;
coinex

سیتروئن Cxperience آخرین مدل مفهومی شرکت خودروسازی سیتروئن

مدل مفهومی سیتروئن CXperience

همه ما شرکت فرانسوی سیتروئن فرانسه را به عنوان تولید کننده خودروهایی بزرگ با راحتی و امکانات بسیار می شناسیم. این خودرو ساز که از بازماندگان طرح تعدیل صنایع خودرو سازی فرانسه بعد از جنگ جهانی دوم است، در رویکردی جدید دست به طراحی خودروهایی با ابعاد کوچک تر زده است.

این رویکرد جدید شرکت توسط ژاویر پژو (Xavier Peugeot) مدیر برنامه ریزی شرکت سیتروئن در برنامه محبوب تاپ گیر (Top Gear) نیز تایید شد. او این موضوع را انطور بیان کرد : “ما کارهای زیادی در رابطه با طراحی ساخت خودروهای کوچک در چند سال گذشته  انجام داده ایم. شاید مردم اینگونه تصور کنند که ما تمام وقت خود را برای تولید خودرو های کوچک گذاشته ایم و یا اینکه دچار افت فروش شده ایم. اما هدف اصلی ما برگشتن با بالاترین سطح بازار است. این راه آینده سیتروئن است.”

سخنان ژاویر پژو این اطمینان را می دهد که شرکت سیتروئن از راه قبلی خود در تولید خودروهای بزرگ و لوکس منحرف نشده است. بعلاوه با مشاهده خودرو زیبا و با طراحی نرم سیتروئن Cxperience به خط مشی آتی این شرکت نیز پی خواهیم برد. این خودرو با طراحی مدرن و زیبای با اولین نگاه بیننده را به آینده می برد. این خودرو نفس هر علاقمندی را بند آورده و حس زندگی در 20 سال آینده را به وی القا می کند. همه اینها نشان می دهد که سیتروئن دوباره به روزهای اوج خود برخواهد شد و همان خودروسازی خواهد شد که روزی از بهترین های جهان بود.

این خودروی مفهومی که با نام سیتروئن Cxperience شناخته می شود، با طراحی بسیار نرم و چشم نواز خود به روح بیننده آرامش می دهد. طراحی خارجی سیتروئن Cxperienceب ه هیچ وجه ظاهری پرخاشگرانه به خودرو نمی دهد. در عوض این حس را به سرنیشینان القا می کند که در خانه خود نشسته اند. با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان در داخل کابین این خودرو با استفاده از صندلی های خود به گرمی سرنشین را در خود جای می دهد. سیتروئن Cxperience با طولی برابر با 4850 میلیمتر و عرض 2000 میلیمتر، ارتفاعی برابر با 1370 میلیمتر دارد. این ارتفاع بسیار کم باعث افزایش حس جنگجویانه آن شده و ظاهری اسپرت تر به آن می بخشد. رینگهای بزرگ 22 اینچی آن نیز ظاهری عظلانی داشته و جلوه زیبایی به آن می بخشد.

شیشه عقب سیتروئن Cxperience شبیه به بوم نقاشی، نمای جانبی نرم و مواج و مدل فسک بک (Fastback) عقب این سیتروئن ظاهری بسیار زیبا و متفاوت به آن داده است. البته اگر از گوشه چشم به آن نگاه کنیم شباهت اندکی به خودروی قبلی سیتروئن یعنی مدل C6 دارد. این خودرو با رنگ خاص سبز متمایل به آبی کم رنگ رنگ آمیزی شده است.

طراحی داخلی

طراحی داخلی سیتروئن Cxperience نیز با استفاده از فلسفه هرچه کمتر بهتر! طراحی شده و حسی سادگی شبیه سادگی آئین های بودایی در داخل آن به سرنیشن دست می دهد. صندلی ها با استفاده از اسفنج مخصوص ساخته شده و حس شناوری را به سرنشینان القا می کند. نمایشگر غول آسای 19 اینچی با نسبت 16/3 نیز یکی از مهمترین ادوات داخل سیتروئن Cxperience است.

تمام این طراحی ها بر اساس هدف “راحتی فوق العاده”شرکت سیتروئن بوده و این خودرو با استفاده از سیستم فنربندی جدید فوق العاده نرم خود سواری نرم و آرام را برای سرنشینان به ارمغان می آورد. در سیتروئن Cxperience ستون B وجود نداشته و درها برخلاف جهت همدیگر باز می شوند. این مساله موجب سهولت بسیار در هنگام ورود و خروج از خودرو می گردد. تودوزی سیتروئن Cxperience با استفاده از رنگ زرد روشن بوده و با قطعه هایی از چوب به رنگ قهوه ای تزئین شده است.

در زیر در موتور سیتروئن Cxperience فرازمانی این خودروی مفهومی شرکس سیتروئن ، دو پیشرانه هیبریدی وجودارد که یکی نیروی تولید خود را به چرخهای جلو دیگری به چرخهای عقب منتقل می کند. توان تولیدی موتور بنزینی چیزی در حدود 150 تا 200 اسب بخار بوده و موتور الکتریکی نیز با تولید 107 اسب بخار، توانایی پیمودن مسافتی معادل 60 کیلومتر را بدون مصرف سوخت به خودرو می دهد. پلتفورم اصلی این خودرو بر اساس مدلی کشیده تر شده نسبت به طراحی EMP2 بوده که در خودروی مفهومی قبلی این شرکت یعنی Aircross نیز استفاده شده بود.

تاریخچه شرکت سیتروئن

شرکت سیتروئن در سال 1919 میلادی توسط صنعتگر فرانسوی آندره گوستاو سیتروئن (Andre Gustav Citroen) تاسیس شد. شرکت سیتروئن به عنوان اولین تولیدکننده انبوه خودروهای دیفرانسیل جلو نیز شناخته می شود. سیتروئن در سال 1955 با ارائه مدل CS اولین شرکتی بود که از سیستم تنظیم خودکار هیدروپنوماتیک در خودروهای خود استفاده کرد. از سال 1967 میلادی نیز این شرکت برای اولین بار در لامپهای خودروهای خود از سیستم تغییر ارتفاع استفاده نمود. این شرکت با نزدیک به 14.000 نفر پرسنل جزو گروه صنعتی PSA قرار دارد.

منبع:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر