;
coinex

سامسونگ امسال 24 میلیارد دلار بر روی بخش تراشه‌ها و صفحه‌های نمایش سرمایه‌ گذاری می‌کند

24 میلیارد دلار بر روی بخش تراشه‌ها و صفحه‌های نمایش سرمایه‌ گذاری

سامسونگ امسال 24 میلیارد دلار بر روی بخش تراشه‌ها و صفحه‌های نمایش سرمایه‌ گذاری می‌کند. در ادامه با تکرا همراه باشید :

سامسونگ اعلام کرد که امسال حدود 27 تریلیون وون (24 میلیارد دلار) بر روی تراشه‌ها و صفحه‌های نمایش سرمایه ‌گذاری خواهد کرد.

این درست است که سامسونگ به ‌طور پیوسته با سرمایه ‌گذاری در بخش تولید، مقدار درآمد خود را افزایش می‌دهد. در سال 2010 سامسونگ 21 تریلیون وون بر روی این بخش سرمایه ‌گذاری کرد و هر سال این رقم را یک تریلیون افزایش داده که انتظار می‌رود امسال از این رقم بیشتر نشود.

به نظر می‌رسد عمده این سرمایه گذاری در تراشه‌های V-NAND فلش مموری ها و صفحه‌نمایش‌های OLED باشد. سامسونگ گفته بود که 13.2 تریلیون از این مبلغ برای تراشه‌های V-NAND صرف خواهد شد که مسئول جابه‌جایی مقادیر زیادی از اطلاعات هستند. همچنین این کمپانی کره‌ایی قرار است 10.9 تریلیون وون را صرف صفحه ‌نمایش های OLED کند. قابل‌ ذکر است که این مبلغ 2 برابر مجموع هزینه‌ای است که سال گذشته برای صفحه ‌نمایش‌ها مصرف کرده بود.

تقاضا برای تراشه‌های V-NAND فلش مموری ها به‌طور پیوسته در حال افزایش است و همین‌ طور تحلیلگران پیش ‌بینی کرده‌اند که مصرف صفحه ‌نمایش های OLED افزایش چشم‌گیری خواهد داشت. اپل و کمپانی چینی OEM نقش مهمی را در این بازار ایفا خواهند کرد و همچنین با افزایش روزافزون دنیای VR ( واقعیت مجازی )  تقاضا برای نمایشگرها OLED بیشتر خواهد شد و وجود این صفحه ‌نمایش‌ها یک امر طبیعی می‌شود.

” V-NAND  و فن‌آوری OLED موارد کم‌خطری برای سرمایه‌گذاری هستند و سامسونگ می‌تواند با این کار بر بازار تسلط داشته باشد. “

همچنین این شرکت گزارش داد که سود عملیاتی سال‌ به ‌سال حدود 30 درصد کاهش‌ یافته و درآمدش حدود 7 درصد افت کرده است. با توجه به شکست گلکسی نوت 7 و کاهش درآمد شرکت و از طرف دیگر افزایش تقاضا برای تراشه‌ها و صفحه‌نمایش‌های OLED سرمایه ‌گذاری سامسونگ در بخش تولید، بدون شک یک حرکت استراتژیک مؤثر است.

.

منبع : androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر