;
coinex

سبک زندگی لئوناردو دی‌کاپریو و مستند “قبل از وقوع سیل” ؛ به راستی شخصیت اصلی او کدام است؟

لئوناردو دی‌کاپریو ادعا می کند که مستند جدید او خطرات ناشی از تغییرات آب و هوا را به نمایش در می آورد

لئوناردو دی‌کاپریو ادعا می کند که مستند جدید او خطرات ناشی از تغییرات آب و هوا را به نمایش در می آورد و هدفش به تصویر کشیدن خطرات ناشی از سوخت های فسیلی است ولی حرکات خود او در زندگی شخصی‌اش با هدف این مستند در تناقض است!

مستند جدید او به نام قبل از سیل (Before the Flood) تاریخچه ای از عنصر کربن در سراسر دنیا را نشان می دهد. لئوناردو دی‌کاپریو با یک سری مستندات در پی اثبات وقوع بلایای طبیعی به دلیل گرم شدن زمین است.

این بازیگر برنده جایزه اسکار، در این مستند با دانشمندان، سیاستمداران و دانشگاهیان گفتگویی نمایشی در مورد گرم شدن زمین انجام داده؛ اما او در این مستند موفق نمی شود فقط با گفتگویی نمایشی با رهبران و سیاستمداران جهان که با رفتارشان در واقعیت، در تضاد است مستندی تاثیر گذار خلق کند.

سازمان ملل متحد بارها تلاش کرده با استفاده از ستارگان هالیوود مصرف سوخت های فسیلی را مضر و ترسناک جلوه دهد.

اما تا به اینجا چیزی که می تواند مردم را بترساند و شوکه کند این نیست. در واقع لئوناردو دی‌کاپریو یک سرمایه دار است که دوست دارد تاریخچه کربن و اثر آن بر گرم شدن زمین را در انجیل جستجو کند. این مهارتی است که او از ال گور (Al Gore) پس از سفرش در سال ۱۹۹۸ به کاخ سفید به دست آورده است و در حال حاضر او بنیاد لئونارد دیکاپریو را با کمک “ال گور” برای پرداختن به مسائل زیست محیطی بنیان نهاده است. (ال گور سیاست مدار و فعال محیط زیست که رده های مختلفی در آمریکا را دارا بوده از جمله سناتور، نماینده مجلس و در برهه ای معاون رئیس جمهور بوده است)

بنا به اظهارات مطبوعات آمریکایی به ویژه آسوشیتد پرس (Associated Press) لئوناردو دی‌کاپریو بازیگر مشهور هالیوود به اتهام فساد مالی از یک شرکت توسعه بلند مدت استراتژیک اقتصادی در مالزی محکوم است. لئوناردو دی‌کاپریو همچنین متهم شده است برای ساخت فیلم گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street) نیز به میزان ۱۰۰ میلیون دلار از این پول استفاده کرده است. فیلم گرگ وال استریت در مورد یک دلال شرور سهام است.

لئوناردو دی‌کاپریو در صحنه ای از فیلم گرگ وال استریت
لئوناردو دی‌کاپریو در صحنه ای از فیلم گرگ وال استریت

در حال حاضر او می گوید بازگشت پول ها دشوار است، بنا به اظهارات او این صندوق با یک میلیارد دلار با بنیاد وابسته به کالیفرنیا در ارتباط است. نه تنها اسراف در شیوه زندگی دیکاپریو وجود دارد بلکه از او در رسانه ها به عنوان یک فعال عوام فریب محیط زیست یاد شده است. خبرنگاران در جراید مدعی شده اند که لئوناردو دی‌کاپریو گفته است سازمان های صنعت سوخت فسیلی باید مشمول مالیات شوند، این در حالی است که وی یک بنیاد محیط زیستی را اداره می کند و تا به حال کمک های مالی هنگفتی به سازمان های مختلف حفاظت از محیط زیست کرده است. این پیشنهاد در صورت عملی شدن به او اجازه می دهد به عنوان یک فعال محیط زیست که با حضور در احزاب و گروه های محیط زیستی در جهت پیشنهادش در مورد سوخت های فسیلی، به آن ها فشار بیاورد.

انزجار لئوناردو دی‌ کاپریو از سوخت های فسیلی باعث شده شبکه (ABC) آمریکا او را به عنوان فردی فوق العاده متعهد در قبال محیط زیست نه فقط در صحبت و سخنرانی بلکه او را به عنوان فردی جسور برای مقابله با تغییرات و گرمی آب و هوا نام ببرد. شاید پرسنل شبکه (ABC) در مورد مالیات هر ذره کربن از هواپیمای شخصی این مولتی میلیونر که هوا را آلوده می کند باید تجدید نظر کنند! این همه اسراف در حالی اتفاق می افتد که متاسفانه بسیاری از آمریکایی ها وضعیت اقتصادی نامناسبی دارند.

ریاکاری در واقع سرگرم کننده است، با این حال نمونه هایی از ولخرجی های این بازیگر هالیوود فراوان است. سه ماه قبل از سخنرانی او در سازمان بین الملل در مقابل جمعی از سیاسیون و رهبران کشور ها و گفتن اینکه «اگر ما با هم نباشیم قطعا هلاک خواهیم شد» دیکاپریو با یک جت شخصی به برزیل رفته بود. این در حالی است که او یک قایق بادبانی ۴۷۰ فوتی را از یک بیلیونر در ابوظبی برای مهمانی قرض گرفته بود.

دی‌کاپریو در ماه می سال گذشته (اردیبهشت ۱۳۹۴) به عنوان نفر برگزیده جشنواره زیست محیطی نیویورک انتخاب شد و این انتخاب در حالی صورت گرفت که او شب بعد با یک جت شخصی ابتدا به جشنواره کن (Cannes) و سپس با یکی دیگر از جت های خصوصی خود به محل جمع آوری کمک های مالی در مرکز فرانسه رفت. او در طی این سفر که مصافتی حدود ۸ هزار مایل بوده کربن زیادی را تولید کرده است.

سابقه دی‌کاپریو در ولخرجی هایی مثل پرواز با جت کم نیست او در سال ۲۰۱۳ با دوستش “جونا هیل” از سیدنی استرالیا به لاس وگاس با یک پرواز دو طرفه جت ۷۴۷ برای حضور در جشن سال نو اقدام به عمل آورد. این در حالی است که تولید کربن یک هواپیمای جت نسبت به هواپیماهای تجاری ۱۳۰ برابر بیشتر است.

برخی از گروه های ضد سوخت فسیلی از جمله باشگاه سیرا (Sierra)، از حرف ها و رفتارهای متناقض دیکاپریو در قبال محیط زیست انتقاد کرده‌اند.

آیا دی‌کاپریو می تواند با این انتقادات و دلخوری ها در هر دو موضوع محیط زیست و هالیوود به دنبال آرامش باشد. او یک عمارت شش خوابه در پالم اسپرینگز (Palm Springs)، کالیفرنیا، دو آپارتمان در پارک باتری شهر نیویورک و یک آپارتمان در روستای گرینویچ دارد. او در سال ۲۰۱۴ املاک خود را در مالبیو (Malibu) کالیفرنیا را به فروش رساند.

لئوناردو دی‌کاپریو در صحنه ای از فیلم مستند "قبل از سیل"
لئوناردو دی‌کاپریو در صحنه ای از فیلم مستند “قبل از سیل”

مستند “قبل از سیل” با کارگردانی “فیشر استیونس” و همکاری مشترک استیونس و دیکاپریو و “جیمز پارکر” و “برت راتنر” و “ترور داویدسکی” و “جنیفر داویسون کیلارون” تولید شده است و تهیه کنندگی این مستند را “مارتین اسکورسیزی” بر عهده دارد. این مستند اولین بار در جشنواره تورنتو (Toronto) و سپس در کاخ سفید نمایش داده شد. هنگامی که در این مستند ملاقات دی‌کاپریو با رئیس جمهور اوباما را می بینیم سرتاسر این گفت و گو نمایشی است. در این گفت و گو دی‌کاپریو مدام از اوباما تعریف و تمجید می کند این تملق گویی ها ناراحت کننده است این نوع احساسات ممکن است در فیلم تاثیرگذار باشد اما در یک گفت و گوی واقعی اینگونه نیست.

به هرحال این همه املاک و ثروت حواس او را نسبت به گروهای مختلفی مثل صندوق جهانی حیات وحش، شورای دفاع از منابع طبیعی، دریاچه های طبیعی و دیگر سازمان ها پرت کرده است.

مسلما قابل توجه ترین حرفی که او زده این است که من یک دانشمند نیستم؛ اما لازم هم نیست که باشم، چرا که جامعه علمی جهانی به ما پیش آگاهی لازم را داده است “اگر ما با هم عمل نکنیم قطعا نابود خواهیم شد.”

لئوناردو دی‌کاپریو در سازمان ملل گفت: جهان در حال تماشای شما است، شما آخرین نجات دهندگان زمین هستید، شما می توانید تاریخ ساز شوید.

 جای شگفتی است چگونه لئوناردو دیکاپریو می تواند با این رفتار دوگانه از گرم شدن زمین جلوگیری کند و نجات دهنده زمین باشد.

لازم به ذکر است رسانه های جریان اصلی با ستایش در مورد او صحبت می کنند.

پوستر تبلیغاتی مستند "قبل از سیل"
پوستر تبلیغاتی مستند “قبل از سیل”

کل این مستند برای تاثیر گذاشتن بر مخاطیبن بی تاثیر است؛ اما نمی توان از عکاسی خیره کننده “آنتونیو روسی” غافل شد. در پوستر این مستند یک طبیعت قبل از نابودی و بعد از آن نمایش داده شده است. ساختار مستند “قبل از سیل” تکراری و ابتدایی است. ابتدا تصاویری نگران کننده و گمراه کننده مشاهده می کنیم. سپس بطور جنجال آفرین و نمایشی در مورد داده هایی نگران کننده صحبت می کند. بعد از آن دیکاپریو سرش را بصورت یک نگرانی نمایشی تکان می دهد و قصد دارد با حرکات مخاطبان را بترساند. در مستند “قبل از سیل” شخصیت جدیدی از دیکاپریو را می بینیم و در ادامه صحبت هایی در مورد اینکه نجات انسان ها وابسته به نجات کره زمین است، می شنویم. در ادامه این مستند پاپ فرانسیس نیز در مورد گرم شدن زمین به نفع لئوناردو دیکاپرو صحبت می کند.

در مستند قبل از سیل شخصیت هایی مثل پاپ فرانسیس، رئیس جمهور سابق آمریکا بیل کلینتون، جان کری، ایلان ماسک، بانکی مون دبیر کل سازمان ملل متحد حضور دارند.

“قبل از سیل” مستندی ۹۰ دقیقه ای است که بر روی کانال ملی جغرافیا در ۳۰ اکتبر سال ۲۰۱۶ (مهر ۹۵) درست یک ماه پیش از انتخابات آمریکا پخش شد.

.

منبع: breitbart

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر