی با سرعت کروز (275 گره، 316 مایل در ساعت) است. البته بوئینگ از دادن جزئیات این چنینی در مورد آخرین پتنتش خودداری کرده است.

همانطوری که واضح است، امکان زیادی وجود دارد که چنین پتنتی هیچ گاه ساخته نشود، بوئینگ برای نخستین بار این پتنت را در ژوئن سال 2014 به ثبت رسانده بود.

پتنت جدید بوئینگ: هواپیمای مسافربری با امکان فرود عمود

تام کیم، سخنگویی از شرکت بوئینگ در این رابطه گفت:”بوئینگ، پتنت های زیادی به ثبت رسانده، به این ترتیب ممکن است، بسیاری از این طرح ها به ثمر نشنید. البته به هیچ وجه ادعا نمی کنم، پتنت جدید بوئینگ ساخته نخواهد شد.”

البته وی در ادامه از پتنت مورد نظر، اظهار بی اطلاعی کرد. همچنین کیم در خلال بیانیه ای دیگر، اعلام گفت: “با توجه به اینکه بوئینگ هر ساله برای حفاظت از مالکیت معنوی ما (شرکت)، پتنت های زیادی به ثبت می رساند، این لزوما به این معنی نیست که ما این پتنت ها را تا مراحل پایانی پیگیری کنیم.”

.

منبع: finance.yahoo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر