;
coinex

مدیرعامل شرکت شارپ تایید کرد که اپل در آینده برای آیفون‌ از پنل های OLED استفاده خواهد کرد

مدیرعامل شرکت شارپ تایید کرد که اپل در آینده برای آیفون‌ از پنل های OLED استفاده خواهد کرد

مدیرعامل شرکت شارپ تایید کرد که اپل در آینده برای آیفون‌ از پنل های OLED استفاده خواهد کرد. در ادامه با ما همراه باشید :

سال آینده، گوشی های آیفون شرکت اپل 10 ساله خواهند شد و ما انتظار داریم تا اپل تغییرات عمده‌ای را بر روی این گوشی ها اعمال کند. یکی از تغییرات عمده این است که صفحات نمایش آیفون از LCD به OLED تغییر خواهند کرد که  البته هنوز این خبر به طور رسمی تأیید نشده است. هفته گذشته نشریه Nikkei Asian Review اعلام کرد که سه مدل مختلف از آیفون 8 تولید خواهد شد که یکی از آن‌ها دارای صفحه نمایش 5 اینچی خواهد بود. دو مدل دیگر نیز مثل همیشه دارای صفحات 4.7 و 5.5 اینچی هستند.

اپل اعلام کرده که می‌خواهد کنترل و دقت بیشتری بر روی روند ساخت صفحه نمایش آیفون داشته باشد. برای این منظور، در اوایل سال جاری فاکسکان طی قراردادی کمپانی شارپ را به ارزش 6.2 میلیارد دلار خریداری کرد. مسلما فاکسکان یکی از شرکت‌هایی است که در تولید و مونتاژ آیفون‌ها نقش دارد. تای جنگ وو، مدیرعامل شارپ، کسی که هم اکنون یکی از مدیران اجرایی فاکسکان است؛ روز شنبه خطاب به دانشجویان دانشگاه تاتونگ، جایی که وی در آن دکترای افتخاری دریافت کرد سخنرانی‌ای انجام داد. در طول سخنرانی‌، وی اشاره کرد که کمپانی اپل برای جلوگیری از رکود اخیر خود که در گزارش‌های سه دوره متوالی در سال‌های پیاپی شاهد آن بوده، نیاز دارد تا پنل های خود را به OLED تغییر دهد. وی افزود: “این یک بحران است اما می‌توان از آن به عنوان یک فرصت نیز استفاده کرد.”

صفحه نمایش های OLED در مقایسه با صفحه نمایش های کنونی اپل یعنی LTPS، رنگ زمینه را بهبود می‌دهند. علاوه بر این، نمایشگر اولد انعطاف پذیری بیشتری دارند که این موضوع به اپل کمک می‌کند تا آیفون‌هایی با مدل صفحات منحنی تولید کند. در حال حاضر که شارپ مسئول تولید صفحه نمایش های کنونی اپل است، با توجه به حجم درخواست‌های اپل، کارخانه‌های جدید بیشتری برای رسیدگی به این حجم از تولید، نیاز است. به گفته تای جنگ وو، آن‌ها در حال ساخت مراکز جدیدی در ژاپن هستند. وی در ادامه افزود “ما قادر به تولید پنل های OLED در آمریکا نیز هستیم. اگر مشتری کلیدی ما از ما درخواست کند تا در ایالات متحده تولید کنیم، آیا این امکان وجود دارد که نتوانیم آن را انجام دهیم؟”

 ” آیفون همواره در حال تحول بوده و هم اکنون نیز قصد دارد تا پنل های خود را از LTPS به OLED تغییر دهد. ما نمی‌دانیم که آیا این تغییرات برای آیفون موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر؛ اما اگر اپل این مسیر را طی نکند، ریسک نکند و تغییرات را به وجود نیاورد، نوآوری‌ای نیز وجود نخواهد داشت. این یک بحران است؛ اما می‌تواند یک فرصت خوب نیز باشد.” تای جنگ وو، مدیرعامل شرکت شارپ

نشریه Nikkei Asian Review، منتشر شده توسط آژانس بزرگ خبری Nikkei، اعلام کرده که اپل صفحه نمایش فعلی LTPS خود را در سال آینده برروی مدل‌های 4.7 و 5 اینچی نگه داشته و همچنین یک مدل 5.5 اینچی ویژه نیز با صفحه نمایش منحنی OLED ارائه خواهد کرد. پس تقریبا یک چیز حتمی خواهد بود، اپل برای نسل بعدی آیفون‌ از پنل های OLED استفاده خواهد کرد.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر