;
coinex

مهمانخانه کاسا سولاریس در جزایر کارائیب؛ اثر استودیوی معماری جان هیکس

مهمانخانه کاسا سولاریس در جزایر کارائیب اثر استودیوی معماری جان هیکس

شش آپارتمان در بلوک های بتنی مستطیلی شکل، مهمانخانه ای در کارائیب را شکل داده اند. این مهمانخانه که توسط استودیوی معماری جان هیکس طراحی شده، به طور کامل، جدا از شبکه (خودکفا) است. مهمانخانه کاسا سولاریس یکی از پنج مهمانخانه ای است که در جزیره ویکس، در سواحل شرقی پورتوریکو واقع شده است.

طبقه همکف این مهمانخانه دو آپارتمان را در خود جای داده که ظرفیت اقامت چهار نفر را دارا هستند، در همین حال چهار بلوک کوچکتر این مهمانخانه، ظرفیت پذیرش دو نفر را خواهند داشت. راه پله طولانی کاسا سولاریس، امکان دسترسی به تمام طبقات را فراهم می کند. انرژی مهمانخانه کاسا سولاریس به طور کامل از انرژی خورشیدی تامین می شود، به این ترتیب، سیستم برق آن هم، به صورت جدا از سیستم خواهد بود.

شش آپارتمان در بلوک های بتنی مستطیلی شکل، مهمانخانه ای در کارائیب را شکل داده اند

استودیوی معماری جان هیکس در این مورد گفته: “هتل جزیره ای کاسا سولاریس در جزیره ویکس، پورتوریکو، نخستین هتل تمام خورشیدی در کارائیب است که به طور کامل از شبکه برق تجاری خارج شده است.”

موقعیت ساختمان به شکلی طراحی شده که از بادهای دریای کارائیب برای تهویه هوا بهره ببرد، و در همین حال، پانل های فتوولتائیک نصب شده بر روی سقف، امکان ذخیره انرژی خورشیدی را فراهم می کنند.

استودیو در این مورد توضیح می دهد: “مهمانان می توانند، آیپد و لپ تاپ های خود را به طور مستقیم با انرژی خورشیدی شارژ کنند.”

راه پله طولانی کاسا سولاریس، امکان دسترسی به تمام طبقات را فراهم می کند

هر یک از آپارتمان ها، ورودی های بزرگی در قسمت انتهای خود دارند که نمایی دلپذیری از باغ فراهم می کند و به پاسیو فضای باز می رسد. آپارتمان های طبقه اول دارای دو تراس هستند، یک تراس که به وسیله سایبان طبقه بالا سایه دار شده و دیگری که در معرض نور خورشید قرار گرفته است.

همچنین، مهمانخانه دوش های هوای آزادی را در هر یک از پاسیوها جای داده که آب آن توسط آب گرم زیر زمینی تامین می شود. به منظور جلوگیری از آسیب های ناشی از طوفان، هیچ شیشه ای در سازه به کار نرفته، در عوض از درب های رولی (کرکره ای) فلزی بهره برده شده است.

تراس که به وسیله سایبان طبقه بالا سایه دار شده

فضای داخلی سازه هم از دیوارهای بتنی است. دیوارهای درون آپارتمان به رنگ سفید رنگ آمیزی شده و از درب های چوبی و پرده های کرکره های در ساختمان استفاده شده است. برای کاهش مصرف انرژی هم از چراغ های LED، لوازم برقی و پنکه های سقفی کم مصرف استفاده شده است.

آپارتمان های طبقه اول دارای دو تراس هستند، یک تراس که به وسیله سایبان طبقه بالا سایه دار شده و دیگری که در معرض نور خورشید قرار گرفته است.

تراس هستند، یک تراس که به وسیله سایبان طبقه بالا سایه دار شده و دیگری که در معرض نور خورشید قرار

.

منبع: dezeen

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر