;
coinex

اینتل از پهپادهای نور پردازی هوایی خود رونمایی کرد

پهپاد اینتل

اینتل فقط از پهپاد (هواپیماهای بدون سرنشین) برای نشان دادن قدرت رباتیک خود بهره نمی برد، بلکه قصد دارد، کسب و کار جدیدی را در این زمینه برای خود ایجاد کند. این شرکت سازنده تراشه از Shooting Star، کوادکوپتری رونمایی کرد که امکان نور پردازی هوایی را خواهد داشت. نرم افزار همراه پهپاد اینتل بر اساس عمر باتری و کیفیت دریافت GPS محل پرواز را مشخص می کند. همچنین چراغ های LED، این پهپاد امکان نوردهی به هر یک از 4 میلیارد ترکیب رنگی را خواهند داشت.

سخت افزار پهپاد اینتل به گونه ای طراحی شده که میزان آسیب را، حتی در صورت وقوع سانحه، به حداقل برساند. این پهپاد از فوم و پلاستیک انعطاف پذیر ساخته شده و محافظ ملخ های آن از آسیب افراد -در صورت برخورد با انسان- جلوگیری خواهند کرد. Shooting Star ، همچنین امکان پرواز در هوای بارانی را هم خواهد داشت.

پرواز 500 ستاره دنباله دار اینتل در آسمان شب
پرواز 500 ستاره دنباله دار اینتل در آسمان شب

اینتل هنوز در مورد قیمت گذاری Shooting Star و یا اینکه این محصول در اختیار عموم قرار خواهد گرفت یا خیر، چیزی نگفته است. البته شاید این موضوع چندان جای تعجب نداشته باشد، چرا که اینتل برای عرضه انبوه محصولش نیاز به تاییدیه اداره هوانوردی فدرال (FAA) خواهد داشت. به هر حال، برای مشتاقان و علاقه مندان به پهپادها، گزینه های بهتری هم در بازار موجود است که امکان پروازهایی طولانی تر از 20 دقیقه را دارند. با وجود همه اینها، شکی نیست که این تکنولوژی می تواند برای شرکت هایی که در زمینه سرگرمی فعالیت می کنند، مفید باشد. گفتنی است، اینتل اوایل سال جاری با پرواز همزمان 100 پهپاد، رکورد جهانی گینس را به نام خود به ثبت رسانده بود. این شرکت چند روز قبل هم با پرواز 500 پهپاد بار دیگر رکورد خود را جا به جا کرده بود.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر