;
coinex

خبرهای مهم از محصولات جدید اپل در مراسم رونمایی از سری جدید مک بوک ها

۷ خبر مهم از محصولات جدید اپل؛ سری جدید مک بوک

۷ خبر مهم از محصولات جدید اپل در مراسم رونمایی از سری جدید مک بوک مای این شرکت را در این مقاله برای شما شرح می دهیم. در ادامه با ما همراه باشید :

در مراسم اپل، تأکید اصلی خبرها بر روی سری جدید مک بوک های این شرکت و همچنین ایده‌های جدید برای نسل آینده‌ی تلویزیون‌های این کمپانی بود.  مک بوک پروهای جدید در راه ورود به بازار جهانی هستند.  اپل در ادامه اضافه کرد که سری جدید مک بوک ها علاوه بر این‌ که از مدل ایر نازک ‌تر هستند مجهز به فناوری جدید نوار لمسی (touch bar) نیز هستند. در این سری از لپ‌ تاپ های مک بوک دکمه‌های عملکرد در بالای صفحه‌ کلید جای خود را به نوار لمسی داده‌اند که با اجرای هر نرم‌افزار به ‌صورت پیش ‌فرض برنامه‌ی آن تغییر می‌کند. با اینکه در کل، در این مراسم رویداد خبرسازی نبود؛ اما خبر لپ‌ تاپ های جدید طرفداران این شرکت را هیجان‌زده کرد.

آپدیت جدید مک بوک پرو به‌ زودی به بازار می‌آید

۷ خبر مهم از محصولات جدید اپل ؛ سری جدید مک بوک

این هفته در  بیست و پنجمین سالگرد تولید اولین لپ‌ تاپ اپل ، پاور بوک ، این شرکت آپدیت جدید مک بوک پرو را به علاقه‌مندان معرفی کرد. همانند آنچه در گذشته از شایعات به گوش می رسید ، اپل این بار دکمه‌های عملکرد خود را با نوار لمسی OLED  عوض کرد  که خود آن را (touch bar) یا همان نوار لمسی نامیده است.

طبق آنچه خود این شرکت ادعا کرده است ، سری جدید مک بوک از مدل مک بوک پرو رتینا بین ۱۴ تا ۱۷ درصد نازک‌ تر و تقریبا نیم پوند نیز سبک ‌تر هستند و در دو سایز ۱۳ و ۱۵ اینچی و رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری به بازار ارائه خواهد شد. در مک بوک های جدید، اپل از تکنولوژی فورس تاچ (force touch) در ترک پدهای خود و همچنین آپدیت جدیدی از نسل بعدی butterfly switch در صفحه ‌کلید خود بهره می‌برد  که در نسل قبل در مک بوک ۱۲ اینچی نیز به ‌کار برده شده بود.

در مدل ۱۵ اینچی مک بوک جدید، پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای core i7  ، کارت گرافیک AMD Radeon Pro  باقابلیت حافظه‌ی ویدئویی بیش از ۴ گیک و همچنین رم با ظرفیت ۱۶ گیگابایت  ارائه‌ شده است. و مدل ۱۳ اینچی نیز با جی پی یو Intel Iris  و همچنین پردازنده‌ی core i5 و یا core i7  برای خریداران به بازار معرفی‌ شده است. در سری جدید مک بوک ، پورت ۴ USB-C  تاندر بولت ۳ به چشم می‌خورد که با هر کدام می‌شود لپ‌ تاپ را شارژ کرد. همچنین در این مدل جک 3.5 میلی ‌متری هدفون نیز تعبیه ‌شده است” اما خبری از  درگاه اس دی کارت که در نسل‌های قبلی این لپ‌ تاپ وجود داشت نیست.

کلید عملکرد جای خود را به صفحه لمسی تعاملی می‌دهد

۷ خبر مهم از محصولات جدید اپل

 در این مراسم نوار لمسی جدید اپل تشویق حضار را به همراه داشت. این صفحه ‌نمایش رتینا که جای کلیدهای عملکرد را از آن خود کرده است، کاملاً لمسی هستند. این نوار لمسی با تغییر نرم‌افزار در حال اجرا تغییر می‌کند. به ‌عنوان‌ مثال اگر مرورگر را در سری جدید مک بوک باز کنید، بوک مارک هایتان بر روی نوار لمسی ظاهر می‌شود. همچنین می‌توانید گزینه‌ی باز کردن صفحه جدید، مرور بین صفحات و همچنین حرکت بین وب سایت‌های مختلف را نیز مشاهده کنید. در حالتی که شما گالری عکس‌های خود را در سری جدید مک بوک باز می‌کنید خواهید دید که  نوار ابزار ویرایش عکس به‌طور خودکار بر روی صفحه‌ نمایش نوار لمسی ظاهر می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از نوار لمسی عکس‌های خود را جست‌وجو کرده و با  فیلترهای مختلف عکس ها را ویرایش کنید. همچنین سایز عکس‌های خود را نیز تغییر دهید. در حالت کلی شما می‌توانید انتخاب کنید که چه گزینه‌هایی به ‌صورت پیش ‌فرض بر روی نوار لمسی ظاهر شود که شامل کنترلرهای سیستم نیز می‌شود که پیش‌ از این با استفاده از دکمه‌ی fn بر روی صفحه نمایان می‌شدند.

تاچ آی دی به سری جدید مک بوک اضافه می‌شود

۷ خبر مهم از محصولات جدید اپل

فناوری تاچ آیدی که پیش‌ از این درگوشی های آیفون این شرکت وجود داشت نیز در کنار نوار لمسی در سری جدید مک بوک تعبیه ‌شده است. همانند آنچه در آیفون ۶ اس و  ۷ استفاده‌ شده در مک بوک ها نیز اپل از سنسور نسل دوم خود استفاده کرده است که توسط پوششی از سنگ یاقوت کبود محافظت می‌شود و از چیپ مدل T1  به‌منظور استفاده از سیستم پرداخت امن اپل بهره می‌برد. این فناوری می‌تواند در دستگاه‌هایی که توسط چند نفر استفاده می‌شدند بسیار کاربردی باشد و این امکان را به کاربران می‌دهد که با استفاده از این حسگر به‌ راحتی وارد حساب کاربری خود شوند.

برنامه‌های حرفه‌ای نیز آپدیت می‌شوند

۷ خبر مهم از محصولات جدید اپل

در مک بوک پرو جدید،شرکت اپل آپدیت‌های جدید برنامه‌های حرفه‌ای خود را نیز معرفی کرد. نوار لمسی مک بوک برنامه جدید Final Cut Pro را ساپورت می‌کند. بعلاوه به‌صورت کاملاً تعاملی جدول زمانی فایل‌های ویدوئی در حال پخش را حتی در حالت پخش بر روی تمام صفحه به نمایش می‌گذارد و  هم‌چنین کنترل‌گرهای دیگر مانند نوار تغییر صدا را نیز در دسترس کاربر قرار می‌دهد. اپل قابلیت استفاده از نوار لمسی مک را  برای برنامه‌های دیگری نیز مانند Adobe Photoshop  و DJ Pro  را به حضار در مراسم نشان داد.

صفحه‌ نمایش بسیار باریک LG  باقابلیت نمایش تصاویری باکیفیت 4k

۷ خبر مهم از محصولات جدید اپل

شرکت LG  ساخت صفحه‌ نمایش 4k مخصوص لپ تاپ مک بوک اپل را بر عهده داشته است. مدیر اجرایی شرکت اپل، فیل شیلر، این صفحه‌ نمایش را “Ultimate docking station ” می‌نامد. به دلیل آنکه می‌تواند به‌ طور هم‌زمان در حین نمایش تصاویر، آن را شارژ نیز بکند. با اینکه ما جزئیات بیشتری در مورد این صفحه‌ نمایش در دسترس نداریم؛ اما می‌دانیم که هر لپ تاپ می‌تواند به‌ طور هم‌ زمان استفاده از دو صفحه‌ نمایش را ساپورت کند.

شرکت اپل مدل ایر مک بوک را از رده خارج می‌کند

۷ خبر مهم از محصولات جدید اپل

اپل با اعلام اینکه آپدیت جدیدی برای مک بوک ایر ارائه نخواهد داد، دارندگان این مدل قدیمی  لپ تاپ های اپل را به خرید مک بوک پرو ۱۳ اینچی خود تشویق کرد. مک بوک پرو باقیمت پایه‌ی 1,499 دلار بدون داشتن نوار لمسی و دارا بودن دو USB-C پورت تاندر بولت ۳ در بازار جهانی موجود است. علاقه‌مندان مک بوک ایر می‌توانند با اطمینان به این موضوع که مک بوک پرو های جدید ۱۳ اینچی کوچک‌تر و سبک تر از مک بوک ایر هستند آن‌ها را جایگزینِ مدل ایر خود کنند. با این حال مک بوک ایر نیز به‌عنوان انتخاب کم‌هزینه‌تری به نسبت سایر مک بوک ها نیز هم چنان در بازار موجود است.

تمام تلویزیون های اپل برنامه ی یکسان TV  را دریافت می‌کنند

۷ خبر مهم از محصولات جدید اپل

اپل در تولید وسیله‌ای چندرسانه‌ای و برای بازی و سرگرمی که در مرکز توجه خانه‌ها قرار دارد، کمال جسارت را به خرج داده است. اپل در تلویزیون‌های جدید خود قابلیت اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مختلفی مثل minecraft  و بیش از ۲۰۰۰ بازی دیگر را قرار داده است.

 نکته‌ی مهم‌تر دیگر در رابطه با این محصول اپل، استفاده‌ی این شرکت از برنامه‌ TV برای تمامی تلویزیون‌های خود است.  این برنامه‌ی یک مرکز محتوای جدید برای تلویزیون های اپل است که در کنار بقیه‌ی برنامه‌های دیگر در این زمینه بر روی این محصول قرار خواهد گرفت. برنامه‌ TV  تنها یک‌بار اطلاعات شما را دریافت و هنگامی‌ که وارد آن شدید به‌طور خودکار در بقیه‌ی برنامه‌ها نیز اطلاعات شما را منطبق می‌کند.  با نصب این برنامه بر روی آیپد و یا آیفون می‌توان اطلاعات و محتوا را بین دستگاه‌های خود به اشتراک بگذارید. این برنامه امسال به‌طور رایگان در دسترس دارندگان محصولات اپل قرار خواهد گرفت.

هم‌چنین اپل می‌خواهد که کاربران بتوانند با استفاده از سیستم هدایتگر صوتی سیری (Siri voice navigation) برنامه‌های تلویزیونی زنده را تماشا کنند. کاربران به‌راحتی می‌توانند با استفاده از این سیستم از سیری بخواهند که مستقیماً به شبکه‌ی خبری و یا ورزشی دلخواهشان برود. سیری با دریافت اطلاعات از شبکه‌های مختلف به‌سرعت به شبکه‌ی دلخواه کاربر متصل می‌شود. سیری می‌تواند برنامه‌ی زمانی مسابقات ورزشی مختلف و امتیازات هر تیم را نیز نمایش دهد. با استفاده از TV app  تماشای برنامه‌ی تلویزیونی آسان‌تر از قبل شده است و دیگر لازم نیست برای پیدا کردن برنامه‌ی موردنظر خود میان برنامه‌های مختلف، وقتتان را تلف کنید.

سخن پایانی

۷ خبر مهم از محصولات جدید اپل

بااینکه قابلیت‌های بسیاری توسط این شرکت اعلام شد؛ اما خالی از لطف نیست بدانیم که با آمدن این ویژگی‌ها به بازار فناوری، عمر ویژگی‌های دیگری مانند دکمه‌های عملکرد ، ویژگی MagSafe  و درگاه  کارت SD  به پایان رسیده و شاید برای همیشه با محصولات این شرکت خداحافظی کنند.

.

منبع : theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر