;
coinex

تشخیص سرطان ریه قبل از وقوع آن! مایکروسافت هنرنمایی می‌کند

تشخیص سرطان ریه قبل از وقوع آن! مایکروسافت هنرنمایی می‌کند

“شما ممکن است به سرطان ریه مبتلا باشید. لطفا با یک پزشک مشورت کنید.” این احتمالا بدترین نوتیفیکیشنی است که ممکن است در گوشی تان مشاهده کنید! اما چنین چیزی در آینده، می تواند به واقعیت، تبدیل شود. محققان بخش تحقیقات مایکروسافت، با بررسی سوابق جستجوهای افراد ناشناس و همین طور ارجاع به داده های جمعیتی، تخمین زدند، 39 درصد امکان تشخیص سرطان ریه تا یک سال قبل از بروز آن، وجود دارد.

به گزارش بلومبرگ، محققان مایکروسافت با استفاده از موتور جستجوی بینگ، عباراتی که در آن از تشخیص سرطان ریه استفاده شده بود را در نظر گرفتند. سپس به تاریخچه جستجوهای کاربر رجوع کردند و به دنبال علائمی مرتبط به برونشیت و یا درد قفسه سینه گشتند. همچنین چیزهایی مانند، سیگاری بودن کاربر و یا قرار گرفتنش در معرض گاز رادون (دومین عامل ایجاد کننده سرطان ریه) از داده های مکان و دیگر عبارات جستجو شده، استخراج شد.

البته، با وجود چنین چیزی، همیشه امکانی برای اشتباه هست. با این حال، 39 درصد موفقیت با تشخیص یک هزارمی بیماری در جمعیتی 100 هزار نفری، بازهم می تواند به 3 درصد افراد هشدار زود هنگام بدهد.

از آنجا که تشخیص سرطان اغلب در زمانی انجام می شود که بیمار در مراحل پایانی بیماری است، چنین مطالعه ای با آزمایش ها و مطالعات بیشتر، می تواند فوق العاده مهم باشد و احتمالا نتایج چنین مطالعه ای، نوتیفیکیشنی می شود که هرگز نتوانید با بی توجهی و با کنار کشیدن نوار، حذفش کنید!

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر