;
coinex

به گفته تحلیلگران، آیفون های شرکت اپل پرفروش ترین گوشی ها در آمریکا بوده اند

پرفروش ترین گوشی ها در کشور آمریکا

تحلیلگران آیفون های شرکت اپل را پرفروش ترین گوشی ها در کشور آمریکا می دانند.

یکی از شرکت هایی که وضعیت بازار را زیر نظر داشته و آن ها را مورد بررسی قرار می دهد، خلاصه ای از داده های خود در مورد وضعیت بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه ی سوم سال 2016 را منتشر کرده است. بر اساس ارقام موجود در این گزارش، گوشی های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس فروش بسیار بالایی را در کشور آمریکا تجربه کرده اند.

سهم سیستم عامل ios در کشور آمریکا 5.2 درصد در این مدت افزایش یافته است. این افزایش به لطف فروش بالای گوشی های آیفون 7 و 7 پلاس و همچنین آیفون ارزان تر یعنی آیفون 6s ممکن شده است. بر اساس داده های این شرکت، اکنون سهم بازار سیستم عامل های موبایل به این شکل است که IOS با رشدی که داشته اکنون 34.2 درصد از سهم بازار را در اختیار گرفته است و این در حالی است که سیستم عامل اندروید شرکت گوگل با سهم 63.4 درصدی شاهد کاهش سهم خود در این بازار بوده است زیرا سهم قبلی این سیستم عامل از این بازار 66.7 درصد بود.

با این وجود، اما گوشی های جدید شرکت اپل در خارج از کشور آمریکا با استقبال خوبی همراه نبوده اند. برای مثال در کشور آمریکا سهم ios با کاهش 2.5 درصدی به 15 درصد رسید و همچنین در کشور چین این کاهش بیشتر بوده است، به طوری که سهم سیستم عامل ios با 4.5 درصد کاهش از 18.7 به 14.2 درصد کاهش یافته است.

در بریتانیا اما گوشی های آیفون 7 و 7 پلاس با استقبال خوبی از طرف مردم این منطقه رو به رو شده اند و به پرفروش ترین گوشی هوشمند در این سه ماهه در این منطقه تبدیل شده اند. جالب است بدانید که گوشی تقریبا ارزان قیمت شرکت اپل یعنی آیفون SE هم همچنان با محبوبیت بالایی در انگلیس مواجه است، به طوری که این گوشی 8.5 درصد از کل گوشی های فروخته شده در این کشور را تشکیل می دهد و این در حالی است که این آمار در کشور آمریکا تنها 3.5 درصد است.

در کشور چین، مردم روز به روز بیشتر از گذشته به سمت تولید کننده داخلی خود، یعنی شرکت اپو (Oppo) متمایل می شوند به طوری که فروش گوشی های این برند از 8.2 درصد به 11.2 درصد از فروش کل گوشی های هوشمند در کشور چین افزایش یافته است. گوشی Oppo R9 موفق شد در این سه ماهه ی مالی، گوشی آیفون 6s را از صدر پرفروش ترین گوشی های هوشمند در کشور چین پایین کشیده و خود به پرفروش ترین گوشی هوشمند بازار چین تبدیل شود.

تحلیلگران هنوز دقیقا نمی دانند که اوضاع فروش گوشی های هوشمند در تعطیلات کریسمس به چه شکل پیش خواهد رفت. سامسونگ اما در پی شکست گوشی نوت 7 ، نبرد سختی در پیش رو دارد. بسیاری معتقدند که تبلیغات گسترده این شرکت برای گوشی های گلکسی S7 و S7 Edge باعث می شود که این گوشی ها فروش خوبی را در این تعطیلات تجربه کنند. تحلیلگران در حضور اپل در بازار چین معتقدند که اکنون در این کشور نسبت مناسبی بین عرضه و تقاضا حاکم نیست به خصوص زمانی که پای آیفون 7 پلاس به میان آید و اپل امیدوار است که در سه ماهه بعدی فروش بالایی را به واسطه این گوشی تجربه کند، باید صبر کنیم و ببینیم که جنگ شرکت های تولید کننده ی گوشی های هوشمند در آینده به چه شکل پیش خواهد رفت.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر