;
coinex

ساخت هایپرلوپ امارات به واقعیت نزدیک‌تر شده است!

ساخت هایپرلوپ امارات به واقعیت نزدیک‌تر شده است

به نظر می رسد، طرح شرکت هایپرلوپ وان (Hyperloop One)، خط حمل و نقل فوق سریع لوله ای در حال نزدیک شدن به واقعیت است. این شرکت که در حال همکاری با شهر دبی است، طرح کانسپتی (مفهومی) از نحوه کار سیستم اتوماتیک هایپرلوپ امارات متحده عربی با وجود زیرساخت های موجود منتشر کرد. در طرحی که هایپرلوپ وان منتشر کرده، چندین پورتال (ایستگاه) در نواحی مناسبی از شهر (از جمله در برج خلیفه) و همچنین مسیر ارتباطی بین دبی و ابوظبی که زمان لازم برای سفر بین این دو شهر را به شدت کاهش می دهند (سفر با هایپرلوپ در این مسیر به جای 2 ساعت معمول با خودرو، تنها 12 دقیقه به طول می انجامد) گنجانده شده است.

این کانسپت همچنین شامل طراحی های اولیه پادها (نام دیگر این وسیله نقلیه) است. طراحی فضای داخلی شیک و چیدمان اختیارهای صندلی ها برای گروه های خاص و همچنین جایگاه های مجزایی برای مسافران لوکس هم به نظر مناسب جمعیت ثروتمند این کشور حوزه خلیج فارس باشد.

البته باید در نظر داشته باشیم، این تنها یک طرح کانسپت است و یک طرح نهایی نیست. چندی پیش نیز خبری در همین مورد در تکرا منتشر شد. شرکت هایپرلوپ در حال بررسی امکان احداث چنین خطی میان دبی و ابوظبی است. البته قطعا شرکت در راه ساخت این طرح، با چالش ها و موانع فنی مختلفی مواجه می شود؛ اما با این حال، بدیهی است که شرکت سخت مشغول به واقعیت تبدیل کردن ایده هایپرلوپ است.

ماه اوت (مرداد) سال جاری، شرکت دی پی ورلد (شرکت ترابری دریایی اماراتی)، قراردادی را با شرکت هایپرلوپ وان به امضا رساند. به موجب این قرارداد، این شرکت باید کانتینرهای کشتی تخلیه شده در اسکله جبل علی را به انبارهای جدید این اسکله منتقل کند. دو ماه بعد هم، برای توسعه این پروژه، مبلغ 50 میلیون دلار در اختیار شرکت هایپرلوپ وان قرار گرفت، به این ترتیب قرار است، شرکت، در سه ماهه اول سال 2017، آزمون هایپرلوپ خود را با مقیاس کامل انجام دهد.

ایده ایلان ماسک ساخت تونلی است که می‌تواند مسافران را در عرض نیم ساعت از سانفرانسیسکو به لس‌آنجلس پرتاب کند، چیزی که لازمه آن سرعتی حمل و نقلی حدود 750 مایل در ساعت (حدود 1000 کیلومتر در ساعت) است.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر